fbpx Ugrás a tartalomra

15 tipp a bevételnövelő termékoldal készítéséhez

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Termékoldal

Online áruházad elindítása során nagy szükséged van arra, hogy megfelelő és ezáltal bevételnövelő termékoldalakat készíts. Elsőre nehéznek hangozhat ez a feladat, hiszen számos oldalról megközelítheted ezt a kérdést.

Mi lenne a legmegfelelőbb számodra? Erre a kérdésre talán a saját tapasztalataid szolgálhatnak válaszul. Gondold végig, hogy milyen élményeid voltak online vásárlásaid során. Könnyen megtaláltad az adott terméket? Világos volt a termékleírás? A képek megfelelően tükrözték a kézhez kapott terméket? Rengeteg olyan kérdést tudsz feltenni, ami közelebb vezethet ahhoz, hogy rájöjj melyek azok a hiányosságok, amelyek miatt esetleg nehézségei támadhatnak a vásárlóidnak.

Cikkünkben 15 olyan alapvető tippel szeretnénk támogatni a bevételnövelő termékoldalaid kivitelezését, amelyek mindenképp hasznosak lehetnek, mind a kezdő, mind a rutinosabb webáruház tulajdonosok számára.

1. Magas színvonalú termékfotók

Minden egyes termék esetében ez az első és legfontosabb pont, hiszen az árucikkek esetében ez az első, amelyet a vásárló megtekint miután rákattint a termékre. Egy jól elkészített kép csodákra lehet képes. Meg tudod vele mutatni, hogy milyen minőséget képviselsz és mekkora hangsúlyt fektetsz arra, hogy mindezt látványosan meg is mutasd. Szerencsére nincs szükséged a legmodernebb kamerára, ahhoz, hogy mindezt meg tudd valósítani. Egy egyszerű okostelefon is segítségedre lehet a bevételnövelő termékoldalak ezen pontjának kivitelezéséhez.

Nagyon fontos, hogy próbálj minél több képet készíteni, minél több szögből, hogy teljes élményt nyújthass a vásárlóid számára. Hidd el, értékelni fogják, hogy nem csak egyetlen kép alapján kell dönteniük a vásárlással kapcsolatban, hanem alaposabban is megtekinthetik az online térben.

Manapság akár már 3D-s termékbemutatót is készíthetsz a Shopify-on is. Ez szintén hatalmas élményt és minőségi nézelődést nyújthat vásárlóid számára

2. Videók a termékekről

Mi több nem csak képeket készíthetsz egy bevételnövelő termékoldalhoz, hanem videókat is! Számos termékről készíthetsz egy rövid unboxing videót, értékelést és esetleg használat közben is bemutathatod az árucikket, amennyiben erre van lehetőséged. Egy videó mégközelebb tudja hozni a vásárlóidhoz az adott termék egyes tulajdonságait, kinézetét. Továbbá szakemberként be tudod mutatni az adott termékeket ezáltal sokkal professzionálisabbá téve azokat.

3. Bevételnövelő termékoldalak terméknevei

Terméknév

A képek mellett fontos továbbá az is, ahhoz, hogy bevételnövelő termékoldalakkal rendelkezz, hogy megfelelő nevet adj a termékeidnek. A kép mellett ez az első, amelyet meglátnak a vásárlóid, sőt egy keresés során fontos, hogy megtalálják a keresett terméket a név alapján. Amennyiben az elnevezésnek nincs sok köze a termékhez, számos potenciális eladási lehetőséget szalasztasz el.

4. Részletes leírás

A részletes leírásnak érthetőnek és célratörőnek kell lennie. Fontos, hogy megfelelő információkat tudj nyújtani általa, hiszen ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vásárló a termék megvétele mellett döntsön. Légy szakmai, de közérthető a nyelvezet terén. A termékleírásnak tartalmaznia kell az árucikk rövid bemutatását, az esetleges méreteket, színeket és az előnyök kiemelését. Fogalmazz meg bátran érdekességeket is, hátha pont ez lesz az, ami miatt a te termékeidet választják a vásárlók.

