fbpx Skip to content

Termékárazási kisokos

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Termékárazás

A termékárazás az egyik legfontosabb lépés webáruházad megnyitása során. Elengedhetetlen tehát, hogy reálisan mérd fel, hogy mennyiért is tudod értékesíteni az adott termékeidet. A kérdés már csak az, hogy mi alapján tudod mindezt megtenni.

Először is fontos végiggondolnod azt, hogy vajon mennyibe is kerül neked az adott termék előállítása. Vedd végig, hogy mennyibe kerül az egyes alapanyagok beszerzése és aztán mennyibe kerül maga az elkészítés, mennyit kell fizetned esetleg egy szakembernek, amennyiben nem saját magad készíted el a termékeket. Ez a lépés azért lehet fontos, mert ha nagyon alulárazod a termékeket, rosszul fogsz kijönni a pénzedből, sokkal többet fogsz pluszba fizetni ahelyett, hogy profitálnál az eladott termékekből.

A következőkben néhány tippet adunk arról, hogyan érdemes nekikezdeni a termékárazáshoz, hogy valóban plusz értéket kapj és növeld a bevételed az előállítás és eladás után.

Versenytársak árai

Jó ötlet lehet, amennyiben nem vagy biztos abban, hogy hogyan is kellene áraznod egy adott terméket, ha megnézed, hogy a vetélytársaid milyen termékárazást alkalmaznak. Ez egy jó alap ahhoz, hogy felmérd milyen eséllyel indulsz el a piacon. Továbbá meg tudod nézni azt is, hogy mi lehet az a határösszeg ameddig elmehetsz, és még sikered is lesz általa. Amennyiben van rá lehetőséged, nézz szét több oldalon is, hogy megfelelő információkkal rendelkezz a felmerülő kérdésekről és arról, hogy mások hogyan árazzák a hasonló termékeket.

Lehetőségként említhetjük még azt is, hogy árazd egy kicsi fentebb a termékeket a vetélytársak áraitól, hiszen ezáltal azt sugallhatod, hogy a termékeid egy sokkal jobb minőséget képviselnek, és az emberek szívesen adnak ki több pénzt azért, hogy egy magasabb színvonalú termék büszke tulajdonosai legyenek, amennyiben ez valóban meg is valósul. Persze ezt a termékárazási módszert akkor ajánljuk, hogyha valóban meg tudod teremteni azt a minőséget, amiért többet kérhetsz el a vásárlóidtól, hiszen nagyon hamar kiderül, hogyha rossz minőségű termékeket árulsz, és sokkal több pénzt veszíthetsz.

Kedvezményes árak

Kedvezményes árak termékárazás során

Érdemes lehet inkább drágábban adni egy terméket, hiszen azt bármikor leárazhatod, mint, hogy fordítva legyen. Ebben az esetben ugyanis a vásárlók becsapva érezhetik magukat, hogyha egyik napról a másikra a megszokott termékek drágábban jelennek meg. Sokan úgy is dönthetnek, hogy elhagyják az oldaladat. Amennyiben viszont alapból drágábban árulod azokat, sokkal könnyebben adhatsz kedvezményeket a teljes árra.

Kosárérték növelése

Kosárérték

Ahhoz, hogy a kosárértéket megfelelően növelni tudd számos praktikus információról olvashatsz az alábbi cikkünkben.

A legfontosabb azonban mégis az, hogy ajánlj minél több plusz lehetőséget a termékek mellé például apró ajándékokat, vagy ingyenes szállítást egy bizonyos összeg felett. Ezzel könnyedén meg tudod mutatni a vásárlóidnak, hogy szeretnéd megköszönni, hogy nálad vásárolnak és megbíznak a termékeidben. Ez egy nagyon praktikus lépés, hiszen azáltal, hogy ilyen módon hatsz a vásárlóidra, könnyen elérheted, hogy hosszútávon is igénybe vegyék termékeidet és továbbra is tőled vásároljanak.

