fbpx Skip to content

5 tipp a tökéletes termékleírás kivitelezéséhez

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Tökéletes termékleírás

Webáruházad elkészítése során nagy hangsúlyt kell fektetned a tökéletes termékleírás kivitelezésére, hiszen ez is egy nagyon fontos tényezője annak, hogy a vásárlók a vásárlás mellett döntsenek.

Érdemes lehet néhány pontot megfogadnod, mielőtt belevágsz a termékleírások elkészítésébe, hiszen a termékoldalak nagyban meghatározzák, hogy milyen vásárlóközönséget fogsz magadénak tudni.

1. Célcsoport

Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy tisztában légy azzal, hogy ki a célcsoportod. Kiknek szánod az adott termékedet? Idősebbeknek, fiatalabbaknak, nőknek, férfiaknak? Milyen érdeklődési körrel rendelkeznek a vásárlóid? Fontos, hogy meg tudd szólítani őket. Mindenkinek más módon kell átadnod az információkat és fontos, hogy figyelj erre. Az a lényeg, hogy még a termékleírások esetében is add önmagad és azt amit képviselsz, hiszen ez mindenképp szimpatikus lesz a vásárlóid számára.

Amennyiben univerzálisabb termékeket árulsz, amely esetében a fiatalabbak és idősebbek is egyaránt örömüket lelik, érdemes lehet kihangsúlyoznod azt, hogy mindenki számára élmény lehet a termék használata, hiszen mindenki megtalálhatja benne a számításait.

A célcsoportok esetében érdemes azt is észben tartani, hogy nem csak a korosztály számít, hanem az is, hogy milyen szakszavakat kell használnod, és vajon azt megért-e a célcsoportod. Fel kell mérned, hogy a termékeid mennyire igénylik azt, hogy a szakszavak segítségével tedd teljessé az egyes leírásokat. Bármilyen jól próbálod megfogalmazni a leírást, a szakkifejezések hiánya azt eredményezheti, hogy veszítesz a tekintélyedből, azonban sokszor el is rettentheti a vásárlókat a nagy mennyiségű szakszó használata. Éppen ezért érdemes alaposan végiggondolnod ezt a lépést, segítséget is kérhetsz ismerősöktől, barátoktól, hogy megtudd mennyire okoz számukra nehézséget a leírások értelmezése.

Továbbá az is fontos, hogy milyen árkategóriában árulod a termékeidet, hiszen ez is befolyásolhatja a célcsoportodat olyan módon, hogy a megfizethetőbb, illetve a prémium kategória más vásárlói közönséget vonzhat magához. Ezért érdemes ezt is átgondolni a célcsoport meghatározása során.

2. Termékismeret és a termékek előnyei

A termék szakértőjeként részletes leírást kell készítened a termékedről. A tökéletes termékleírás lényegretörő és informatív. Ragadd meg a lényegi információkat és írj róluk. Nem kell több oldalon keresztül ecsetelned a termék tulajdonságait, válaszd ki a legfontosabbakat, azokat, amelyek biztosan érdeklik a vásárlókat. Ebben az esetben mindig képzeld magad a helyükbe, hogy te milyen információra lennél kíváncsi a termékekkel kapcsolatban. Érdemes lehet az online áruház elindítása előtt megmutatnod a termékleírásokat egy családtagnak vagy barátnak. Kérd meg őket, hogy próbálják meg objektív módon átnézni az oldalad, hogy számukra érthető-e minden, éreznek-e valamilyen hiányosságot.

A termékek előnyeiről szintén érdemes írnod, hiszen ezáltal kihangsúlyozhatod azokat a pozitívumokat, amelyekkel azok rendelkeznek. Nem érdemes hosszan hangsúlyoznod az egyes előnyöket, hiszen ezáltal úgy tűnhet mintha erősködnél. Egy letisztult, célratörő fogalmazásmód itt is hasznosabb lehet, így törekedj erre.

