fbpx Ugrás a tartalomra

Útmutató az első vásárló megszerzéséhez webáruházad számára

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Az első vásárlókat megszerezni egy hatalmas mérföldkő minden vállalkozó számára. Azonban ez sokszor rengeteg időt, energiát és koncentrációt igényel tekinve, hogy rengeteg hirdetési lehetőséggel találkozhatsz és nehézséget okozhat kiválasztani a terméked népszerűsítéséhez megfelelő oldal(aka)t.

Nagyon könnyen beleeshetsz abba a csapdába, hogy folyamatosan tökéletesítgeted a webáruházadat, ahelyett, hogy arra koncentrálnál, hogy vásárlókat csalogass az oldaladra. Ebben a cikkünkben szeretnénk segíteni Neked, hogy ne okozzon problémát a forgalom növelése és ezáltal az első vásárló megszerzése és az eladások számának gyarapítása!

Miért fontos a vásárlók számának növelése?

Egy új online áruház tulajdonosaként könnyű úgy érezni, hogy a vállalkozásod folyamatosan fejlődik, hiszen már mindent kiválasztottál, a márkádat, a weboldalad színeit stb.

Az első vásárló megszerzése és a valódi fejlődés azonban csak akkor lehetséges, hogyha megmutatod a vállalkozásodat a világnak. Nem tudhatod mit fejlesztesz addig, amíg nem állítottál fel egy szintet saját magadnak. Ezért van szükség a forgalomra és annak növelésére.

Nem tudhatod, hogy van-e érdeklődés az adott tereméked iránt, amennyiben nincs forgalmad. Nem tudhatod, hogy az áraid mennnyire drágák, amennyiben nem éred el a potenciális vásárlókat. Nem tudhatod, hogy a márkád összhangban van-e a termékekkel, amelyeket árulsz, amennyiben nem látogatják az oldaladat. Tehát nagyon fontos, hogy minél előbb érdeklődőt szerezz. És, hogy csináld mindezt? Segítünk!

Mielőtt belekezdenél fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy a felsoroltak közül nem mindegyik pontot tudod alkalmazni az áruházad termékeinek hirdetésére. Például, ha számítógép billentyűzetet árulsz, nem feltétlenül a Pinterest lesz az első platform, ahol célba érhet a reklámod. Érdemes lehet használni a Google Analytics opciót, amennyiben követni szeretnéd, hogy a forgalmad hogyan növekszik az egyes platformokon.

1. Ingyenes forgalomnővelő lehetőségek

Az első lehetőségek között mindenképp az ingyenes oldalakat érdemes kipróbálni. Tekintve, hogy könnyen elérhetők minden online áruház számára, ez egy jó lehetőség az első vásárló megszerzéséhez..

Kedvezményes kódok:

A Jewelery Wardrobe a LinkedIn segítségével éri el a vásárlóit olyan módon, hogy 25 dolláros ajándékkártyákat kínál a vásárlók e-mail címéért és kedvenc ékszereikről kitöltött kérdőívekért.

Jewelery Wardrobe
Személyes profilok

Minden online tetted után számíthatsz arra, hogy vásárlókat szerezhetsz az online áruházadhoz. A személyes profiljaid is egy jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy az áruházad URL-jét meglássák, mondjuk a Twitter profilodnál. Ki tudja, lehet, hogy az első vásárló megszerzése ezen keresztül fog megtörténni.

Ne spamelj!

Ne küldj spam és alacsony minőséget sugárzó üzeneteket a vásárlóközönségednek. Figyelj oda, hogy folymatosan minőséget és hiteles kapcsolatot sugározz feléjük.

Használd ki a személyes kapcsolataidat

Az első vásárló megszerzését legtöbb vállalkozó az ismerőseinek köszönheti és ezzel nincs is semmi probléma. Szóval oszd meg az online áruházad hírét a Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat stb. profiljaidon. Megkérheted az ismerőseidet, hogy osszák meg az áruházad elérhetőségeit a saját oldalukon, így nem is kell vásárolniuk ahhoz, hogy támogathassanak téged.