5. Termékváltozatok

A termékváltozatokról már a leírásban tehetsz említést, azonban érdemes lehet ezeknek a külön kiemelése is. Ez azért lehet hasznos, mert így könnyedén kiválaszthatják vásárlóid az álataluk preferált színeket, illetve a számukra megfelelő méretet. Amennyiben egy adott termék több színben is elérhető, mindenképp készíts mindegyikről képet, ne csak azt lássák a vásrlóid, hogy van egy “sablontermék” és elérhető más színekben is, de azt nem tudják képek segítségével megtekínteni.

6. Készletszint

Amennyiben már nincs olyan sok terméked készleten, mindenképp jelezd a vásárlóknak, hogy ne érje őket váratlanul, hogyha többet szeretnének rendelni. Egy igazán jó bevételnövelő termékoldalon ezt külön színnel és kiírással érzékeltetheted. A lényeg, hogy legyen figyelemfelkeltő és a vásárlók egyből meglássák és ez alapján a vásárlás mellett dönthessenek.

7. Kedvezmények nagyobb mennyiség vásárlása esetén

Számos online áruházban láthattad már ezt a fogást a bevételnövelő termékoldalak kivitelezéséhez. Ez a módszer akkor hasznos, hogyha egyszerre több terméket szeretnél eladni egy vásárlónak. Tüntesd fel, hogy milyen kedvezményekkel jár egy adott termék nagyobb tételben való megvásárlása és milyen csomagokat ajánlasz számukra. Fontos még az is, hogy az árakat is jól láthatóan helyezd el a termékoldalon, hogy a vásárlók biztosak lehessenek abban, hogy pontosan mennyit fizetnek az adott termékekért/csomagokért.

8. Vásárlói értékelések

Vásárlói értékelés

Egy kifejezetten kritikus pontnak számít a vásárlói értékelések megjelenítése. Nem is kérdés, hogy a vásárlók nagy része nem fog terméket vásárolni anélkül, hogy megnézné a vásárlói értékeléseket, amennyiben lehetőséget adsz számukra ennek megtekintésére oldaladon. A vásárlói értékelések azért is hasznosak az oldalon, mert te is nyomon tudod követni, hogy melyek azok a problémák, amelyek megoldásra szorulnak. Leendő vásárlóid pedig ezáltal azt is megfigyelhetik, hogy hogyan reagálsz a problémákra, milyen módon írsz vissza az értékelések íróinak.

9. Hasonló termékek

Az egyes termékek alatt egy bevételnővelő termékoldalon érdemes lehet hasonló termékeket felajánlani, vagy a megrendelt termékhez kapcsolódó egyéb kiegészítőket megjeleníteni. Figyelj azonban arra, hogy ne érzékeljék úgy a vásárlók, hogy akartuk ellenére szeretnél rájuk tukmálni plusz termékeket. Jelezd, hogy ez mindösszesen csak egy ajánlás, nem kötelező eleme a vásárlásnak.

10. Akciós termék

Érdemes lehet feltüntetni azt is, hogy a termék akciós, ugyanis ez akár arra is ösztönözheti a vásárlókat, hogy megvegyék a terméket. Azonban nem elég csak annyit ráírni, hogy “akció”, fel kell tüntetni az eredeti árat is, hogy megfelelő összehasonlítást biztosíthatsz a termékeik kedvelőinek. Ez a fogás gyakran vezethet ahhoz, hogy új vásárlókat is szerezz, akik ezután lelkes követői lesznek online áruházadnak és a bevételnövelő termékoldalaid segítségével hasznosnak is fogják találni azt.

