Egyre többen érdeklődnek a drop shipping internetes kereskedelmi modell iránt azok, akik webáruház indításán gondolkodnak. Létezik ennek az üzleti módszernek egy testvére, a remote warehousing, amely számos előnnyel szolgál a kiskereskedők számára. Erről olvashatsz a továbbiakban.
Nem a drop shipping jellemzőit fejtegetjük ebben a bejegyzésben, azonban, ha már ismered ezt a modellt, könnyen meglehet, hogy néhány pont, amelyet említünk a remote warehousinggal kapcsolatban, emlékeztetni fog a testvérmódszerére. Valójában csupán egy fő dologban tér el a két modell, és ebből az egyetlen tulajdonságból eredeztethető a számos előny, amellyel az újgenerációs kiskereskedési forma rendelkezik. Ez a tevékenység hatékony, biztonságos és megbízható.
Azt érdemes szem előtt tartani, hogy nem vagyunk sem könyvelők sem más jogi szakemberek, így nem tudunk arról pontos leírást nyújtani, hogy hogyan végezhető ez a tevékenység legális keretek között. Mindenképpen azt ajánljuk, hogy mielőtt belevágsz az üzletbe, vedd fel a kapcsolatot egy megbízható helyi könyvelővel, és érdeklődj arról, hogy mit hogyan végezz majd jogi tekintetben.
Tartalom:
- Mi az a remote warehousing?
- Mik a remote warehousing előnyei?
- Hogyan vágj bele a remote warehousing üzletbe?
- Hogyan érj el nagyobb sikereket a webáruházaddal?
Mi az a remote warehousing?
A remote warehousing egy sajátos online kiskereskedelmi modell. Nagy valószínűséggel nem fogsz olyan nagykereskedőket találni, akik azt hirdetik, hogy “szia, nekünk van remote warehousing szolgáltatásunk”, de ne aggódj biztos, hogy tudnak neked segíteni abban, hogy az új módszer szerint kezdjétek el vagy folytassátok a közös munkát.
Ha sikeres szeretnél lenni, ki kell mozdulnod a komfortzónádból, és nyitottnak kell lenned az új lehetőségek irányába. Tanulj minél többet a számodra új dolgokról, és dönts a lehető legjobb megoldások mellett a saját üzleted tekintetében. Vegyél figyelembe minden olyan szempontot, ami számodra kulcsfontosságú, ne dőlj be a kamu híreknek és sikersztoriknak.
A remote warehousing esetén kis kezdőtőkével indíthatod el online áruházadat. Azt ajánljuk, hogy a boltodat a Shopify-on hozd létre, ez az egyik legnagyobb és legmegbízhatób e-kereskedelmi platform. Nincs szükség valódi, fizikai készletre, a termékeid virtuálisan lesznek meg. Ez sokkal „tulajdonosbarátabbá” teszi a vállalkozást, hiszen nem kell előre fizetned a termékekért – sőt, te nem is fogsz, a vásárló pénze mozog majd. Hogyan kerülnek a beszállító termékei a webáruházadba? Kérned kell a nagykertől egy adatfájt, hogy azzal importálni tudd az árucikkeket minden adatukkal együtt a boltodba.
A pénz a következő irányban mozog: vásárló >> webáruház >> beszállító. Ami a rendeléseket illeti, a vásárló nálad, tehát a kiskernél fog fizetni a termékért, és te a felgyűlt rendeléseket továbbítani fogod a nagykereskedő felé.
Az egyik legfontosabb tulajdonság, ami egyedivé teszi a remote warehousingot az az, hogy a nagyker közvetlenül neked szállítja ki a termékeket, és nem a vásárlónak. Neked kell majd továbbítanod a csomagokat a vevőknek, miután ellenőrizted a termékek állapotát, és egy dobozba helyezted őket – több árucikk esetén. További előnyeit lentebb olvashatod a modellnek, az erről szóló fejezetben.
Aggódsz, hogy hova raknád a rendelt termékeket, ha azok hozzád érkeznek? Mivel kezdetben még nem fognak sokat vásárolni tőled – de persze ne legyen igazam –, így a saját garázsod, nappalid, vagy akár a konyhád is megfelelő lehet a csomagok tárolására. Amint igazán beindul az üzlet, raktárhelyet bérelhetsz, abban az élethelyzetben már meg is engedheted magadnak. Tartsd szem előtt azt, hogy továbbra sem előre fizetsz a termékekért, hanem kizárólag a vevők pénze mozog, és csak az éppen rendelt áruk kerülnek a bérelt raktárba. Itt egyébként akár csomagolást is végeznek helyetted.
