fbpx Ugrás a tartalomra

Céged online jelenléte – Hogyan fogj hozzá?

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Online jelenlét

Online áruházad megnyitása során az egyik legfontosabb feladatok közé tartozik a megfelelő online jelenlét kialakítása. Erre azért van nagy szükség, hogy a vásárlóid könnyedén megtalálhassák a számukra szükséges tartalmat.

Amennyiben szeretnéd, hogy céged könnyedén és a lehető legmegfelelőbb módon legyen részese az online térnek, érdemes lehet megfontolnod néhány tanácsunkat a témával kapcsolatban.

1. Készíts tervet

Készíts tervet az online jelenlét megvalósításához

Az első és legfontosabb dolog természetesen egy terv elkészítése. Gondold végig, hogy milyen módon szeretnél részt venni az online térben, melyek azok az esetleges oldalak, amelyeket üzemeltetni szeretnél céged bemutatására és hogyan szeretnéd kivitelezni mindezt. Fontos a célok konkrét meghatározása is, hiszen anélkül belekezdeni nincs sok értelme. Érdemes lehet egy üzleti terv készítése, hiszen ezáltal te is sokkal jobban átlátod, hogy pontosan mit is tervezel a jövővel kapcsolatban.

A tervezés során érdemes átgondolnod azt is, hogy körülbelül mennyi időd lesz az oldal üzemeltetésére, mennyi időt tudsz szánni rá összesen. Amennyiben úgy gondolod, hogy elegendő időd lesz a munkára, illetve fel is tudsz szabadítani a későbbiekben, érdemes lehet hozzálátnod. Azonban, ha már az elején úgy érzed, hogy nem biztos, hogy elegendő időt és energiát tudsz fektetni a munkába, gondold át a tervezés pontjait.

2. Tartalom

A tervezés során érdemes figyelembe venni azt is, hogy egészen pontosan milyen tartalmat is szeretnél közölni. Amennyiben webáruházat üzemeltetsz, számos tényezőre kell figyelned a megfelelő termékoldalak kialakításánál. A tartalomra azonban egy weboldal esetében is kifejezetten figyelned kell ahhoz, hogy az online jelenlét céged előnyére legyen.

A tartalom gyártása során alaposan át kell gondolnod, hogy egészen pontosan, melyek azok a tartalmak, amelyek hasznosak lehetnek látogatóid, vagy vásárlóid részére. Gondold végig, hogy milyen cikkeket, posztokat szeretnél készíteni és ezek mennyire tükrözik cégedet és az elképzeléseidet. Ezek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy professzionálisabbnak tűnj és vásárlóid pontos információkat szerezzenek akár a termékeidről is. Amennyiben van rá lehetőséged érdemes lehet a vendégcikkek ötletét is számításba venni, hiszen egy másik oldal szakembere új nézőpontot adhat az oldaladnak növelve a megbízhatóságodat ezzel.

3. SEO

Ahogyan arról már számos cikkünkben említést tettünk, a keresőoptimalizálás kifejezetten fontos eleme az online jelenlét megvalósításának. Ahhoz, hogy az elsők között jelenj meg egy keresés során, mindenképp oda kell figyelned erre az aspektusra. Bármennyire is nehéznek tűnik elsőre, könnyedén bele fogsz jönni egy idő után. Tekintve, hogy sokan nem fordítanak megfelelő figyelmet a SEO-ra, könnyedén előrébb kerülhetsz a találati listában.

4. Vélemények és visszajelzések

Vélemények és visszajelzések

Az online jelenlét során elengedhetetlenek a vélemények és visszajelzések. A weboldalad elindítása előtt mindenképp érdemes lehet megmutatnod a családodnak vagy barátaidnak, hiszen az ő véleményük gyakran hozzájárulhat ahhoz, hogy elvégezd a megfelelő változtatásokat, mielőtt elérhetővé tennéd a nagyközönség előtt.

Természetesen, amennyiben már hosszabb ideje működik oldalad, a vásárlók és látogatók egyaránt javasolhatnak számodra is megfelelő ötleteket ahhoz, hogy napról napra jobbá és az igényeknek megfelelővé tedd az oldalt. A lényeg az, hogy ne felejtsd el, hogy a véleménye és a látogatókkal való kapcsolattartás határozottan jót tesz céged profiljának, hiszen sokkal megbízhatóbb és elérhetőbb leszel általa.

5. Mobilbarát oldal

Sokan megfeledkeznek arról, hogy az online jelenlét manapság nem csak a számítógépeken lehetséges. Egyre többen használják az okostelefonokat arra, hogy gyorsan és hatékonyan tájékozódhassanak egy-egy információval kapcsolatban. Amennyiben oldalad nem rendelkezik mobilbarát nézettel, sajnos könnyen kerülhetsz abba a problémába, hogy azért nem látogatják oldaladat vagy vásárolnak tőled, mert nem biztosítod számukra ezt a lehetőséget. Éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelő hangsúlyt fektess erre is.

6. Közösségi média

A közösségi média manapság az a felület, ahol muszáj jelen lenned, amennyiben az a célod, hogy minél több emberhez tudd eljuttatni az általad fontosnak vélt információkat. Ez a felület azért is fontos lehet az online jelenlét kivitelezéséhez, mert sokkal több lehetőséget biztosít számodra és a látogatóid számára is ahhoz, hogy kialakuljon a megfelelő kommunikáció közted és közöttük.

7. Webdesign

Webdesign

A tökéletes online jelenlét elengedhetetlen eleme a webdesign megalkotása. Ennek során szintén számos pontos kell figyelembe venned, azonban mindenképp érdemes ráfordítanod a szükséges időt és energiát arra, hogy a webdesign megfelelően kapcsolódjon céged elképzeléseihez.

8. Marketing

A marketing minden oldal esetében fontos. Amennyiben el szeretnéd kezdeni vagy fejlesztenéd online jelenléted mindenképp érdemes időt szánnod egy megfelelő marketing stratégia kialakítására. Hogyan fogod megismertetni cégedet a közönséggel, melyek azok a módok, amelyek hasznosak lehetnek számodra. Érdemes lehet egy marketing szakemberrel konzultálni ezekről és további kérdésekről is, hogy egészen biztos kialakuljon a számodra megfelelő módszer.

Összegzés

Összességében tehát mindenképp érdemes lehet elgondolkoznod az online jelenlét megvalósításán, amennyiben rendelkezel egy céggel, hiszen sokkal több emberhez tudsz eljutni általa és könnyebben megteremtheted a látogatók és a közted lévő kapcsolatot, hogy bármilyen kérdés vagy probléma esetén minél előbb jelezhessenek neked, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki weboldaladból vagy webáruházadból.

Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!