fbpx Ugrás a tartalomra

A konverzióoptimalizálás 10 lépése

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Content Manager
Konverzióoptimaizálás

Webáruházad elindításakor fontos, hogy nagy hangsúlyt fektess arra, hogy vásárlókat szerezz a webshopodba. Azonban ez nem elég, hosszú távon fontos, hogy magadénak tudhass egy olyan vásárlóbázist, amelynek tagjai vissza-visszatérnek oldaladra és újabb termékeket vásárolnak. Ezért fontos nagyon a megfelelő konverzióoptimalizálás online áruházadban.

Egy korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy hogyan tudod megszerezni az első vásárlóidat, ebben a cikkünkben pedig abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy meg is tartsd őket a megszerzés után.

Mielőtt bármibe is belekezdenénk érdemes lehet adatokat gyűjteni azzal kapcsolatban, hogy milyen teljesítménnyel rendelkezik az oldalad. Hasznodra lehet ezen a téren a Google Analytics, hiszen ezen a felületen számos mérőszámot könnyedén követhetsz és analizálhatsz.

Miután figyelembe vetted ezeket az adatokat gondold végig, hogy az alábbi pontok milyen módon járulnak hozzá weboldalad konverzióoptimalizálásához.

1. Írj a termékeidről érthetően

Nem is gondolnád, de a konverzióoptimalizálás egyik fontos eleme az, hogy hogyan írsz a termékekről. Amennyiben például informatikai termékeket forgalmazol, ne próbálj meg azzal hatni a vásárlóidra, hogy a lehető legszakmaibb módon jellemzed a termékeket. Hiába ismered a lehető legjobban a termék minden egyes részletét, ha a vásárló nem fog érteni a leírásból egy szót sem, nem fogja megvásárolni azt.

Ebben az esetben érdemes lehet megmutatnod az elkészült termékleírást valakinek, aki nem jártas a témában. Amennyiben nem ért semmit és biztosan nem vásárolná meg a termékeket érdemes lehet elgondolkoznod egy új stratégián. Nem kell automatikusan arra fókuszálnod, hogy minél okosabbnak és a témában jártasabbnak nézz ki, a vásárlóid a termékek használata során pontosan tisztában lesznek ezzel, viszont a leírást szeretnék könnyedén megérteni.

2. Mit ajánlasz a vásárlóknak?

Fontos végiggondolnod, hogy mit is ajánlasz egészen pontosan a vásárlóid számára? Miért éri meg számukra, hogy tőled vásároljanak és ne a konkurenciádtól? Fontos, hogy ezt már az első oldalon jelezd vásárlóid számára, akik egyértelműen tudni fogják, hogy pontosan mire is számítsanak a terméked használata során.

HuppanjBele konverzióoptimalizálása
Forrás: HuppanjBele!

A HuppanjBele! oldalán például már rögtön látja is a vásárló, hogy amennyiben babzsákot vásárol a cégtől, a pihenés garantált. Ezzel egy elég nagy vásárlói kört szólítanak meg, mégis mindenki személyre szólónak fogja értékelni azt és úgy fogja érezni, hogy számára találták ki ezt a terméket.

Neilacare
Forrás: NeilaCare

A NeilaCare oldalán a vásárlók rögtön láthatják, hogy milyen tulajdonsággal rendelkeznek az egyes termékek. Ezzel könnyedén fel tudják hívni a figyelmet azokra az előnyökre, amelyeket a vásárlók keresnek egy-egy szépségápolási termékben.

CNG Shop
Forrás: CNG Shop

A kevesebb néha több. A CNG Shop oldalán egy egyszerű mondattal hatnak a vásárlókra, és gyakran ennyi is elegendő, csak meg kell találni a megfelelő figyelemfelhívó szöveget.

