fbpx Ugrás a tartalomra

Mennyibe kerül egy Shopify-előfizetés havonta?

Racz Barbara

Racz Barbara

Mennyibe kerül a Shopify-előfizetés egy hónapban, milyen költségek jelentkeznek, mi lenne számodra a legkedvezőbb választás?

Mi történik, ha lejár a Shopify-próbaidőd?

A Shopify 14 napos, ingyenes próbaidőszakot biztosít számodra. Amikor ez az idő lejár, és úgy határozol, hogy a Shopify jó döntés a saját és a vállalkozásod szempontjából is, meg kell nézned, milyen árajánlatok és csomagok közül választhatsz a további tevékenységhez. Íme, egy útmutató a lehetőségeidről.

A Shopify-nak különböző árcsomagjai vannak, ezek számos vállalat tevékenységéhez passzolnak, és meglehet, nehéz a döntés azzal kapcsolatban, hogy a saját e-kereskedelmi terveid szempontjából melyik lenne a legjobb választás. A Shopify az egyetlen olyan e-kereskedelmi platform, amely ilyen sok variációt tud adni az árazásra.

A Shopify csomagjai

shopify-előfizetés

A Shopify árajánlatai

Az árcsomagokról röviden:

  • Shopify Lite: 9 dollár/hónap
  • Shopify Basic: 29 dollár/hónap + 2,9% és 30 cent tranzakciónként
  • Shopify: 79 dollár/hónap + 2,6% és 30 cent tranzakciónként
  • Advanced Shopify: 299 dollár/hónap + 2,4% és 30 cent tranzakciónként

Mi a Shopify Lite csomag?

A Shopify Lite a legalapvetőbb Shopify-csomag. Ezzel hozzálehet adni a Shopify funkciót egy közösségimédia-fiókhoz, és közvetlenül a Facebook-közönségnek lehet eladni, illetve már létező weboldalakra, blogokra „vásárlás” gombot tudsz illeszteni. Ez a csomag akkor lehet még jó, ha korlátozott számú terméked van, vagy az áruházad a valódi üzleti tevékenységednek csak a perifériáján helyezkedik el.

Ha szeretnéd, hogy az e-kereskedelmi eredményeid növekedjenek, akkor vannak még további választási lehetőségeid is a választható csomagok terén.

Mi a Shopify Basic csomag?

A Shopify Basic csomag a kezdetét jelenti az e-kereskedelmi, webáruházi tevékenységednek. Ha emellett döntesz, kapsz egy Shopify bolt- és blogfelületet is. A termékek száma nincs korlátozva, kapsz egy kockázatelemző, csaláskiszűrő bővítményt, kedvezményekre vonatkozó kódokat tudsz hozzáadni a boltodhoz, valamint egy ingyenes SSL tanúsítványt is kapsz, hogy a tranzakcióid biztonságosak lehessenek.

Mennyibe kerül a Shopify Basic?

Ezért a csomagért 29 dollárt kell kifizetni havonta, a Shopify pedig levon magának még 2,9%-ot és 30 centet minden eladás után.

Hogy értsük, mit jelent ez, az eBay például 10% díjat számol fel az összes kifizetés után, beleértve a szállítást is. Ezután a Paypal még díjat szab ki: körülbelül 3,4%-ot és 30 centet. Ehhez képest az Amazon minimum 7% és maximum 45% díjjal számol az adott terméktől függően. A Shopify-nak, bármely árcsomagját nézve, a legalacsonyabb díjai vannak ebben az iparban, és teljes ellenőrzésed lehet a profitodon.

Mi a Shopify csomag?

Ez a legnépszerűbb árcsomag a Shopify-nál. Erre előfizetve is teljes, 0-24 órás supportot kapsz, egy eszközt a csalások megelőzéséhez, kedvezménykódokat és ingyenes SSL tanúsítványt. Itt újdonság a kosár -visszaállítás, ami alatt azt értjük, hogy megszerezheted azoknak az embereknek az adatait, akik raktak valamit a kosárba, de végül nem vásároltak, s kedvezménykódot vagy emlékeztetőt küldhetsz nekik. Legtöbb esetben egy ilyen kosár-visszaállítás fedezheti azt az árkülönbséget, ami a normál Shopify csomag és a Shopify Basic között van.

Mennyibe kerül a Shopify árcsomag?

Ezért a csomagért 79 dollárt kell fizetni havonta, a Shopify pedig levon magának 2,6%-os díjat minden tranzakció után, plusz 30 centet.

Ez nagy ugrásnak tűnhet a Shopify Basic-hez képest, de megéri a kosár-visszaállítások miatt. A Shopify és a Baymard Intézet szerint 2013-ban az online ügyletek 67,5%-a úgy végződött, hogy hiába raktak az emberek termékeket a kosarukba, végül mégsem vásároltak. A Baymard Intézet folyamatosan figyeli erről a statisztikákat, és úgy tűnik, ez a szám az elmúlt öt évben indult növekedésnek. A kosár-visszaállítás ideális módja annak, hogy potenciális vásárlókat szerezzen a kiskereskedő, s valóban megtörténjen a vásárlás.

Mi a Shopify Adanced csomag?