Egy dologra azonban érdemes vigyázni. Ne legyen állandóan akció az oldaladon, hiszen ezzel vesztesz a hitelességedből és azt az érzetet keltheted, hogy valójában sosem létezett az eredeti ár, csak az akciós , tehát a vásárlók tulajdonképpen nem is spórolnak semmit. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogyha feltünteted az adott akció időtartamát a termék mellett és valóban be is tartod annak korlátait.

11. ‘Kosárba’ gomb

Egy megfelelő ‘Kosárba’/ ‘Kosárba rakom’/’Megrendelem’ gomb szintén sokat számít egy bevételnövelő termékoldalon. Legyen a gomb kellőképpen figyelemfelkeltő, a kurzor odahúzására megváltoztathatja a színét, vagy valamilyen effekt hatására a formáját. Arra figyelj azonban, hogy ne vidd túlzásba az egyes effekteket, mert akár az ellenkezőjét is elérheted, és a vásárlóid meggondolhatják magukat a vásárlással kapcsolatban.

12. Szállítás

Szállítás a bevételnövelő termékoldalhoz

A termékek leírásánál külön érdemes feltüntetned a szállítás módj(ai)t, árát és idejét. Amennyiben többféle lehetőséggel is rendelkezel fontos mindegyiket feltüntetni, hogy a vásárlóid kiválaszthassák a számukra megfelelő megoldást (pl. házhozszállítás, bolti átvétel, csomagpontos átvétel stb.). Fontos, hogy valós adatokat adj meg ezzel kapcsolatban is, hiszen a dropshipping esetén lehet, hogy több ideig kell várni ahhoz, hogy a vásárló a kezében tudhassa a terméket, ez esetben ezt mindenképp jelezned kell, hogy ne okozzanak az ezzel kapcsolatos hívások és e-mailek a későbbiek folyamán fejfájást.

13. Termékgarancia

Egy igazán összerakott bevételnövelő termékoldal nem lehet teljes a termékgarancia feltüntetse nélkül. Érdemes esetleg külön, és/vagy a termékleírásban is jelezni a garancia idejét és annak lehetőségeit. A vásárlók egészen biztos, hogy szívesebben vásárolnak garanciális termékeket, így ezzel is egészen biztos, hogy célba érsz náluk.

14. Online kapcsolat

Fontos továbbá feltüntetni, hogy milyen módon érhetnek el téged a vásárlóid. Manapság már fontos, hogy lehetőséget nyújts nekik az azonnali chat funkciójára, hogy mielőbb elérjenek téged, ami esetleg egy telefon vagy e-mail esetében nem olyan gyors folyamat.

15. Keresőoptimalizáció

Végül, de nem utolsó sorban mindenképp érdemes elvégezned a megfelelő keresőoptimalizációt a bevételnövelő termékoldalakon is. A termékoldalak esetében is fontos a sebesség, hogy a vásárlók gyorsabban és egyszerűbben tekinthessék meg azokat. Érdemes odafigyelni a termékképekre is, hiszen a nagy mennyiségű és a nagy méretű termékfotók szintén lassíthatják az oldaladat. A képek ne legyenek nagyobbbak 150 kB-nál. Ezt akár manuálisan is megoldhatod, hogyha úgy töltöd fel az egyes képeket, hogy már alapból optimalizálva vannak. Amennyiben az áruházad lehetőséget nyújt arra, hogy egy képtömörítő plug-int telepíts, hasznos lehet élni a lehetőséggel. A keresőoptimalizálás esetében hasznos a keresőbarát URL is. Mindenképp legyen metaleírása a termékoldaladnak, a termékleírás pedig legyen informatív és kulcsszavakban gazdag.

Összegzés

Összességében tehát fontos, hogy odafigyelj a tökéletes bevételnövelő termékoldal kivitelezésére, hiszen ezáltal egészen biztos, hogy sikered lesz az online áruházak világában és számos hasznos terméket tudsz majd eladni a vásálóid számára.

Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!