fbpx Skip to content

Webáruház cseréje 10 pontba szedve

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Content Manager
Webáruház cseréje

Amennyiben a már meglévő online áruházadat szeretnéd egy másik felületre konvertálni, számos tényezőt érdemes figyelembe venned. A webáruház cseréje nehéz feladatnak tűnhet, azonban ha odafigyelsz az alábbi pontokra, akkor mindezt játszva megvalósíthatod.

Tartalom és adatok áthozatala

Mindenek előtt érdemes lehet végiggondolni, hogy melyek azok az adatok, amelyeket szeretnél átmenteni az új weboldaladra. Ezt nagyon fontos az elsők között végiggondolnod a webáruház cseréje esetében. Készíts listát arról, hogy melyek azok az adatok és információk, amelyek hasznos építőelemei lesznek az új oldaladnak. Fontos azt is eldönteni, hogy milyen módon tervezed megvalósítani az adatok átvitelét. Választhatod az egyszerű copy+paste módszert, vagy kereshetsz egy appot, amely megoldja neked ezt a kérdést, vagy mindezt megvalósíthatod különböző CSV fájlok segítségével, esetleg felbérelhetsz egy szakembert, aki segít neked a procedúra kivitelezésében.

Új domain elkészítése

Két opciót is választhatsz a domainekkel kapcsolatban. Vagy vásárolsz egy új domaint az új online áruházadban, vagy a már meglévő domaint irányítod át a webáruház cseréje során. Sőt online marketing szempontjából kifejezetten ajánlott, hogy több domaint vásárolj, hiszen ezáltal könnyedén kiszoríthatod a vetélytársakat, akik hasonló névvel szerepelnek a piacon, illetve amennyiben nehezebben megjegyezhető cégnévvel rendelkezel, könnyen előfordulhat elgépelés, amelynek az eredményeként vásárlóid esetleg egy másik honlapra tévednek és nem találnak meg téged. Éppen ezért érdemes ezekre is külön domaint létrehoznod, azonban arra figyelj oda, hogy a a fő domain alatt szerepeljen az oldalad és a többi domain automatikusan irányítsa oda a látogatókat.

Vásárlók áthozatala az új oldaladra

Amennyiben lehetőség volt regisztrálni a webáruházad oldalára, érdemes lehet átvinni a már meglévő vásárlóbázisodat az új oldalra is. Ez a procedúra egy kényesebb kérdés a webáruház cseréje során, hiszen nem biztos, hogy ugyanolyan formátumban jeleníti meg az új oldalad az adatokat, mint a régiben. Éppen ezért lehet nagyon fontos, hogy e-mailben tájékoztasd a vásárlóidat, a regisztrált tagokat a változásról és esetleg kérd meg őket, hogy ellenőrizzék le, hogy minden adat megfelelően került-e át az új oldalra. Érdemes lehet javasolni továbbá, hogy változtassák meg a jelszavukat is, hogy semmilyen adatvédelmi probléma ne lépjen fel. A lényeg az, hogy törekedj a zökkenőmentes átvitelre, hogy nehogy emiatt veszíts el vásárlókat.

Rendezd át a termékeidet a webáruház cseréje után

Termékek átrendezése a webáruház cseréje után

Amennyiben valamilyen applikációt használtál az információk integrálásához, érdemes lehet leellenőrizni, hogy minden megfelelően a helyére került és pontosan úgy jelenik meg, ahogyan azt te elképzelted. A webáruház cseréje esetében érdemes lehet végiggondolni azt is, hogy milyen mértékben szeretnél változtatni oldalad felépítésén.

Abban az esetben, hogyha nem voltál megelégedve a korábbi webáruházad oldalával és azért döntöttél a csere mellett érdemes lehet meghagyni a menüpontokat ugyanolyan elrendezésben, hiszen a vásárlóid már úgy szokták meg az oldalt és egy esetleges változtatás akár azt is eredményezheti, hogy nem lesz türelmük megkeresni, hogy hova pakoltad az adott menüpontot új weboldalad felületén és ezáltal vásárlókat veszíthetsz el.

Azonban, hogyha mindenképp nagy változtatásokat szeretnél eszközölni, érdemes lehet erről tájékoztatást küldeni a regisztrált tagoknak. Biztosítsd őket arról, hogy bármilyen felmerülő kérdés esetén elérhető vagy és nem szeretnéd, hogy az oldal megújulása miatt elvesznének a termékek között. Ez a lépés továbbá szimpatikussá tehet téged az ügyfelek szemében, hiszen tudni fogják, hogy számíthatnak rád a kérdéseik során.