Vásárolj nagyker áron

Egy jó módszer lehet, hogyha csökkenteni szeretnél a kiadásaidon az, hogy olcsóbban szerzed be az alapanyagokat. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy a minőségnek is silánnyá kell válnia, mindösszesen arról van szó, hogy minél több alapanyagot veszel meg egy csomagban annál kevesebbet fizetsz egy darabért, így érdemes lehet befektetni egy nagyobb mennyiségű alapanyag megrendelésére. Ez az opció főként akkor lehetséges, hogyha megvan a megfelelő tőkéd ahhoz, hogy meg tudd vásárolni ilyen módon a termékedhez szükséges kellékeket.

A termékárazás során természetesen azt is figyelembe veheted, hogy mennyibe került neked ténylegesen az alapanyagok megvétele és ez alapján dönthetsz az árazással kapcsolatban.

Végződjön 99-re

Egy jó trükk lehet, hogyha a termékárazás során felhasználod az árak 99-re való végződését. Gondold csak végig, hogy sokkal szívesebben megveszel egy 4999 Ft-os terméket, mint egy 5000 Ft-ba kerülőt. Az ár gyakorlatilag ugyanaz, az agyunk mégis úgy fogja fel, hogy ez olcsóbb. Számos áruház alapoz erre a “cselre” és határozottan sikereket érnek el vele. Érdemes lehet tehát megfontolni ezt a lehetőséget online vállalkozásod elindításakor.

Kiszállítás

Kiszállítás

Amennyiben kizárólag online áruházzal rendelkezel és nincs kihelyezett üzleted sehol, érdemes lehet végiggondolni, hogy belekalkulálod-e a termékárazásba a szállítási díjat, vagy azt pluszba kell kifizetni a vásárlóknak. Az ingyenes szállítás minden esetben szimpatikusabb lehet a vásárlók számára, akár otthonukba, akár valamilyen csomagpontra rendelik a kiválasztott termékeket. Ebben az esetben azonban általában a termékek árához adják a szállítási költséget, és a vásárlók azt az árat már lehet kicsit soknak fogják tartani. A másik lehetőség az, hogy amennyiben a vásárlók kosárértéke nem éri el azt a bizonyos általad kijelölt összeget, amitől neked már megéri ingyen kiszállítani számukra a rendelt termékeket, szállítási költséget tüntethetsz fel. Azonban ez minden esetben hozzáadódik a kiválasztott termékekhez és a vásárlók ezt is soknak tarthatják.

Kuponok

A vásárlók a legtöbb esetben kedvelik a kupon és egyéb kedvezményes lehetőségeket az online áruházakban. Érdemes lehet tehát így is hatni rájuk olyan módon, hogy bár magasabb árat adsz a termékeknek, de szinte minden estben felhasználhatnak valamilyen kedvezményes lehetőséget. a termékárazás így könnyedén megvalósulhat, a vásárlók boldogak lesznek, hogy milyen sokat megspórolhattak, miközben te jártál jól és növekedett a bevételed.

Ajánlott fogyasztói ár

Amennyiben viszonteladóként árulod a termékeidet, tehát szerződést kötsz egy céggel, akiknek értékesíted a termékeit, érdemes lehet megfogadnod az ajánlott fogyasztói árat, amelyet az adott cég határoz meg. A gyártó célja ezzel mindösszesen az, hogy segítséget nyújtson számodra a termékárazás során. Ezt nyilván nem kötelező megfogadnod, de felettébb hasznos lehet, hiszen ilyen módon nem kell az árazással foglalkoznod.

Összegzés

Bármelyik módszert is használod a fentiek közül, érdemes lehet ebben az esetben is végiggondolnod azt, hogy milyen módon szoktál vásárolni online áruházakból. Inkább azt preferálod, hogyha pluszba fizetsz a szállításért, vagy inkább választasz egy drágább terméket, ingyenes szállítással? Tudnak rád hatni az egyes oldalak, hogy növeld a kosárérékedet? Amennyiben igen, melyek azok a módszerek, amelyekkel könnyedén hatni tudnak rád? Akár egy felmérést is végezhetsz ezzel kapcsolatban az ismerőseiddel, barátaiddal, hogy mások tapasztalatait is hasznosítani tudd a termékárazás során.

Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Termékadatok exportálása Shopify webáruházakból

Egy webáruház üzemeltetésénél gyakran előforduló igény, hogy az abban megtalálható termékeket egy másik rendszerbe is fel szeretnénk tölteni, például árösszehasonlító oldalak rendszereibe vagy egy másik

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!