3. Készíts felmérést a vásárlóid körében

Ez a módszer szinte azonnali visszajelzést adhat számodra arról, hogy hol kell fejlesztened a konverzióoptimalizáláson. A vásárlók is szívesen adnak visszajelzéseket arról, hogy milyen élményük volt a vásárlás során, vagy éppen miért hagyták el az oldalt hamarabb mint, hogy vásároltak volna. Ezeket a kérdéseket könnyen felteheted a vásárlás után mielőtt még elhagynák az oldaladat vásárlóid. Kérdezd meg őket, hogy milyen volt a vásárlásuk, mit tapasztaltak, milyen hiányosságot véltek felfedezni és mi volt az, ami nagyon tetszett nekik a procedúra során.

Alkalmazhatsz különböző emojikat ezeknek a kifejezésére, hiszen egy ilyen gyors felmérésbe sokkal szívesebben belemennek az emberek és nem kell hosszú válaszokat írniuk, ami esetleg elvenné a kedvüket a további vásárlástól, illetve a válaszadástól. Nyilván érdemes olyan részeket is belefoglalnod, ahol kifejthetik a véleményüket vásárlóid, de semmiképp se erre fektesd a hangsúlyt, amennyiben tényleg szeretnéd látni a véleményüket.

Ne feledd, hogy a vásárlók véleménye gyakran sokkal nagyobb mértékben hozzájárulhat a konverzióoptimalizálás sikerességéhez, mint bármi más, így érdemes végiggondolnod ezt a lehetőséget.

4. A/B tesztelés a konverzióoptimalizálás érdekében

Érdemes lehet felmérned, hogy mire is vágynak a vásárlóid pontosan. Ehhez meg kell felezned az oldaladra érkező látogatókat és az egyik felének egy fajta oldalképet kell mutatnod, a másik felének pedig egy másik fajtát kell mutatnod. Színezd másmilyenre a gombokat, helyezd el őket máshol az oldaladon és nézd meg, hogy a két csoport közül melyik esetében kattintanak többen a gombokra. Ez alapján könnyedén véglegesítheted az oldaladat, hiszen tisztában leszel azzal, hogy melyik felület tetszett jobban a látogatóknak és melyik esetében eredményezett több kattintást az oldalad.

5. Építs bizalmat!

A konverzióoptimalizálás egyik fontos eleme az, hogy megfelelően építsd ki a bizalmat vásárlóid felé. Ne félj bemutatkozni és megmutatni, hogy ki vagy, mit képviselsz. A “Rólunk” oldalon ezt tökéletesen megvalósíthatod. Ez a módszer sokkal közelebb hozhat téged a vásárlóidhoz és sokkal szívesebben fognak vásárolni tőled. Továbbá úgy fogják érezni, hogy bármikor segítséget kérhetnek tőled, amennyiben elakadnának vagy kérdésük lenne.

Fresh by Terra
Forrás: Fresh by Terra

A bizalom- és szimpátiaépítésre koncentrált a Fresh by Terra oldala is, ahol a vásárlók megismerhetik az online áruház CEO-ját és Executive Chef-jét.

6. Optimalizáld oldalad az okostelefonokra is

Hozzájárulhatsz oldalad konverzióoptimalizálásához azzal, hogy mobilon is elérhetővé teszed online áruházad. Nagyon sokan használják okostelefonjukat online vásárlásokra is, és amennyiben ez a lehetőség nem érhető el a webshopodban, számos potenciális vásárlót veszítesz el.

Manapság már rengetegen használnak okostelefont a mindennapokban. A villamoson, ebédszünetben vagy a buszra várva sokan nézhetik az oldaladat, hogy ha nem is rögtön vásárolják meg az áhított terméket, csak majd munka után otthon, már napközben is informálódhassanak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelő módon építsd fel az oldaladat. Legyen átlátható és telefonról is elérhető, hiszen ezáltal pozitív élményben részesíted a leendő vásárlókat és könnyebben fognak a vásárlás gombra nyomni, akár telefonról, akár otthon laptopról vagy számítógépről.

