A jó vállalkozások gyorsak. A gyors szállítás és az azonnali ügyfélszolgálat mind olyan funkciók, amelyek szükségesek, hiszen a vásárlók gyorsaságot várnak el minden téren. Pontosan ennek kell megvalósulnia az online áruházad esetében is. A lassú teljesítmény és az oldalad betöltésének sebessége nagyban befolyásolja, hogy hogyan fognak hozzád viszonyulni a fogyasztók. Továbbá azt is meghatározza, hogy milyen lesz az első benyomásuk Rólad. Ezért nem mindegy, hogy milyen gyors online áruházad.
Ezért nézheted meg mostantól a Shopify új funkciójának segítségével, hogy milyen gyors online áruházad és hol tudsz még fejlődni. Az online áruházad honlapján gyorsasági teszteket végeznek a fejlesztők. Így megtudhatod, hogy milyen sebeséggel is működik az oldalad és össze tudod hasonlítani a különböző vállalatok honlapjainak gyorsaságával.
Add meg a vásárlóidnak a gyors vásárlás és nézelődés lehetőségét, pontosan úgy, ahogyan azt ők elvárják. Könnyedén megtekintheted az online áruházad sebességét, hiszen már minden Shopify-on jelenlévő kereskedő számára elérhető ez a funkció.
![gyors](https://digiloop.hu/wp-content/uploads/2020/08/result.jpg)
Milyen gyors online áruházad?
Az online áruházad sebességét a Google Lighthouse jóvoltából tudod leellenőrizni. Az eredményed egy 100-as skálán fog megjelenni. Mielőtt növelnéd ezt a számot, vessünk egy pillantást arra, hogy hogyan is működik ez a rendszer.
A Google Lighthouse különféle teljesítménymutatókat használ ahhoz, hogy meghatározza milyen gyorsnak érzékelődik a weboldalad a látogatók számára. Ennek eredményeként az átlagos eredményed folymatosan ingadozik, ahogy telik az idő. Semmiképp se várd el a tökéletes 100 pontot, hiszen nagy valószínűséggel alkalmazni fogsz különböző applikációkat, illetve képeket. Ezek mind szükségesek ahhoz, hogy a vásárlóidnak minél jobb élménye legyen a weboldalad látogatása során. Azonban ezek a funkciók óhatatlanul lassítják az oldaladat.
Tartsd észben, hogy ezek a számadatok mindösszesen csak segítenek jobban megérteni, hogy hogyan is működik az oldalad és hogyan teljesítesz a vásárlók szemében. A Shopify-ban található pontszám ennek megfelelően épül fel, az első három oldal teljesítményét mérik, hiszen ezeknek az oldalaknak a segítségével mérhetők fel legjobban az ügyfelelek tapasztalatai. Ezért tekinthető meg az az információ is, hogy más online áruházak hogyan teljesítenek.
![growing](https://digiloop.hu/wp-content/uploads/2020/08/growing.jpg)
Hogyan növelheted online áruházad gyorsaságát?
Számos apró részletből épül fel az áruházad, a témákból, a képekből, a videókból és az applikációkból, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy milyen vásárlási élményt nyújtasz a vásárlóid számára. Az áruházad sebessége egy fontos faktor, azonban nem a legfontosabb és nem csak ez számít.
Például a videók nagyobb fájlok és nehezebb őket betölteni, azonban sokkal több információt tudnak nyújtani arról, hogy milyenek a termékeid, amelyeket egy fotó nem feltétlenül tud átadni a vásárlóid számára. Amennyiben egy sok funkcióval rendelkező terméket szeretnél eladni, hasznosabb lehet néhány videóval bemutatni, hogy pontosan mire is jó a terméked. Abban az esetben is érdemes így cselekedned hogyha ez a lépés lassítja az oldal betöltésének idejét.
Csak Te döntheted el, hogy képes vagy kompromisszumot kötni a teljesítménnyel és a funkcionalitással kapcsolatban és, hogy melyik döntés lenne a legmegfelelőbb a vállalkozásod számára.
![Questions](https://digiloop.hu/wp-content/uploads/2020/08/questions.jpg)
Azonban mielőtt döntenél arról, hogy bármilyen plusz applikációt szerzel be (amelyek esetleg lassíthatják az oldaladat) érdemes lehet az alább kérdéseket feltenni magadnak:
- Mi segítene a vásárlóknak abban a döntésükben, hogy megvegyék az adott termékedet? Gondold végig, hogy a vásárlóidnak egy egyszerű weboldalra lenne szükségük, ahol különböző linkek vezetnek a termékek részletes leírásaihoz, vagy egy olyanra ahol azonnal látják a termékek leírását és rögtön tudnak vásárolni is.
- Milyen funkcióknak kellene megjlennie a főoldalad tetején, hogy elősegítsék a konverziót? Például a márkaelemek, a kiemelt képek, a pénztár mind olyan funkció, amelyek növelhetik a konverziót.
- Milyen funkciók töltődnek be ahogyan a vásárlók lentebb görgetnek az oldalon? Az elemzéseket és a termékismertetőket nem kell azonnal betölteni, amikor a vásásrlók meglátogatják az oldaladat. Érdemes lehet konzultálni a téma vagy applikáció fejlesztőivel, akik meg tudják mondani, hogy melyek azok a funkciók, amelyek azonnal betöltődnek.
Ha gyors online áruházad van az egy hatalmas előny lehet, ezért dolgozik a Shopify folyamatosan azon, hogy automatikusan gyorsabbá tegye webáruházadat. Ez az új lehetőség csak egy a sok közül, amelyet a Shopify beépít a funkciói közé, de hamarosan érkeznek a további fejlesztések, hogy még jobbá tegyék a vásárlási élményt a látogatóid számára.