fbpx Ugrás a tartalomra

Vásárolj webáruházat a Shopify Exchange-en

Racz Barbara

Racz Barbara

Tudtad, hogy nemcsak létrehozhatsz, de vásárolhatsz és el is adhatsz Shopify-áruházakat?

Egy weboldal vásárlása olyan, mintha online fektetnél be egy valós ingatlanba.

Ha nincs kedved saját magad létrehozni egy webáruházat, felépíteni azt a nulláról, s olykor talán nehézségekbe ütközni annak megalkotása során, akkor adott a lehetőség, hogy megvásárolhass egy már előre elkészített online boltot, akár több tíz, több száz termékkel is már benne.

Ennek fordítottjaként, ha már nem szeretnél webbolt-tulajdonos lenni, vagy éppen azok eladásával üzletelsz, és így bevételt igyekszel szerezni, akkor szintén helyed lehet a Shopify Exchange oldalán. A lényeg, hogy tisztességesnek kell lenned, karban kell tartanod az áruházat, még akkor is, ha nem építed fel teljesen, hanem a megvásárló fantáziájára, döntésére bízod, hogy hogyan váljon teljessé a bolt.

A bimbózó vállalkozásokon, veteránokon, sikeres e-kereskedelmi márkákon és drop shipping üzleteken kívül több százezer online webáruház létezik a Shopify-on.

A Shopify Exchange egy olyan marketplace, piac, ahol a kereskedők megvásárolhatnak és eladhatnak online boltokat.

Több mint 3.000 e-kereskedelmi áruházat kínálnak itt jelenleg eladásra – többet mint bármely más online marketplace-en. Itt a lehetőség, hogy mellékpályára küldd a számodra problémát jelentő lépéseket, nem kell az alapoktól kezdened a webáruház építését, rögtön belevághatsz tevékenység közepébe egy már létező Shopify-bolttal.

Mi is pontosan a Shopify Exchange?

Mint fentebb olvasható, az Exchange-en a Shopify-os kereskedők által létrehozott e-kereskedelmi üzleteket lehet megvásárolni és eladni.

Az Exchange alkalmazáson keresztül a kereskedők listázni tudják az eladó boltjaikat, olyan információkat is közölve, mint a forgalmi és bevételi adatok, egyenesen a Shopify felületről átemelve. Az eladók ezeket az adatokat nem tudják szerkeszteni, ami azt jelenteni, hogy az áruház iránt érdeklődők biztonságban érezhetik magukat azáltal, hogy amit látnak, az a valóság, azt fogják valóban kapni.

Mint olyan, az árak is változatosak. A kezdő boltokat 50 dollárért kínálják, míg a már régóta fennálló, mondhatni e-kereskedelmi birodalmak, ára több mint egymillió dollár is lehet.

Hogyan böngéssz az eladásra kínált boltok között?

Az Exchange mindenféle boltnak otthont ad, mérettől és iparágtól függetlenül. A felületen a legfőbb kategóriák a Starter stores, a Dropshipping, az Established stores, a Competitively priced, a Trending stores, a Lifestyle és a Print on demand. Ezek mellett pedig a következő termékkategóriák léteznek már:

Fashion and apparel, Gifts and collectibles, Sports and recreation, Toys and games, Stationery and office supplies, Services, Pets, Music, Home and furniture, Health and beauty, Food and drink, Electronics and gadgets, Construction and industrial, Books and magazines, Automotive, Art and photography.

A Starter stores már felépített, marketingre készen álló boltokat listáz, olyanokat, amelyeknek kevesebb mint 100 dollár volt eddig a bevétele (a forgalom és bevételi adatok nem láthatók számukra). Végeredményül, ezek a boltok sokkal kevesebbet adnak el, így értékelni is csak az általad sejthető, a boltban rejlő potenciál alapján tudod őket, és eldönteni, hogy marketing segítségével vajon életet tudsz-e lehelni belé.