Tehát, a remote warehousingra úgy is gondolhatsz, mint a drop shippingre, azzal a különbséggel, hogy a csomagok első állomása a te lakásod, és nem közvetlenül a vásárlókhoz érkeznek.
Mik a remote warehousing előnyei?
Miután tisztáztuk, hogy pontosan mit is jelent a remote warehousing, ideje pontokba szedni a modell előnyeit is.
- Kis tőkebefektetés: Csak kevés kezdőtőkére van szükséged, amikor remote warehousing üzlet beindításán gondolkozol.
- Virtuális termékek: Nem fizikai, hanem virtuális termékeid vannak. Nincs szükség előre kifizetni és felhalmozni őket.
- Minden termék egy csomagban: Amikor a vásárló több terméket rendel a webáruházadból, és azok több beszállítótól származnak, – a hagyományos drop shipping esetén – különböző időpontokban kapják majd meg a csomagokat. Ez nekik kényelmetlen, neked pedig kellemetlen. Azonban, ha az áruk először hozzád érkeznek, és ott mintegy bevárják egymást, akkor te egybe csomagolhatod őket, és így küldheted tovább a vevőnek.
- Egyedi termékek: Ha valódi beszállítók termékeit árulod, és nem a marketplace-eket (például AliExpress) tekinted beszerzési forrásnak, akkor egyszerűbben elérheted, hogy ne csak egy csepp legyél az óceánban. Egyedi termékeid lehetnek, és nem olyanok, amik minden második webshopban elérhetők, és amik nem silány minőségűek. Jelentősebb szereplője lehetsz a piacnak, ha hagyományos beszállítókkal dolgozol együtt és jó minőségű, egyedi árucikkeket szerzel be tőlük, virtuálisan.
- Ellenőrzött minőség: Mivel remote warehousing esetén a termékek közvetlenül hozzád érkeznek, lehetőséged van arra, hogy ellenőrizd, nem sérültek-e a rendelt árucikkek, és hogy valóban a kért termék van-e a csomagban.
- Egyedi csomagolás: A termékeket saját ízlésed szerint csomagolhatod be. Engedd szabadjára a kreativitásodat. Ne feledd, a több helyről érkező árukat is ez az egyedi csomagolás fedi majd. A dobozon a márkanevedet is feltüntetheted.
- Nincsenek megbízhatósági problémák: Akármikor felveheted a kapcsolatod a beszállítóddal bármilyen felmerülő kérdés kapcsán, és hosszú távon tudtok együtt dolgozni. Könnyedén megoldhatjátok a kérdéses ügyeket, mielőtt azok komoly problémává válnának.
- Minőségi termékek: Búcsút mondhatsz a silány minőségű termékeknek. Ha olyan valódi beszállítókkal dolgozol együtt, akik például saját weboldallal rendelkeznek, és maguk vezetik a vállalkozásukat, akkor nagyobb eséllyel jellemzi majd a Shopify-boltod tartalmát a minőség.
- Kísérő ajándékok, üdvözlőkártyák: Kisebb ajándékot és üdvözlőlapot is elhelyezhetsz a csomagokban, így növelve a vásárlói elégedettséget, és rajongókat formálhatsz az egyszeri vásárlókból.
- Gyors szállítás: Ha helyi nagykereskedéssel működsz együtt, akkor néhány munkanap alatt a vásárlóhoz juthat a terméked. Amiatt sem kell aggódnod, hogy először hozzád érkezik a termék. A szállítási idő csekély marad.
- Alacsony szállítási költség: Mivel nincsenek nagy távolságok, a szállítás díja sem magas. Az oldaladon egyébként feltüntedheted azt is, hogy ingyenes szállítás, ugyanis a termékek árába beletudod forgatni ezt a költséget.
