fbpx Ugrás a tartalomra

Webáruház indítás költségei – Milyen pénzügyi vonzattal jár egy webshop?

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Content Manager

A híres vállalkozó, akit Instagramon követsz épp egy új videót posztolt a menő eszközökről, amelyeket a vállalkozásához vett? A kedvenc Facebook-csoportod folyamatosan hirdetéseket küldözget? Itt az idő, hogy te is megragadj egy új videófelszerelést, ötletelj a hirdetésekről, vagy még több készletet rendelj? Nem akarunk ünneprontók lenni, de nem. Semmiképp se kezdj bele egy online áruház működtetésébe, legalábbis addig ne, amíg nem vagy tisztában a webáruház indítás költségeivel és nem renelkezel egy pénzügyi tervvel.

Amennyiben már nagyon szeretnéd elkezdeni a e-kereskedelmi vállalkozásod, érdemes inkább kellő gondossággal, mint rohanással startolni. Először mindenképp vedd végig, hogy a jó döntést hozod-e meg a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Ebben a cikkünkben segíteni szeretnénk három fő ponttal, amelyeket érdemes végiggondolnod, hogy magabiztosan kezdhess neki terveid megvalósításához.

1. A vállalkozásod pénzügyei

Mielőtt arra szánod a fejed, hogy pénzt ölnél a vállalkozásodba, vedd végig a lehetőségeidet. Gondold végig, hogy:

  • mennyi pénzt tudsz befektetni,
  • mennyi lesz az éves bevételed,
  • milyen lesz a pénzforgalmad.

Ez kicsit olyan érzés lehet, mintha átvennéd a könyvelőd feladatkörét, de az az igazság, hogy habár a könyvelőd megbízható szakértő, vagy akár egy közeli bizalmas, mégsem a fő pénzügyi vezető. A pénzügyi döntéseket mindenképp neked kell meghoznod.

pénzügyi
Mennyi pénzt tudsz befektetni?

Ez egy trükkös kérdés, hiszen a válasz rengeteg tényezőtől függ. Amennyiben hirtelen akarod növelni a vállalkozásod, megvonhatod magadtól a pénzt és szintén a vállalkozásodba fektetheted. Pontosan ezt csinálta Steven Smith az Evein Luxury Car Care esetében, hiszen 3-4 hónapig nem is adott saját magának fizetést, minden egyes forintot befektetett különböző hirdetésekbe és csomagolási dizájnokba. Csak az volt a fontos számára, hogy minél gyorsabban sikeresek legyenek, és a számításai be is váltak, hiszen néhány hónappal később már jóval több bevétellel számoltak és meg tudták háromszorozni a hirdetésekre szánt összegeket.

“Amennyiben adtam volna magamnak fizetést az elején, nem lettünk volna képesek arra, hogy különböző taktikákat tanulhassunk és költsünk a hirdetési stratégiákra.”

Nem minden vállalkozó engedheti meg, hogy megvonja magától a fizetést, azonban Steven esete egy jó példát mutathat, hiszen a befektetett pénznek jönnie kell valahonnan.

Mennyi lesz az éves bevételed?

Lehet, hogy a vállalkozásodat már rég elkezdted és rohamos tempóban növekszik, vagy most épp egy kisebb gödörbe érkeztél, egy hónap visszajelzései nem adnak teljes információt arról, hogy egy egyértelmű előrejelzést tudj adni az évedről és az előrelátható bevételekről. Ez esetben érdemes lehet felbérelned egy szakértőt, aki segít neked kiszámolni egy előrejelzési sablon segítségével.

Milyen lesz a pénzforgalmad?

Olyan pénzt költeni, amely nincs a tulajdonodba nem könnyű feladat, ezért léteznek kisvállalkozói kölcsönök és befektetők. Azonban minden esetben tisztában kell lenned azzal, hogy mennyi pénzed van és mikor tervezed elkölteni, illetve hol fogsz problémákba ütközni. Amennyiben csak egy kisebb és szerényebb vállalkozásba kezdesz bele, nem muszáj ennek végig így lennie, egy idő után te is növekedhetsz.