Amikor vásárlási szándékkal böngészel az Exchange-en, az első dolognak annak kell lennie, hogy meghatározd, milyen típusú befektetést szeretnél tenni:

  • Mik a weboldallal a jövedelemcéljaid?
  • Mennyi pénzt szándékozol befektetni, hogy elérd a célod?
  • Mennyi időt?
  • Ez egy olyan bolt legyen, amit egyszerűen csak fenn kell tartanod, kezelned vagy van benne növekedési potenciál, és ki kell-e találnod az ezzel kapcsolatos lépéseket, marketingszempontokat figyelembe véve?
  • Vannak olyan módszerek, melyekkel te értéket tudsz adni a boltnak, de az eredeti tulajdonos nem tudott?

Ezekre a kérdésekre részletesebb választ akkor találhatsz, ha az eladóval beszélgetsz.

shopify exchange

Kellő gondosság

Minden eladó áruház leírásában olvasható egy ismertető arról, hogy mit kapsz együtt a bolttal, valamint a forgalmi és bevételi adatokat az elmúlt évről, illetve egy árat, amiről tárgyalhatsz az eladóval – akinek a kapcsolatfelvételi ablakon keresztül írhatsz. Sok kereskedő azt is leírja az oldalon, hogy mi az oka az eladásnak, ami általában egyébként az, hogy nincs rá idejük vagy egy esemény megváltoztatta az életüket.

A leírás azt is megmutatja, hogy pontosan mit adna neked az eladó az árért cserébe, beleértve a következőket:

  • Fizikai készlet
  • Beszállítói lista
  • E-mail lista
  • Logó és egyéb márkaeszközök
  • Közösségimédia-felhasználónevek
  • Személyes segítség az eladás után
  • Domain
  • Termékek fotói.

Az eladók és a vásárlók az Exchange-en keresztül közvetlenül kommunikálhatnak anonim e-mailt használva a szükséges információk megvitatásához.

A következő üzenetet sablonként használhatod az eladók megszólításához. A szöveget angolul fogod használni, de a fordítását is közöljük:

Hey there,

I am interested in your store and wanted to ask you a couple questions. Here is a little about myself [EXPLAIN WHAT YOU’RE LOOKING FOR].

About your store:

– What marketing have you done for the store? How much have you spent on advertising?
– Can you tell me more about the profit margins on the products? Do you have best selling items?
– What’s your average monthly profit?

Thanks!

Hello!

Felkeltette az érdeklődésemet a boltod, és lenne néhány kérdésem vele kapcsolatban. Íme, néhány információ rólam [írd le, mit keresel].

A webáruházadról:

– Milyen marketinglépéseket tettél meg a boltodért? Mennyit költöttél hirdetésekre?
– Megtudnál osztani velem több részletet a termékeken lévő árrésről? Vannak kiemelkedő termékek az eladások számát tekintve?
– Mennyi az átlag havi bevételed?

Köszönöm a választ!

Tartsd észben, hogy néhány eladó leáll a marketinggel mikor árulni kezdi a boltját, és ez forgalom- és bevételcsökkenéshez vezethet (beszélj ezekről a kereskedővel).

Továbbá, mivel a bevétel és a forgalom nem eredményez nyereségességet, biztosnak kell lenned abban, hogy:

  1. Ellenőrizted és megértetted az összes forgalmi forrást. Bizonyosodj meg arról, hogy pontosan tudod, honnan érkezik a forgalom, és hogy a webbolt megvásárlása után te is tudod-e azokat a helyeket használni.
  2. Minden pénzügyi információról tudsz. Beleértve a bolt költségeit (készlet és marketing). Győződj meg róla, hogy pontosan tudod, mire költöttek az eredmények érdekében.
  3. Megvizsgáltad a közösségimédia-felületeit a boltnak. Nézd meg a kapcsolati rátát, hogy biztos lehess benne, az őket követők valósak. Ne vedd a nagy követőszámot készpénznek.
  4. Tudod, hogy mit kapsz pontosan. Próbáld megszerezni az összes kapcsolódó készletet, közösségimédia-felületet, e-mail listát stb., ha lehet. Ha van olyan dolog, ami feltétlenül szükséges a bolt működtetéséhez, győződj meg róla, hogy az egyezség része lesz.
  5. Érted, miért árulják a webboltot. Lehet, hogy nem kapsz választ, de akkor is megéri megkérdezni.
  6. A saját szemeddel láttad az adatokat. Használjatok az eladóval képernyő megosztást vagy adjon neked „csak látogató” felhasználót, hogy a számodra fontos adatokról a saját szemeddel is meggyőződhess (forgalom, eladás, reklámra költött pénz stb.).