Az ismerősök általi vásárlás közel nem lesz olyan jó élmény, mint amikor az első olyan ember vásárol tőled akit nem ismersz. Ez mégis egy jó módja annak, hogy korai visszajelzést szerezhess áruházadról.

Csatlakozz online közösségekhez

Ne értékeld le a Reddit vagy Facebook csoportokat. Egy jó csoportban elhelyezett hirdetés elérhet a megfelelő célközönséghez a témában való érdeklődési körrel. Csatlakozz olyan csoportokhoz, ahol az árult termékednek megfelelő célközönségre bukkanhatsz, majd vállj a csoport aktív tagjává. Miután felépítettél egyfajta megbecsülést és hiteles kapcsolatokat, hirdesd meg a webáruházad linkjét, esetleg egy kuponkóddal együtt.

2. Fizetett hirdetések

Az első vásárló megszerzéséhez és a forgalomnövelés legegyszerűbb módja a fizetős hirdetések alkalmazása. A jó hír az, hogy sok fizetős hirdetési csatorna a kattintások száma után kér csak pénzt. Néhány esetben akár egy 10 dolláros költségvetéssel is kezdhetsz.

Minden hirdetéssel kapcsolatos oldal más és más. Mindenképp azt érdemes választanod, amelyik eléri a számodra megfelelő vásárlóközönséget. Amennyiben konkrétabb országoknak tervezel hirdetni, érdemes lehet utánanézni, hogy főként milyen közösségi oldalakat használnak a potenciális vásárlóid.

Facebook hirdetések

A Pew Research adatai szerint a Facebook az egyik leghíresebb közösségi háló a legváltozatosabb felhasználókkal nem, kor, bevétel, nemzetiségi hovatartozás és érdeklődés alapján. Pontosan ezért jó lehetőség ezen a platformon hirdetni, amennyiben tisztában vagy azzal, hogy ki a célközönséged.

A United By Blue platformja például az öko-barát felhasználók figyelmét szeretné elsősorban megragadni.

United by blue
Instagram hirdetések

Az Instagram képi megjelenítése, illetve az itt jelenlévő fiatalabb generáció szimpatikussá teszik az oldalt. A Smart Insights adatai szerint ennek a platformnak vannak a legelhivatottabb használói a közösségi hálók közül. Nemcsak, hogy tökéletes hely az influenszer marketing megvalósulásához, hanem a nem fizetős hirdetéseid is rengeteg emberhez jutnak el, amennyiben a megfelelő hashtaget használod. Ezt az opciót főként azoknak ajánljuk, akik a divat, ételek vagy fitness világában hirdetnek, és szükségük van képekre, ahhoz, hogy népszerűsíthessék a termékeiket.

A Follian például Instagram hirdetéseket használ ahhoz, hogy ismertebbé tegye az ingyenes termékmintáit. A képen látható, hogy több mint 3600 alkalommal tekintették meg a posztot.

Follian
Pinterest hirdetések

A Pinterest-et nagyon gyakran alulértékelik. Azonban ez a platform szintén egy olyan hely, ahol az emberek egyértelműen jelzik az érdeklődési körüket. A Pinterest olyan mint a scrapbooking. A felhasználók különböző táblákat készítenek, amelyekbe “Pin”-eket gyűjtenek, egy adott téma alapján. Gyakran használják különböző események megszervezéséhez, érdekes cikkek elmentéséhez, így érdemes ezt észben tartanod, amikor a Pinteresten hirdetsz. Az oldalon való hirdetést főként a divat, a lakberendezés, az ételek és a művészeti termékek témakörökben érdemes elkezdeni.

A ThirdLove vállalkozás például egyből a webáruház főoldalára irányítja a vásárlókat.

