fbpx Ugrás a tartalomra

Jó minőségű képek okostelefonnal a webshopodba – Hogyan csináld?

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Content Manager
okostelefonnal képek

Miután eldöntötted, hogy online Shopify áruházat készítesz, minden nagyon izgalmasnak tűnik. Amennyiben már legalább egy terméked van, amelyet árulni tudsz, ideje belekezdened a munkába. Azonban, hogy tudsz olyan jó minőségű képeket készíteni manapság, amelyek kiemelkednek az Instagram filterek világában?

Nem szükséges rástresszelned a kérdésre. Ahhoz, hogy igazán jó és figyelemfelkeltő képeket készíts a termékeidről nem szükséges profi fotóssá válnod. Ebben a cikkben lépésről lépésre leírjuk, hogyan tudsz igazán jó minőségű képeket csinálni a telefonoddal, egy kis természetes fénnyel és egy jó fotóapplikációval.

Hogyan készíts profi képeket otthon az okostelefonod segítségével?

A legtöbb e-kereskedelmi áruház tulajdonosa tudja, hogyan kezdjen hozzá telefonnal jó minőségű képeket készíteni a termékeiről. Azonban van néhány plusz elem, amelyek hasznosak lehetnek számodra és növelhetik annak az esélyét, hogy sokkal jobban be tudd mutatni a termékeidet a Shopify áruházadban a vásárlóid számára, akik ezáltal nagyobb arányban érezhetik úgy, hogy mindenáron szükségük van az árudra.

Fényes szoba a jó minőségű képek készítéséhez

1. Használj egy olyan szobát, ahol jók a fényviszonyok

Először is találj egy olyan szobát, ahol van legalább egy nagyobb ablak. Minél nagyobb az ablak, annál több természetes fény fogja megvilágítani a termékedet a kép készítése során. Amennyiben a képeket közel készíted az ablakhoz, sokkal lágyabb lesz a fény és erősebbek az árnyékok. Ha távolabb állsz az ablaktól, világosabbak lesznek az árnyékok.

2. Válaszd ki a megfelelő okostelefont

A legtöbb okostelefon kamerája manapság már nagyon jó minőségű képeket csinál. Minél nagyobb a megapixel száma, annál jobb minőségű képet tudsz vele készíteni. Bármilyen jó minőségű telefon kameráját használhatod, azonban hogyha egy új modellt próbálnál ki, egy 12 megapixeles kamerával az alábbiakat ajánljuk 2020-ban:

  • Apple iPhone 8, vagy bármelyik újabb modell
  • Samsung Galaxy S8, vagy bármelyik újabb modell
  • Huawei P20 Pro, vagy bármelyik újabb modell
  • Google Pixel 2, vagy bármelyik újabb modell
Háromlábú állvány

3.Szerezz be egy kisebb háromlábú állványt

A kisebb háromlábú állványok a legolcsóbbtól a legdrágábbig terjedhetnek az árak tekintetében. A jó hír az, hogy teljesen mindegy, mennyit tudsz rá költeni, hiszen nagyon jó befektetés és kifizetődő is egyaránt. Egy kis háromlábú állvány lecsökkenti a kezed remegését és segít beállítani a fotóid szögeit és stílusát.

4. Állítsd be a hátteret

Állíts egy fehér hátteret a termékeid mögé, ezáltal tiszta és állandó kinézetet biztosítasz a képeidnek, mindenféle zavaró tényező nélkül. Egyszerűen használhatsz egy fehér papírt vagy vásárolhatsz egy fehér posztert a helyi kis- vagy hobbiboltból. Szükséged lesz még egy asztalra, amelyre mindezt ráhelyezheted.

Használhatsz egyszerű celluxot, amely megtartja hátteret, vagy hozzáragaszthatod a termékeket a fehér háttérhez.

Fontos, hogy a háttered mindig fehér legyen, hiszen egy ilyen felület visszaveri a természetes fényt és ezáltal a terméked is egyenlően lesz megvilágítva. Továbbá sokkal könnyebbé teszi a szerkesztési folyamatot, hogyha el kell távolítanod a hátteret. Egy krémszínű vagy piszkosfehér szín sokkal nehezebbé teszi a szerkesztést és a világítást is egyaránt. Továbbá, figyelj arra, hogy ne csak a termék mögött, hanem alatta is ugyanaz a szín jelenjen meg.