Miután alaposan megvizsgáltad, mibe fektetnéd a pénzedet, ajánlatot tehetsz, amire az eladó válaszolni tud.

Miután megállapodtatok az eladóval, ideje eldöntened, hogyan történjen majd a tranzakció.

A tranzakció indítása

A Shopify Exchange az Escrow.com-mal áll partnerségben, hogy biztonságos és megbízható cserét biztosítson.

Ha nem ismered, hogyan működik az Escrow: ez egy olyan fizetési módszer, amelynél a pénz egy harmadik fél (Escrow) által védve van, addig, míg mind a vásárló, mind az eladó nem egyeznek meg abban, hogy a szükséges feltételek teljesültek.

Ahhoz, hogy egy Escrow-tranzakciót el lehessen kezdeni, az eladónak feltételeket kell megszabnia az értékesítés kapcsán (például: mi tartozik bele az eladásra kínált termékbe, vagy hogy fognak-e segíteni a későbbiekben a vásárlónak), illetve, hogy mennyi idő után adják át a boltot az eladást követően (más néven escrow-periódus).

Ezután a vásárló kifizeti az Escrow.com-nak azt az árat, amiben megegyeztek. Az Escrow közvetítőként viselkedik, és addig nem adja tovább a vásárló pénzét az eladónak, amíg mind a ketten nem biztosították őt, hogy 100%-ig elégedettek az üzlettel és minden át lett adva a vevőnek. Ekkor az Escrow átadja a pénzt az eladónak.

Tulajdonjog átadása

Az átadás általában 3-5 nap alatt zajlik le, ez alatt az eladó bankszámlaadatai – amire ugyebár eddig a bevétel érkezett – megszűnnek, vagy legalábbis eltűnnek a felületről.

Hogy megkönnyítsd az átadás folyamatát az eladó és saját magad számára is, készíts egy listát, amiben minden olyan dolog benne van, aminek az átruházásáról korábban megegyeztetek. Ez alapján működjetek együtt.

Az Exchange support-csapatával bármikor feltudod venni a kapcsolatot, ha bármilyen kérdésed adódik a domain név átruházása, a közösségimédia-felhasználók vagy bármi más kapcsán. Továbbá, az Escrow is segítséget tud nyújtani ezekben.

A tulajdonjog átadásának folyamatában, mielőtt az escrow-periódus lejár, amit még meg kell tenned:

  1. Ellenőrizd a beszállítókat a fogékonyság és minőség tekintetében.
  2. Változtasd meg az összes megkapott felület/felhasználó jelszavát, és távolítsd el az előző tulajdonos hozzáférését.
  3. Használd ki, bármilyen segítséget is ajánl fel az eladó, hogy megtudd, hogyan ismételheted meg az ő eddigi eredményeit; addig tedd fel neki az összes kérdésed, amíg van erre lehetőség.

Miután az escrow-periódusnak vége és az átruházás megtörtént, te leszel a bolt új tulajdonosa; abba az irányba mozdítsd el, olyan változtatásokat hozz, úgy alakítsd, ahogyan csak szeretnéd.

Shopify Exchange: Bolt vétele vagy eladása

Az Exchange tehát a Shopify-boltok marketplace-e, piaca azoknak az embereknek szól, akik egy teljesen működőképes üzletbe szeretnének fektetni, vagy azoknak, akik átszeretnék ugrani a felépítés fázisát és rögtön a marketinggel kezdeni.

Látogass el az Exchange oldalára, és tekintsd meg, milyen új, elérhető boltokat adnak hozzá a kínálati listához nap mint nap.

Ha pedig elszeretnéd adni a Shopify-áruházad, tedd azt közzé.

Tudni szeretnéd, mennyibe kerül egy Shopify-előfizetés havonta? Kattints ide, és olvass róla részletesen a digiloop blogján!

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!