ThirdLove
Google hirdetések

A legtöbb esetben a vásárlók a Google segítségével próbálnak információt kideríteni egy adott termékről. A Google Ads lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók a Te hirdetésedet lássák meg legelőször a lap tetején, amikor rákeresnek egy adott termékre. Végezz kulcsszavas keresést, hogy megnézd, melyek azok a szavak amelyek érdekelhetik a vásárlókat a keresés során. A Google hirdetések főként a felkapott termékek és a helyi vállalkozások – amelyekre sokan kereshetnek rá – számára lehet főként jövedelmező.

első vásárló megszerzése

3. Kapcsolódj már létező vásárlóközönségekhez

Az üzenetek küldése nem lesz elég hatásos, amennyiben csak te közvetíted. Az internetnek köszönhetően azonban bárki készíthet online platformot és Te is könnyedén partnerré válhatsz velük. A segítségükkel több embert érhetsz el, hiszen ők is hirdethetnek Téged, így az első vásárlót is könnyebben megszerezheted. A legfontosabb dolog azonban az, hogy mindig gondold végig, mi is az a plusz, ami miatt jól jöhet a segítségük?

  • Keress meg bloggereket! Egy érdekes történettel a vállalkozásod indításával kapcsolatban egészen biztos, hogy könnyedén találsz valakit, aki posztolja a cikkedet, hiszen a bloggerek számára is fontos, hogy mindig új és érdekes tartalommal bővüljön az oldaluk. Olyan bloggert kell keresned, aki a vállakozásodhoz passzoló tartalmakat gyárt. Többféle módon is kezdheted a partnerség kialakulását:
    • Írj egy érdekes cikket vendégíróként és használd fel “Az íróról” részt arra, hogy hirdesd a termékeid.
    • Kérd meg a bloggert, hogy értékelje a termékedet, amelyről te ingyen küldesz mintát egy véleményért cserébe.
    • Használd fel a vállalkozásod megalakulásának izgalmas történetét, hogy egy interjút készíthessen veled az adott blogger.
  • Nézz szét a stratégiai partnerek után! A stratégiai partnerek keresése esetében a kulcs az, hogy olyan partnereket válassz, akik nem versengeni akarnak veled, hanem partnerként szeretnék árulni a hozzád hasonló termékeiket.
  • Dolgozz influenszerekkel! Nem csak a nagy márkák tudnak érvényesülni azzal, hogy híreségekkel reklámozzák a termékeiket. Te is találhatsz a vállalkozásodnak megeflelő influenszereket, akiknek már van egy nagyobb nézőközönsége és a véleménye is számít. Az influenszerek mindenhol megtalálhatók, a YouTube-tól kezdve az Instagramig, továbbá találhatsz influenszer marketplace-t is, ahol könnyedén megtalálhatod a számodra megfelelő influenszert. Ilyen oldalak például a Grapevine, Famebit vagy a Crowdtap.
  • Amennyiben kissé nehézkesen indul el a vállalkozásod, próbálj offline hirdetni. Abban az esetben például, ha kutya nyakörveket árulsz, érdemes lehet elsétálni egy kutyaparkba, ahol szórólapokat osztogathatsz a kutyatulajdonosoknak. Ez a fajta marketing kreativitást igényel, azonban sosem volt ennél egyszerűbb az offline felületen azt mondani, hogy “Nézd meg a honlapomat!” és érzékelni online a hatást, amikor valaki megnézi az oldaladat.

Összegzés

Az első vásárló megszerzése és a webáruházad forgalmának fenntartása nem egyszerű feladat, össze kell kötnöd a márkádat és a vásárlókat egy számos lehetőséggel rendelkező világban. Pontosan ez a sok lehetőség teszi egy kissé komplikálttá a marketinget. Nincs egy megoldás, amely minden online áruház számára tökéletesen megfelelő lenne, és a Számodra tökéletes hirdetési felület megtalálása is egy hosszabb folyamat, azonban hosszútávon teljes mértékben jövedelmező lehet, hiszen megtalálod azokat a vásárlókat, akik a Te termékeidet szeretnék megvásárolni.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!