5. Használj fehér színű táblákat

A fények szabályozása fontos feladat, mikor arról tanulsz, hogy hogyan készíts termékfotókat iPhone-nal vagy Androiddal. A fehér táblák segítenek neked abban, hogy csökkentsd az erős árnyékokat és egy sokkal kiegyensúlyozottabb fényviszonyt teremts a terméked számára.

Hogyan használd fel a természetes fényt képeid elkészítéséhez?

1. Használj egy jól bevilágított szobát

Jól bevilágított szoba

Az ablakon át beáradó természetes fény sokkal jobb lehetőség, mint egy studió vagy mesterséges világítás. Elsősorban azért, mert egy ablakhoz könnyen és ingyen hozzáférsz. Másodszor azért, mert egy irányból jön a fény, amely természetes hatást és textúrát ad a termékeidnek. Figyeld meg az időjárást is, felhős vagy éppen napos? Döntsd el, hogy melyiket szeretnéd inkább a képek készítése során, hiszen mindkettő lehet opció, csak tőled függ, hogy mit preferálsz.

2. Helyezd el a termékeket az ablakhoz közel

Közel az ablakhoz

A termékeidet vagy jobbról, vagy balról 90 fokban állítsd az ablakhoz. Célozd meg a nap legvilágosabb időszakát és akkor készítsd el a képeket. Amennyiben nagyon erősnek bizonyul a fény, nyugodtan használhatsz diffúzor lapokat, hogy puhábbá tedd a színeket. Bármit is csinálsz, próbáld kerülni a nagyon erős fényt, hiszen ez könnyen telítetté teheti a színeket és megvilágíthatja a legapróbb hibákat a termékeiden, amelyek alapból nem láthatóak.

3. Szabályozd a természetes fényt hablemezekkel és reflektorokkal

Reflektorok

Néha egy pillanat alatt beborulhat az ég, azonban ne aggódj, használj hablemezeket, hogy kitöltsd az árnyékokat. Amennyiben reflektorokat is használsz, könnyen változtathatod a fényt, ami rávetődik a termékedre azáltal, hogy közelebb vagy messzebb állítod a termékhez. Próbálj ki többféle szöget a reflektorral, hogy megtaláld a megfelelő egyensúlyt az árnyékok és a fény között.

A legjobb kameraszögek a termékek fotózásához

Elérkezett a pillanat, hogy képeket csinálsz az e-kereskedelmi weboldaladra. Néhány fotózási szög jobban működhet, mint a másik. Amennyiben különböző oldalakról is lefotózod a termékeket, rávilágíthatsz néhány fontos aspektusra, amelyről nem tettél említést a termék leírása résznél.

A vásárlók 93%-ának a vizuális megjelenítés bír a legnagyobb döntési faktorral, amikor valamit online szeretnének vásárolni. Így fontos, hogy minél több képet csinálj minél több szögből, hogy megvilágítsd a termékeid fontos pontjait.

Az is fontos, hogy számos közeli képet is készíts, hiszen ez jobban megmutatja a terméked minőségét, mint egy távolról készített kép.

Amennyiben ruhákról vagy cipőkről készítesz képet, öt különböző kameraállást érdemes kipróbálnod a termékeiden:

1. Szemmagasság (Eye level): ez a kameraállás azt mutatja meg, hogy hogyan látod a terméket, hogyha egyenesen ránézel.

2. Felülnézet (High Angle): ez a kameraállás azt mutatja, hogy hogyan látod a terméket, hogyha felülről nézed egy adott szögből.

3. Alulnézet (Low angle): ez a kameraállás azt mutataja, hogy hogyan látod hogyha alulról néznéd.

4. Madártávlat (Birds Eye): ez a kameraállás azt mutatja, hogy hogy néz ki a terméked, hogyha felülről épp rápillantasz.

5. Oldalnézet (Slanted): ez a kameraállás azt mutatja meg, hogy hogy néz ki a terméked döntve.

Forrás: Shopify Blog

Hogyha még nem készítettél soha termékfotókat, érdemes lehet ugyanabban a pozícióban hagyni a telefonodat és a háromlábú álványt, és a termékeket forgatnod, amennyiben szeretnél más szögből is képet készíteni róla. Ez azért lehet hasznos, mert amennyiben a terméket forgatod a kamera helyett, a végleges képeid ugyanolyan keretben lesznek, amely megkönnyíti, hogy következetesen kevesebb utómunkát kelljen végezned a jó minőségű képeken, illetve az árnyékok esése is meg fog egyezni.