Amennyiben pontosan megtervezed, hogy hogyan fogod elkölteni a hitelt, vagy a havi működéshez szükséges költségeket, fontos, hogy kezelni tudd a pénzforgalmad és tisztában legyél vele mielőtt bármilyen nagyértékű befektetési döntést hozol meg. Így nem fogsz abba a csapdába kerülni, hogy nem tudod megrendelni a következő készletedet, mert az összes pénzed Facebook-hirdetésekre költötted.

webáruház indítás költségei

2. A magánéleted pénzügyei

Azt gondolhatod, hogy a saját pénzügyeidenk nincs semmi köze a vállalkozásod pénzügyeihez, hiszen a vállalkozásod azért létezik, hogy bevételed legyen belőle. Még ha nem is függenek a magánéleted pénzügyei a vállalkozásodtól, akkor is egy kulcsfontosságú elem mielőtt bármiről is döntesz.

A vállalkozásod a bevételeid fő forrása?

Amennyiben nem, és máshonnan is érkezik a bevételed, sokkal rugalmasabb lehetsz az ügyben, hogy hogyan fizetsz magadnak. Így a főállásodból befolyó összeg segíthet a mellékállásban folytatott vállalkozásoddal kapcsolatban, és könnyedén megengedheted magadnak, hogy csak egy kisebb fizetést tegyél félre és a maradék pénzt arra használd fel, hogy új lehetőségeket fedezz fel a növekedéshez.

Amennyiben a vállalkozásod a bevételed fő forrása, akkor sincs minden veszve. Csak egy kicsit jobban oda kell figyelned a személyes pénzügyeidre, így saját magadnak és a vállalkozásodnak is jót tehetsz.

Hogyan állíts be magadnak észszerű fizetést?

Egy tradicionális munkahelyhez képest vállalkozóként te vagy a munkáltató és a dolgozó is. Az, hogy mennyit fizetsz magadnak, csak tőled függ és ez a döntés meghatározza, hogy mennyi pénzed marad, amelyet befektethetsz a cégedbe.

Pontosan ezért része a vállalkozás előkészítésének ez a mozzanata is, amelyet nem tudsz kikerülni. Amennyiben tisztában vagy azzal, hogy mennyi pénz szükséges ahhoz, hogy megélj, nem érdemes többet adnod magadnak. Továbbá, ha képes vagy arra, hogy csökkentsd a magánéleted pénzügyeit, pénzt szabadítasz fel, amelyet könnyen befektethetsz a vállalkozásodba.

Hogyan tudod megállapítani, hogy mennyibe is kerülnek a mindennapjaid?
  • Kezdj el egy költségfigyelő appot használni (pl.: Mint, YINAB), amely összekapcsolja a bankszámlaszámodat és hitelkártyáidat, és könnyedén számon tudod követni, hogy mennyit költesz bizonyos dolgokra.
  • Nézd át az utóbbi néhány hónap bankszámlakivonatát. Izgalmasan hangzik, ugye? Azonban ez a legegyszerűbb módja annak, hogy megtudd, hogy is néz ki a költési rátád. Illetve, ez a leggyorsabb módja annak, hogy minél előbb és nem csak hónapok eltelteltével ismerd meg ezeket az adatokat.
  • Írj egy havi költségtervet. Néha szükség lesz radikális változásokra (például kevesebbszer tudsz majd étterembe menni), azonban, ha nem szeretnél változtatni az életeden, írj egy tervet azzal kapcsolatban, hogy körülbelül mire és mennyit fogsz költeni.

Ne feledkezz meg a különbőző havi- illetve éves díjakról, amelyeket fizetsz, illetve a vészhelyzetekről sem. A legtöbb pénzügyi szakértő azt javasolja, hogy vállalkozóként 3-6 hónapnyi fizetést kellene félretenned a vészhelyzetek esetére.