- Alacsony árak: A remote warehousing esetében alacsonyabb áron kínálhatod a termékeidet, mintha marketplace-eket használnál beszerzési forrásnak. A marketplace-eknél árrést adsz meg a termékeknél, azonban azokon már van egy árrés a marketplace-es árusítók által, ugyanis többnyire ők is máshonnan szerzik be a termékeket, nem ők a gyártók. Tehát dupla árréssel dolgozol. A vásárlók többnyire felismerik, hogy marketplace-es termékről van szó, és jobban megéri nekik, ha onnan veszik meg azokat, kisebb pénzösszegért. Ha te normál beszállító árucikkeit kínálod, azoknak az ára alacsonyabb lesz az egyszeri árrés miatt. Ezen kívül pedig kedvezményt is van, hogy kapsz a helyi nagykereskedőtől. Az árak az adott beszállítótól függnek, és a terméktípustól.
- Teszt termékek: Lehetőség van teszt termékeket kérni a beszállítótól. Az esetek többségében ez nem ingyenes, de jobb, ha előre tudod mibe vágod a fejszéd, ha ellenőrizheted a termék minőségét, így elkerülve azt, hogy a vásárlóid csalódjanak.
- Nem keverednek el a csomagok: Valószínűleg nem tesz meg nagy távolságot a termék a beszállító irányából hozzád, nem úgy, mintha marketplace-ről szereznéd be az árucikkeket. A termékek nem fognak halmokban állni a repülőkön, hajókon. Ha együtt dolgozol például egy szállítócéggel, biztonságosabbnak érezheted az üzleted. Ha mégis gond lenne egy termékkel, nyomon követheted őket, és a beszállítóval együtt megoldjátok a problémát, közösen, egyszerűen.
- Nincsenek nyelvi problémák: Helyi nagykereskedés esetén nem lesz gond azzal, hogy megértsétek egymást, nem lesznek félreértések a nyelv különbözősége miatt.
- Nincsenek gondok a vámmal és az áfával: Abban az esetben, ha valós, helyi beszállítóval dolgozol (és nem nagykernek álcázott viszonteladóval), nem kell például a vám miatt aggódnod. Továbbá, az is előnyös, hogy futárszolgálat igénybevétele esetén (ha így érkezik a terméked egy közeli országból), nem kell elkeveredő termékek miatt sem aggódnod. Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy minden az adott államtól függ.
- Garancia: A garanciáztatás valószínűleg problémamentesen zajlik majd. Ismered, hogy hova kell küldened az adott terméket, pénzvisszafizetésre is esély van, a szállítás pedig gyors és megbízható.
- A bankok együttműködnek: A remote warehousing biztonságos minden érintett fél számára. A bankok és szervezetek könnyebben ugranak bele ebbe az üzletbe, hiszen a helyi beszállító – nem úgy mint a kínai reseller – nem tűnik el nyom nélkül. Továbbá, valós, regisztrált cég a beszállító, követhető a tevékenysége; ugyanígy ez rád is igaz. A bankok nem fogják felfüggeszteni a számládat.
Hogyan vágj bele a remote warehousing üzletbe?
Annyit kell tenned, hogy megkérdezed a választott nagykereskedőt, hogy benne lenne-e egy remote warehousingra épülő együttműködésben. Mondj el minden részletet, amit tudsz a modellről. Érdeklődj, hogy az nekik rendben lenne-e, ha a termékek minden esetben közvetlenül hozzád érkeznének először, a te címedre. Mondd el, hogy ez a módszer a hagyományos drop shipping és a hagyományos kereskedelmi modell ötvözete. Továbbá, egy futárszolgálattal is jó, ha felveszed a kapcsolatot, akikkel hosszú távon együttműködhetsz a csomagok szállításában a vevők címére.
Hogyan érj el nagyobb sikereket a webáruházaddal?
Jó, ha a termékeid kezelését helyesen és hatékonyan végzed a webáruházad működtetése során. Felejtsd el az inkorrekt adatokat a termékmennyiségre vonatkozóan, minden adat friss lehet, folyamatosan. Az egyik legfontosabb tényező, hogy nem kell manuálisan menedzselni a termékeket, ezzel pedig időt és pénzt spórolhatsz meg. Időt azért, mert nem kell éjjel-nappal azzal foglalkoznod, hogy a beszállítótól kapott termékfájlt összehasonlítsd a webáruházadban már szereplő adatokkal. Pénzt pedig azért, mert nem kell dolgozókat alkalmaznod, hogy elvégezzék helyetted ezeket a folyamatokat. Egy olyan alkalmazás, mint a Syncee segít neked az automatikus termékkezelésben – feltölésben, frissítésben.
Felmerülő kérdéseid esetén keress minket bátran!