Hogyan készíts képeket az okostelefonod segítségével?

Képek okostelefonnal

Miután mindent felszereltél és megértetted a különböző kameraállásokat és a fény működését, itt az idő, hogy készíts néhány képet.

Mielőtt belekezdenél, nézd át a következő listát, és ellenőrizd, hogy az iPhone-od és Androidod kamerája készen áll a képek elkészítéséhez.

  1. Készítsd elő a telefonodat: Nézd meg, hogy feltöltötted-e a telefonodat és van-e elegendő tárhelyed a képeknek.
  2. Állítsd be a a megfelelő fehéregyensúlyt: Ahhoz, hogy beállítsd a telefonodon a megfelelő fehéregyensúlyt, nyomd meg a WB (White Balance) gombot és aztán a fehér hátteret.
  3. Ellenőrizd az expozíciót: Nyomj rá az expozíció gombra és nyomj a termékedre a képernyőn, hogy a kamera tudja, hogy hogyan expozicionálja a képet.
  4. Fókuszálj: Érintsd meg a kör alakú fókusz gombot és koppints a termékedre, hogy a kamera fókuszálni tudjon.
  5. Ne felejtsd el menteni a kamera beállításait: Miután elvégezted ezeket a beállításokat nézd végig, hogy biztosan megmaradtak-e a beállítások és nem tűntek el automatikusan.

Az első képed után érdemes megnézned, hogy esetleg kell-e világosítanod vagy sötétítened képeiden. Figyelj oda, hogy elkerüld az alábbi három dolgot, hogyha a lehető legjobb termékfotókat szeretnéd elkészíteni.

  1. Ne használd a zoom funkciót, hiszen ez erősen csökkentheti a fénykép minőségét.
  2. Ne használd az előlapi kamerát, ugyanis ez nem készít olyan jó minőségű képet, mint a hátsó kamera.
  3. Ne használd a vakut, hiszen ez elronthatja a termékek színeit.

Miután elkészültél a képekkel, itt az ideje a szerkesztésnek!

Hogyan szerkeszd a terméked képeit az okostelefonod segítségével?

A képek utószerkesztése

A képek szerkesztésének ötlete félelmetesen hangozhat, azonban ez nagyon egyszerű lehet a telefonod segítségével.

  1. Válassz egy szerkesztő applikációt és töltsd le!
  2. Nyisd meg az applikációt.
  3. Használd az appot néhány egyszerű szerkesztésre.
  4. Mentsd el a beállításokat, hogy a többi képeden is ugyanazt tudd alkalmazni.
  5. Szerkessz egy teljesen fehér hátteret a terméked mögé! (Ez nagyon könnyen fog menni, amennyiben alapból fehér hátteret használtál a képek készítésénél.)

Az öt legjobb applikáció a termékfotók szerkesztésére:

  1. Lightroom
  2. Adobe Phothosop Express
  3. Snapseed
  4. VSCO
  5. Camera+

Hozd ki a legtöbbet a terméked képeiből!

Először ijesztőnek tűnhet, hogy meg kell tanulnod az iPhone vagy Android készülékeddel képeket csinálni, azonban néhány alkalommal később már egészen biztos profinak fogod magad vallani. A fenti információk a segítségedre lehetnek, amennyiben tökéletesíteni szeretnéd a termékedről készült képeket, hogy igazán kiemelkedő vizuális élménnyel lásd el a vásárlóidat. A végeredmény biztosan ez lesz: jó minőségű képek okostelefonnal a webshopodban.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A legismertebb e-kereskedelmi üzleti modellek

Amikor online áruházat szeretnél nyitni, rengeteg opció közül választhatsz. Azon kívül, hogy kiválasztod milyen termékeket szeretnél árulni, azt is fontos eldönteni, hogy milyen e-kereskedelmi üzleti

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!