fbpx Skip to content

Manuális vs. automatikus webshop termékfeltöltés

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Termékfeltöltés

Online áruházad elindítása után foglalkoztathat az a kérdés, hogy hogyan is működik a webshop termékfeltöltése. Számos aspektust kell figyelembe venned és sok mindenre kell odafigyelned egy-egy termék rendszerbe való vételénél. Szerencsére azonban van megoldás arra, hogy ne egyesével kelljen feltölteni a termékeket, hanem egyszerre, mindenféle manuális felvitel nélkül.

Egy termék feltöltése esetén számos információt kell figyelembe venned. Szükséged van képekre, hogy vásárlóid alaposan szemügyre vehessék a megvásárolni kívánt termékeket, leírásokra és természetesen magára az árra is. Mindezek felvitele rengeteg időbe telhet, és nem is biztos, hogy mindenáron ezzel szeretnél foglalkozni az időd nagy részében, azonban nyilván ez is egy lehetőség, akárcsak az automatikus importálás nagykereskedelmi cégek oldaláról.

Webshop termékfeltöltés manuálisan

Webshop termékfeltöltés manuálisan

Termékeidet egyesével is feltöltheted a webáruházad adminjából. A Shopify webáruház esetében az admin felületen kattints a ‘Products’ majd az ‘Add products’ fülekre. Először meg kell adnod a terméked nevét, majd a részletes leírást. Amennyiben valamilyen dropshipping lehetőséget használsz, mint például a Syncee, érdemes lehet írnod erről a leírásban, hogy a vásárlóid tisztában legyenek vele. Ezután hozzáadhatod a termékek képeit, majd az árat is. Miután mindezzel elkészültél még számos más opciót is beállíthatsz a termékkel kapcsolatban, amelyekre mindenképp szükséged lehet amennyiben elkezded a webshop termékfeltöltését.

Mindez rengeteg időt vesz igénybe, hiszen a termékekről képeket készíteni is felettébb időigényes folyamat, akárcsak a termékleírások megírása, az esetleges fordítások és a rendeléssel kapcsolatos információk összegyűjtése és feltöltése is egyaránt. Ezután pedig egyesével el kell készíteni a termékek SEO-ját. Akkor is sok idő veszhet kárba, hogyha előre megvannak a képek és neked csak fel kell töltened. Fontos, hogy bármilyen e-kereskedelmi platformot is használsz célod elérésének érdekében, nézz utána, hogy milyen lehetőségekkel rendelkezik az oldal adminja az eladásra szánt termékek feltöltésével kapcsolatban.

A webshop termékfeltöltésének manuális működtetése során nem szükséges minden terméket egyesével feltölteni, hiszen van lehetőség arra is, hogy egy CSV (comma-separated value) fájl segítségével egyszerre több terméket is feltölthess az adatbázisba. Ez a fájlrendszer számos webáruház által támogatott, így amennyiben nem Shopify webáruházzal rendelkezel, akkor is könnyedén használhatod a webshop termékfeltöltésének tömeges kivitelezésére. Számos példa található online a CSV fájlokra, azonban ha elakadnál érdemes lehet egy Shopify Expert segítségét kérned ezen a téren is, hiszen csapatunk segítséget nyújthat abban, hogy kiaknázhass minden lehetőséget, amit csak szeretnél online áruházad működtetése során.

Webshop termékfeltöltés automatikusan

Webshop termékfeltöltés automatikusan

Amennyiben nem szeretnél sokat bajlódni az egyes termékek feltöltésével, és jobban örülnél annak, hogyha automatikusan történne minden a közbeavatkozásod nélkül, örömmel szolgálhatunk számodra, ugyanis van erre mód. A Syncee lehetőséget nyújt arra, hogy könnyedén és egyszerűen importálhass különböző termékeket áruházadba viszonteladás céljából mindösszesen csak egy automatizált rendszerre van szükséged, amely lehetővé teszi számodra, amely feltölti az egyes termékeket. A legjobb az egészben az, hogy a Datafeed Manager felületén beállíthatod, hogy pontosan mikor frissüljenek az egyes termékekről szóló adatok a nap folyamán, akár többször is.

Ez azért lehet hasznos, hiszen kezdheted a napot egy frissített adatbázissal, amely minden esetleges változást javít, majd napközben is frissítheted egyszer vagy akár többször is, így egészen biztos, hogy mindig naprakész információkkal szolgálhatsz vásárlóid részére Ezt mindösszesen egyszer kell beállítanod, utána kényelmesen hátradőlhetsz és nem kell a termékekkel külön foglalkoznod, kivéve abban az esetben, ha bármilyen változtatást szeretnél végrehajtani.

Természetesen a külön importált nagy mennyiségű termékek mellett a saját termékeidet is megjelenítheted manuális módon, a kettő nem üti egymást. Így egyszerre jelenhetnek meg termékek a nagykereskedelmi cégektől és a saját termékeid is ugyanazon a felületen.

A termékek importálása előtt érdemes lehet konzultálni az adott webáruházzal, hogy egészen biztos egyezzenek az elképzelések, illetve, hogy megkapd a szükséges fájlokat a termékek feltöltésével kapcsolatban. Fontos, hogy a termékimportálás során figyelemmel kísérd az egyes termékek adatainak megfelelő megjelenítését, gondolunk itt a termék nevére, árára, leírására és persze a képekre egyaránt. Amennyiben valahol probléma merülne fel az egyes adatok felvitelével kapcsolatban, érdemes lehet kijavítani, vagy konzultálni a nagykereskedelemmel, akiknek az adatait használod, hiszen egy esetleges hiba kijavítása mások számára is segítség lehet.

Az automatikus feltöltés során számos igény merülhet fel, hiszen nem biztos, hogy mindent ugyanúgy szeretnél hagyni, mint ahogyan az a forrásban megjelenik. A Syncee esetében például kérheted, hogy a külföldről érkező termékek árait forintra át lehessen váltani, néhány termékadatot manuálisan is kezelhetsz, megfigyelheted az aktuális raktárkészletet és ez alapján megírhatod a vásárlóid számára az egyes termékek érkezésének várható idejét, és még számos lehetőséged is van, amelyeket a platform teljesíteni tud .

Összegzés

Összességében hasznos lehet hogyha a termékek tömeges importálását választod, hiszen így rengeteg időt és energiát spórolhatsz meg a webshop termékfeltöltésével kapcsolatban. Érdemes lehet szétnézni tehát ez ügyben, hiszen számos nagykereskedő termékei közül választhatsz és ezeknek megtalálása bár nagy feladat lehet, de mindenképpen kifizetődő hosszú távon.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Elállási jog

14 napos elállási jog online vásárlás után

Az online vásárlás után könnyen felmerülhet az a probléma, hogy valamiért még sincs szükség az adott termékre. Előfordulhat, hogy élőben már nem tetszik a termék,

Webdesign tervezés

Webdesign tervezés 13 lépésben

A tökéletes webdesign megalkotása során számos olyan kérdést kell megvitatnod, amely nagyban befolyásolja azt, hogy milyen kinézettel is fog rendelkezni a felhasználók számára is elérhető

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!