A nap végén azonban a pénzügyi döntéseid mind arról szólnak, hogy milyen prioritásokat adsz saját magadnak. Azonban, ha tisztában vagy a magánéleted és a vállalkozásod pénzügyeivel egyaránt, sokkal könnyebben tudsz döntést hozni azzal kapcsolatban, hogy hogyan szeretnéd elkölteni a pénzed a célod eléréséhez.

Goals

3. Gondolkozz el a célon!

Miután végigvettük a pénzügyeket, fontoss, hogy végiggondold mi az, ami motivál téged, mi az, amiért elkezded az egészet.

Mikor készen állsz arra, hogy befektess egy vállalkozásba , a következő nagy kihívás az lesz, hogy hova költöd el a pénzt. Még több termékre szeretnél költeni? Egy új kamerára lenne szükséged, amely jobb képeket készít? Vagy egy Shopify Experttel szeretnél dolgozni, hogy magasabb szintre emeld az online áruházadat?

Mi a hipotézised?

A vállalkozásod kezdetekor ideális esetben tisztában kell lenned az elképzeléssel és folymatosan tartanod kell magad hozzá.

Például hogyha egy olyan komplex terméket árulsz, amelynek eredményeként az emberek tanulhatnak (például egy kamerát árulsz és megtanítod a vásárlókat, hogy hogyan készítsenek gyönyörű képeket)? Vagy csúcsminőségű kozmetikai termékeket árulsz és hiszel abban, hogy az influenszerek a legideálisabbak ahhoz, hogy betörj a piacra?

Bármelyik eset is legyen igaz a vállakozásodra, fontos, hogy összekapcsold a tevékenységet a vállalkozás számára létrehozott értékkel, amely állandóan ugyanaz marad.

Melyek a kulcsmetrikáid?

Biztosak vagyunk benne, hogy amint elköltesz egy adott összeget a vállalkozásodra, szeretnéd látni az eredményét is. A vállalkozásod melyik része fog növekedni a pénz elköltése után, és melyek azok a számok, amelyeket nyomon tudsz követni, hogy biztos lehess abban, hogy ténylegesen változások léptek életbe? A Google Analytics-et használnád? Vagy a promóciós- és tranzakciós e-mailek alapján tájékozódnál? Bármelyiket is választod, jelöld meg ezeket az adatokat azelőtt, mielőtt pénzt költenél a vállalkozásodra, hiszen ez alapján tájékozódhatsz, hogy ténylegesen létrejön-e a várt növekedés.

Mikor érdemes újraértékelned?

Döntést hozni mindig nehéz, pláne ha pénzről van szó. Amennyiben Facebook-hirdetéseket veszel igénybe, nagy valószínűséggel lemondasz arról, hogy továbbfejleszthesd a vállalkozásod más területeit. Rengeteg jó lehetőséggel találkozhatsz, csak figyelmen kívül kell hagynod az első adandó lehetőséget ahhoz, hogy kitarts az eredeti terved mellett.

Start

Itt az ideje, hogy elkezd a vállalkozásod?

Mindent összevetve, nincs egyértelmű válasz erre a kérdésre, hiszen mindenki számára más pénzügyi keretek adottak a kezdéshez és a célok, illetve az árult termékek is különbözhetnek.

Amennyiben elégedett vagy a jelenlegi vállalkozásoddal, semmiképp se kezdj bele a növekedésbe, hiszen nem muszáj mindenkinek hatalmas céggel rendelkeznie ahhoz, hogy boldog és sikeres legyen.

Azonban, ha érdekel a vállalkozásod elkezdése vagy növelése, és rendelkezel a kellő pénzügyi háttérrel, a fenti pontok segítséget nyújthatnak, hogy egy jól megtervezett és átlátható tervvel indulj neki az útnak és akkor nem ffognak váratlanul érinteni a webáruház indítás költségei.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A legismertebb e-kereskedelmi üzleti modellek

Amikor online áruházat szeretnél nyitni, rengeteg opció közül választhatsz. Azon kívül, hogy kiválasztod milyen termékeket szeretnél árulni, azt is fontos eldönteni, hogy milyen e-kereskedelmi üzleti

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!