7. Call to action

Végül de nem utolsó sorban helyezz megfelelő hangsúlyt arra, hogy felhívd a vásárlók figyelmét a vásárlásra. Ennek a gombnak jól láthatónak kell lennie, hogy a vásárlók egyből észrevegyék és könnyedén megvásárolhassák az áhított termék(ek)et. Ezért mindenképp légy figyelemfelkeltő és meggyőző a call to action gomb használata során.

A call to action tartalma is fontos, hiszen ezáltal tudod arra buzdítani a vásárlókat, hogy vásároljanak, feliratkozzanak, árajánlatot kérjenek stb. Egy jó marketing szöveggel ez könnyedén megvalósítható, a lényeg, hogy a kinézet mellett ebbe is fektess megfelelő mennyiségű munkát és kreativitást.

8. Oldal sebessége

Az oldalad sebessége nagyon sokat számít a konverzióoptimalizálás esetében. Amennyiben lassan töltődik be az oldalad, sokan dönthetnek úgy, hogy nem várják meg, amíg megtekinthetővé válnak a termékeid, hanem keresnek egy olyan online áruházat, ahol nem okoz gondot az oldal sebességének kezelése.

Az oldal sebessége több mindentől függ. Lehet lassú a szerver, vagy az oldal felépítése vagy akár annak tartalma is. Ebben az esetben érdemes lehet egy rendszergazdával vagy webfejlesztővel konzultálnod, hiszen ő biztosan segítséget tud neked nyújtani mindennek a megállapításában és a probléma megoldásában.

Fontos továbbá, hogy a képeket is megfelelő méretben tedd fel az oldaladra. Figyelj oda, hogy a képek ne legyenek nagyobbak 150 kB-nál. Ezt kétféle módon is megoldhatod. Egyrészt már alapból ilyen méretben töltheted fel, vagy telepíthetsz egy olyan plug-int, ami a megfelelő méretűvé alakítja a képeket oldaladon, azonban ebben a kérdésben is segítségedre lehetnek a szakemberek.

9. Oldal kinézete

A konverzióoptimalizálás egyik lépése során érdemes nagy hangsúlyt fektetned az oldal kinézetére. Fontos, hogy oldalad felhasználóbarát legyen és bárki, aki odalátogat jól átláthassa azt. A könnyű navigáció szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy online áruházadba csalogasd a vásárlóidat.

A dizájnra is érdemes odafigyelned, a színeknek, a formáknak és a képeknek vonzóan kell hatni a vásárlókra, hogy ne csak egyszer hanem többször is visszalátogassanak oldaladra és a vásárlás mellett döntsenek. Az oldalad elrendezésének is ez alapján kell megvalósulnia, hiszen az is nagyban befolyásolja a vásárlóid döntésit.

10. Online marketing

Végül, de nem utolsó sorban nagy hangsúlyt kell fektetned az online marketingre is amennyiben a konverzióoptimalizálás a cél. A hírlevelek, online hirdetések és a közösségi média mind fontos elemei a tökéletes online marketing kiépítésének. Gondold végig azt is, hogy kinek szánod a termékeket, ki a célcsoportod, ezáltal tudatosan és célirányosan fogod megtalálni a potenciális vásárlókat ahelyett, hogy olyan embereknek próbálod eladni a termékeidet, akiket ez nem igazán érdekel és csak az idődet, illetve a pénzedet pocsékolod általuk.

Összegzés

Összességében tehát fontos, hogy megfelelő hangsúlyt fektess a konverzióoptimalizálásra, hiszen ezáltal számos vásárlót szerezhetsz oldalad számára, ami nagyon fontos ahhoz, hogy sikeressé válhass a piacon.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A legismertebb e-kereskedelmi üzleti modellek

Amikor online áruházat szeretnél nyitni, rengeteg opció közül választhatsz. Azon kívül, hogy kiválasztod milyen termékeket szeretnél árulni, azt is fontos eldönteni, hogy milyen e-kereskedelmi üzleti

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!