Ez az árcsomag a normál Shopify árterv felturbózott változata. A legnagyobb különbség a 15 személyzeti fiók (staff accounts, tehát, hogy adhatsz adminjogot a boltodban a veled együtt dolgozóknak úgy, hogy ők nem láthatnak minden adatot, részletet) és a harmadik fél által végzett szállítás bevonása. Ez olyan vállalkozásoknak lehet jó választás, akik olyan sok terméket szállítanak, hogy kiszeretnék helyezni ennek a folyamatnak az elvégzését egy másik félnek. Mindemellett hozzáférést kapsz részletesebb statisztikák eléréséhez. Még egyszer: ez a csomag azoknak a boltoknak ajánlott, akik sok terméket adnak el, és minél több adatot szeretnének generálni különböző gyűjteményekhez vagy terméktípusok elemzéséhez.

Mennyibe kerül a Shopify Advanced csomag?

Ezért a csomagért 299 dollárt kell fizetni havonta, a Shopify pedig levon magának 2,4%-os díjat és 30 centet minden vásárlás után.

Ez magas árnak tűnik, de sok mindent kapsz cserébe. Ez azoknak a vállalkozásoknak szól elsősorban, akik már jóideje a piacon vannak, e-kereskedelmi sikerek sora áll mögöttük, és tovább szeretnének növekedni.

Mikor válts árcsomagot?

Ha még csak most indítod a vállalkozásod, akkor célszerű a Shopify Basic csomagot választanod és a továbbiakban lassan lépkedni felfele a többi irányába, ha már több funkcióra van szükséged, illetve, ha az eladások, a jövedelem azt mutatja, hogy meg is engedheted a következő szintet magadnak. Ha már van áruházad, és most szeretnél a Shopify-hoz csatlakozni – mert ez olcsóbb és jó lehetőségeket kínál –, akkor vegyél figyelembe minden pontot, amit a cikkben olvashatsz.

Melyik Shopify-csomag lenne a legjobb választás?

  • Ha a bevételed 0 és 17.000 dollár között van, válaszd a Basic ártervet.
  • Ha a bevételed 17.000 és 33.350 dollár között van, válaszd a Shopify ártervet.
  • Ha a bevételed 33.350 dollár felett van, válaszd az Advanced ártervet.

Milyen díjakat szab ki a Shopify?

Van néhány különböző Shopify-os árazási díj és költség, melyet érdemes figyelembe venned, mielőtt árcsomagot választasz/váltasz:

Az árcsomag havidíja

Az egyes csomagoknál a legmagasabb költség, amit ki kell fizetned, az a havidíj. Ez elég egyszerűen érthetőnek tűnik, de végig kell gondolnod, hogy megengedheted-e magadnak, hogy minden hónapban az adott x összeget kifizesd. Az eladásokat is vedd figyelembe a döntésnél.

A csomagok költségei meglehetősen eltérnek egymástól, hiszen más és más funkciókat kínálnak. Gondolkozz azon, hogy az e-kereskedelmi boltoddal szükséged lesz-e az összes – fentebb leírt – plusz lehetőségre, és hogy megengedheted-e magadnak mindezt. Hasonlóképpen, az se kerülje el a figyelmedet a döntés során, hogy maga a Shopify mennyi jutalékot számol fel.

A Shopify tranzakciós díjai és jutalékfelszámítása

Ezekre a költségekre nagy figyelmet kell fordítanod, amikor döntesz az árcsomag kiválasztásáról. Ha a boltoddal elég jó bevételt tudsz elérni havi szinten, akkor előnyös lehet számodra a normál Shopify csomag vagy a Shopify Advanced választása, s az ezek után való havidíj fizetése, mivel az itt meglévő jutaléknak a költsége jelentősen alacsonyabb máshoz képest.

Mi az a 30 cent jutalék, amit a Shopify felszámol?

A Shopify árcsomagjainál egységesen szerepel ez a 30 cent kifizetendő díj. Ez a plusz költség a Shopify saját díjait fedezi, amikor alacsonyabb értékben adsz el termékeket. Ennek az összegén nem lehet változtatni, és minden cikk árához hozzáadódik, nem számít, mely csomagban vagy éppen.

Hogyan történjenek a kifizetések?

Szintén egy lényegi kérdés, hogy milyen rendszeren keresztül menjenek végbe a kifizetések. A Shopify-nak van egy saját rendszere, a Shopify Payments, amely alacsonyan tartja a boltok tulajdonosainak a költségeiket. Ha a Shopify-nál van boltod és a Shopify Payments rendszert használod, nem kell plusz díjat fizetned, bármely árcsomagban is legyél. Íme, néhány példa a harmadik fél lehetséges díjszabásaira:

  • Paypal a Paypal 3,4% + 30 cent díjat szab ki
  • Worldpay – a Worldpay 2,75% + 30 cent díjat szab ki
  • Sagepay – a Sagepay-nek három árterve van. Ha legfeljebb 350 tranzakció megy végbe, akkor a kiszabott díj körülbelül 24 dollár/hónap, ha 500 tranzakció történik, akkor körülbelül 55 dollárt/hónap, a nagyobb cégekkel pedig egyéni tervet állítanak össze.

A lényeg az, hogy ezekkel a plusz költségekkel számolnod kell, nem számít, mire vagy előfizetve a Shopify-nál. Ha azonban – mint fentebb látszik – a Shopify ugyanezt a szolgáltatást ingyenesen biztosítja neked, érdemes elgondolkodni rajta.

További részleteket a Shopify árcsomagjairól a hivatalos honlapon olvashatsz.

via Eastside Co

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Termékadatok exportálása Shopify webáruházakból

Egy webáruház üzemeltetésénél gyakran előforduló igény, hogy az abban megtalálható termékeket egy másik rendszerbe is fel szeretnénk tölteni, például árösszehasonlító oldalak rendszereibe vagy egy másik

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!