fbpx Skip to content

15+1 sales tipp karácsonyra – Így készítsd fel webáruházadat az ünnepi időszakra!

Pálinkás Vanda

Pálinkás Vanda

Rohamosan közelednek az ünnepek, az elkövetkezendő meghitt időszak egyben a főszezont is jelenti az e-kereskedők számára. Becslések szerint a webáruházak éves bevételük akár 40-50%-át is elérhetik az év utolsó hónapjaiban. Olvass tovább, és tudd meg, mi az a 15+1 sales tipp karácsonyra, amelyet érdemes szem előtt tartanod.

Az elmúlt évek egyik tendenciája volt az online vásárlási szokások gyökeres megváltozása, főként a pandémia okozta élethelyzet következtében. Az emberek nagy százaléka továbbra is az online történő vásárlást részesíti előnyben. Kényelmesebbnek, gyorsabbnak és több szempontból biztonságosabbnak tartják internetes úton beszerezni az ünnepi időszakhoz szükséges kellékeket, szeretteiknek szánt ajándékokat. 

Fontos tehát megragadni a lehetőséget és mindent megtenni annak érdekében, hogy minél  több elégedett ügyféllel zárhasd a 2022-es évet. A forgalomnövekedés kezelése azonban sok stresszt és fejtörést okozhat, ha a webáruházunk nem áll készen erre a kiemelkedő szezonra.

Íme néhány hasznos sales tipp karácsonyra, amely segíthet felkészíteni az online üzletedet, hogy minél nyereségesebben zárd a e-kereskedelem főszezonját!

Kiemelt napok

  • Black Friday – November 25. 
  • Small Business Saturday – November 26.
  • Cyber Monday – November 28.
  • Green Monday – December 12.
  • Karácsony – December 24-26
  • Szilveszter – December 26-31

15+1 sales tipp karácsonyra és az ünnepi időszakra

1. Készíts értékesítési tervet az ünnepekre

Az első és egyben az egyik legfontosabb sales tipp karácsony előtt az értékesítési terv készítése. Analízáld az elmúlt évi statisztikákat, az adatok elemzése során megtalálhatod az vásárlóid igényeinek kielégítéséhez vezető legkifizetődöbb utat. Érdemes további elemezni a versenytársak termékkínálatát, ajánlatait is.

2. Győzödj meg róla, hogy webhelyed képes kezelni a megnövekedett forgalmat

Biztosan, nem szeretnéd hogy az online üzleted összeomoljon az ünnepi csúcs idején. Túl sok egyidejű látogatás esetén – például a Balck Friday alatt – ez azonban könnyen megtörténhet. Ha korábban még nem tapasztaltál jelentős kiugrásokat a forgalomban érdemes ellenőrizni a webhelyed terhelhetőségét. 

3. Bővítsd a raktárkészletet – Lepd meg vásárlóid új, felkapott termékekkel

A harmadik sales tipp karácsonyra készülve  a termékkészletek ellenőrzésére és bővítésére vonatkozik. Elegedhetetlen lépések egyike a leltár készítése mellett előre átgondolni, hogy milyen termékeket szeretnél népszerűsíteni az ünnepek alatt. Fontos, hogy minden termékből legyen elegendő raktárkészlet, hogy ne okozz csalódást a potenciális vásárlóidnak. Keress felkapott, minőségi termékeket megbízható globális marketplaceken.

4. Légy felhasználóbarát – Optimalizáld weboldalad megjelenését

Kiemelten fontos lépés a weboldaloptimalizás. Az ünnepi szezon alatt még több internetes felhasználó böngészik mobiltelefonról vagy tabletről, mint általánosságban véve. Győzödj meg róla, hogy a weboldalad megfelőlen optimalizálva van ezekre az eszközökre, hogy minél egyszerűbb legyen a termékkeresés és vásárlás a látogatók számára.

5. Öltöztesd ünnepi díszbe a webáruházadat

A webhely egyes elemeinek megváltoztatása növelheti a látogatók érdeklődést és hajlandóságát a vásárlás folytatásra,mindeközben megőrizve az ünnepi hangulatot számukra.

6. Hozz létre az ünnepekhez kapcsolódó kategóriaoldalakat

A következő ajánlott sales tipp karácsonyra a speciális kategóriaoldalak létrehozása, megkönnyítve ezzel a termékkeresést az ajándékvásárlók számára. Néhány példa: ajándékötletek nőknek, férfiaknak, gyerekeknek, Black Friday ajánlatok.

7. Indíts email marketing kampányt

Egy email marketing kampány nagyszerű módja lehet a figyelemfelkeltésnek, emlékeztetőként szolgál a korábbi vásárlóid számára, továbbá segíthet a potenciális vevők megszerzésében is a Black Friday-t és a karácsonyt megelőző hetekben. 

8. Kiemelt ajánlatok – kuponkódok, ajándékkártyák, leértékelések

Újabb hatásos sales tipp karácsonyra készülve a vásárlások növelésének érdekében létrehozott különleges kuponosajánlatok,  leárazások, ingyenes szállítás biztosítása az email listán szereplő vásárlóid számára.