A tökéletes termékleíráson kívül érdemes lehet további alpontokat, vagy menüpontokat/füleket létrehozni az online áruházad felületén, hiszen így sokkal jobban átlátható a vásárlóid számára az oldal és sokkal professzionálisabb hatást kelthetsz. Ráadásul a vásárlók azonnal meg tudják keresni a számukra fontos információt, így teljes mértékben elégedettek lesznek a tökéletes termékleírásoddal. Ezeken a menüpontokon keresztül megismerhetik a termék jellemzőit és azt, hogy ez valóban megfelelő-e számukra vagy sem. Erre jó példa a HuppanjBele! oldalán található leírás és a termékekre vonatkozó egyes menüpontok.

Huppanjbele tökéletes termékleírás
Forrás: HuppanjBele!

3. Az üzenet stílusa

Az üzenet stílusa nagyban kapcsolódik a célcsoporthoz. Fontos, hogy belásd mennyire lehetsz közvetlen és mennyire van szükséged a távolságtartó megfogalmazásra a vásárlóid esetében. Ennél a pontnál is megkérdezhetsz egy ismerőst arról, hogy mit gondol az oldalad stílusáról, hiszen a tanácsok segítségével te is fejlődhetsz és fejleszthetsz online áruházadon. A fontosabb információkat hangsúlyozhatod és kiemelheted a tökéletes termékleírásból, azonban itt is figyelj arra, hogy ne vidd túlzásba az indokolatlan kiemelések számát, hiszen ez a stílus nem biztos, hogy mindenki számára elfogadható vagy szimpatikus.

Továbbá figyelj oda a helyesírásra is. Apró elírások bárkivel megtörténhetnek, így amiatt nem szükséges aggódnod, viszont a súlyosabb hibák szintén a vásárlók elvesztéséhez vezethetnek, mert azt mutatják, hogy nem érdekel téged annyira a termékek eladása, hogy nagyobb hangsúlyt fektess annak bemutatására.

4. Termékképek

A termékleírás mellett nem szabad megfeledkezni a termékek képeiről sem. Nincs is annál rosszabb, hogyha van egy összeszedett termékleírásod, de a képek nem tükrözik ezt az elhivatottságot. Az ellenkezője is probléma lehet amennyiben nagyon jók a képek, viszont a termékleírás nem támasztja alá azokat. Ezért érdemes tehát átgondolni, hogy a tökéletes termékleírás nem csak a jól megfogalmazott információkról, hanem a képekről is szól. Ahhoz, hogy megfelelő képeket készíts nincs szükség különösebb felszerelésre, egy egyszerű okostelefonnal is készíthetsz minőségi képeket.

5. Termékreklám

A termékek reklámja szintén hozzájárulhat a tökéletes termékleíráshoz, hiszen azáltal, hogy vásárlóid számára több helyen is megjeleníted a termékeidet, sokkal többen ismerhetik meg azokat és látogathatnak az oldaladra. Kérj meg ismerősöket, influenszereket, hogy osszák meg az oldaladat és készítsenek videókat vagy írjanak véleményeket arról, hogy mit tapasztaltak a termékek használata során. Te is csinálhatsz különböző nyereményjátékokat a közösségi média felületeken, ezáltal is hangsúlyozva a termékeidet és a tökéletes termékoldalaidat is. Az oldaladra látogatók ezáltal tájékozódhatnak, így mindenképp fektess hangsúlyt a megfelelő termékreklámra, hiszen ez egy felettébb kifizetődő módszer.

Összegzés

A tökéletes termékleírás elkészítése nem lehetetlen, csak észben kell tartanod, hogy mire kell jobban odafigyelned. A legjobb ötlet azonban az lehet, hogyha szem előtt tartod azt, hogy te mi alapján választanál terméket és hogyan tudnak megszólítani. A saját tapasztalataid egyértelműen utat mutathatnak a tökéletes termékleírás elkészítésében.

Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!