Tedd dizájnossá az oldalad

Egy új webáruház nagy valószínűséggel új kinézetet is hordoz magával. Ez a legizgalmasabb rész, hiszen kicsit úgy érezheted magad mintha most kezdenél bele életed első online áruházának megvalósításába. Válassz ki egy új sablont, készítsd el a tökéletes dizájnt és variáld az oldaladat ennek megfelelően. Fontos, hogy figyelj oda arra, hogy a webáruház cseréje semmiképp se befolyásolja azt, hogy hű maradj a már létező márkádhoz, hiszen ilyen téren is figyelni kell a színekre és a kinézet alakítására is egyaránt.

Állítsd be a szállítási módokat

A szállítással kapcsolatos beállításokat is érdemesebb minél előbb elintézni, hiszen egészen biztos, hogy nem szeretnél később ezekkel foglalkozni. Egy rosszul beállított szállítás azt is eredményezheti, hogy később plusz összeget kell kérned a vásárlóktól a szállítási összeg kezelésére. A webáruház cseréje során figyelembe kell venned, hogy minden oldal más és más és estlegesen máshol kell beállítani az egyes funkciókat. Éppen ezért ez is része a weboldalad elkészítésének, hogy alaposan utánajársz az új rendszer működésének.

Állítsd be a fizetési módot

Fizetési mód beállítása, webáruház cseréje

A fizetési módot szintén beállíthatod a már meglévő beállításid alapján. Amennyiben meg vagy elégedve az eddig is használt fizetési rendszerrel, ugyanúgy átkonvertálhatod új oldaladra, így a webáruház cseréje nem változtatja meg a vásárlók által megszokott fizetési módokat.

Biztonsági mentés

Érdemes lehet a már meglévő online áruházadat megfelelő módon elmenteni a változtatások és a webáruház cseréje előtt, hiszen bármilyen felmerülő probléma könnyedén tönkreteheti a már létező adatokat és tartalmakat. Egy biztonsági mentéssel azonban mindezt megelőzheted és bármi is történik, nem fognak elveszni a már korábban összegyűjtött és feltöltött adatok. Ebben az esetben érdemes lehet egy szakértőt segítségül hívni, hogy egészen biztosan megtörténjen ez a mentés és valóban megmaradjon minden.

URL átirányítása

Fontos, hogy a webáruház cseréje során megfelelő módon irányítsd át a már meglévő URL-címeket, hogy az elkészített SEO is megmaradjon. Ennél a folyamatnál arra érdemes odafigyelni, hogy minél kevesebb 404-es probléma lépjen fel az oldalakon. A SEO beállításokat pedig érdemes itt is elvégezni, amennyiben pedig minden megfelelően átkerült az új oldalra, akkor is nézd meg, hogy minden beállítás a helyén van-e.

Hívd meg a vásárlókat az új oldaladra

Mint ahogyan azt már fentebb is említettük, érdemes lehet e-mailben tájékoztatni a vásárlókat azzal kapcsolatban, hogy változik az oldalad felülete és hasznos lehet megváltoztatni az eddig használt jelszavukat a biztonság kedvéért.

Azonban ezen felül mindenképp jó döntés lehet egy üdvözlő üzenet küldése, hiszen ezáltal úgy fogják érezni a vásárlók, hogy törődsz velük és fontos számodra az, hogy milyen élményekben részesülnek az oldaladon való vásárlás során.

Összegzés

Összességében tehát semmiképp sem kell megijedned, hiszen bár kicsit nehéznek tűnhet elsőre a webáruház cseréje, amennyiben követed a fenti pontokat és utánajársz az új weboldal előnyeinek és hátrányainak, zökkenőmentesebben megoldhatod a váltást és a vásárlóidnak sem kell ezzel kapcsolatban negatív élményekben részesülniük.

Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

A legismertebb e-kereskedelmi üzleti modellek

Amikor online áruházat szeretnél nyitni, rengeteg opció közül választhatsz. Azon kívül, hogy kiválasztod milyen termékeket szeretnél árulni, azt is fontos eldönteni, hogy milyen e-kereskedelmi üzleti

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!