15+1 sales tipp karácsonyra - Így készítsd fel webáruházadat az ünnepi időszakra!

9. Légy aktív a közösségi oldalakon

Az ünnepi vásárlási szezonban kiemelten fontos a közösségi média jelenlét erősítése. A következő sales tipp karácsonyra is ehhez kapcsolódik. Tegyél közzé minél több, az ünnepekhez kapcsolódó bejegyzést: Black Friday/karácsonyi ajánlatok, szavazások indítása, nyereményjátékok.

10. Érj el több potenciális ügyfelet – Facebook Hirdetések 

Kiemelt sales tipp karácsony idején a fizetett hirdetések indítása. Az egyik leghatékonyabb mondja a potenciális ügyfelek elérésének a közösségi média felületeken megjelenő hirdetések  létrehozása. Készíts kreatív vizuális és írott tartalmat, amelyek megragadják a felhasználok figyelmét és ösztönzik a vásárlást.

11. Ne feledkezz meg a remarketing kampányról sem – Google Ads

A “retargeting”, azaz újracélzás néven is emlegetett marketingstartégia során azokat a felhasználokat célzod meg, akik korábban már felkeresték a weboldaladat. A remarketing nagyszerű módja, annak hogy újból felhívd a figyelmet az üzletedre. Használd ki a Google Ads kínálta lehetőségeket, indíts remarketing kampányt és szólítsd meg újból potenciális ügyfeleidet.  

12. Hirdesd termékeidet a Google Shopping felületén

A Google Shopping, akárcsak a korábban említett Google Ads szintén a keresőrendszerben megjelenített hirdetéseket jelenti. A különbség azonban az, hogy ebben az esetben nem általános hirdetésekről van szó, hanem egy konkrét terméket emelhetünk ki, feltüntetve az árát és a terméket hűen ábrázoló képet. 

13. Csökkentsd hatékonyan a kosárelhagyás arányát

Az egyik legfőbb probléma a kosárelhagyási ráta csökkentése. Azon látogatók száma akik termékeket helyeznek a kosárba, majd vásárlás nélkül hagyják el a webhelyet az általánosnál is magasabbra növekedhet az ünnepi vásárlási szezonban, mivel az emberek egyik weboldalról a másikra ugrálnak a legjobb ajánlatokat vadászva. A Shopify App Store számos alkamazást kínál, amelyek megkönnyítik a kosárelhagyás arányának csökkentését. 

14. Kommunikálj ügyfeleiddel valós időben – Azonnal elérhető ügyfélszolgálat

A következő sales tipp karácsonyra a kiemelkedő ügyfélszolgálat kialakításához kapcsolódik. Az ünnepi időszakban különösen nagy problémát jelenthet az ügyfélszolgálat elérhetőségének hiánya. A vásárlások szeretnének a lehető leggyorsabban választ kapni a kérdéseikre. Érdemes tehát fontolóra venni a live chat funkció integrálását a webhelyedre. 

15. Kínálj rugalmas visszaküldési feltételeket vásárlóid számára

Győzödj meg arról, hogy visszaküldési szabályzat jól látható helyen jelenik meg és  könnyen elérhető a felhasználók számára. Érdemes továbbá rugalmas visszaküldési feltételeket biztosítani, különösen az ünnepek alatt. 

15+1. Fejleszd magasabbra szintre Shopify webáruházad

Ha magasabb szintre szeretnéd emelni online üzletedet az ünnepek előtt, vagy az új évet új lendülettel tervezed kezdeni, akkor a Shopify webáruházad megjelenésének változtatása is kiváló lépés lehet.

Légy felhasználóbarátabb, modernebb és kínálj kitűnő szolgáltatást vásárlóid számára. Bővítsd a weboldaladon elérhető fizetési módok listáját, a Digiloop csapat segít neked a beállításokban. 

Biztosíts minél több szállítási lehetőséget, így több potenciális vásárlóra tehetsz szert. A Digiloop gondoskodik egyebek mellett a Foxpost, PostaPont, GLS CsomagPont  és Pick Pack Pont integrációról is.

Ne feledkezz meg vásárlóidról az ünnepek után sem. Építs hosszú távú kapcsolatot meglévő ügyfeleiddel és biztosítsd számukra, hogy az ünnepi időszak elteltével is kiváló szolgáltatásban részesüljenek. 

Összegzés

Miután felmérted az ünnepi vásárlási szezon okozta potenciális kihívásokat és sikerült átlátnod milyen felkészülést igényel ez az időszak, ne késlekedj a megvalósítással. Minél előbb végezd el webhelyed ellenőrzését és a szükséges optializálást. Így segíthetsz ügyfeleidnek az ajándékvásárlás megkönnyítésében és az ünnepek szebbé varázsolásában. Amennyiben segítségre szorulsz Shopify webáruházad továbbfejlesztésében keresd bizalommal a Digiloop csapatát!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!