fbpx Skip to content

Milyen termékeket árulj?

Racz Barbara

Racz Barbara

Nem tudod, milyen termékeket árulj a Shopify-webáruházadban? Íme, 10 forrás, ahol megtalálhatod a megfelelő ötletet!

Legyen az életben szó bármiről, a legjobb ötletei mindig akkor támadnak az embernek, amikor a legkevésbé számít rá, így van ez az eladásra szánt termékek kitalálásában is. Azonban, olykor némi erőfeszítést kell tenned, hogy a lehető legmegfelelőbb döntést hozd meg a végén. Az interneten számos ötletet, inspirációt találhatsz, de új vállalkozóként mégis hol kellene kezdened? A céltalan keresgélés csak egyre távolabb vihet a megoldástól, így alább, segítségként egy listát találhatsz a legjobb forrásokról, ahol termékötletekhez juthatsz hozzá.

Amikor végigmész a listán, két dolgot tarts észben:

  1. Amikor új termékötletek után keresel, nézz egy kicsit az árucikkeken túlra. A legnépszerűbb és legalapvetőbb termékkategóriákat tekintve nagy verseny van a piacon. Előnyödre válhat, ha valami mást, valami egyedit választasz. Próbálj meg tehát ne csak a termékre figyelni, hanem az adott kategóriában rejlő potenciálra is. Gondolj az új piacokra, új szolgáltatásokra és az árucikk felhasználásának lehetséges új módjaira is.
  2. Ne félj kis termékkategóriák és egy niche irányába fordulni. Akkor sem, ha ez a piaci rés egy kisebb részhalmaza egy olyan nagyobb kategóriának, amiben a potenciális vásárlók száma viszonylag elenyésző, hiszen a kiszemelt terület pótolhatja ezt a volument azzal, hogy nincs sok versenytárs, a közönség pedig célzottabb. A kisebb verseny azt is jelenti, hogy a Google találatok elején jelensz meg, és általában költséghatékonyabb lesz a munkád, a hirdetések pedig hatékonyabbak.

Ebben a cikkben részletesen olvashatsz arról, hogy honnan szerezhetsz termékinspirációkat és ötleteket. Az általános koncepciók felől közelítünk majd specifikusabb területek felé, így is mutatva azt az irányt, ahogyan érdemes egy kutatás közben gondolkodni.

Írj listát!

Akár ezt a bejegyzést olvasva, akár máskor az életben, az ötleteidet mindig írd le papírra. Ha rögzíted őket, bármikor visszatérhetsz hozzájuk, és egybefüggően is láthatod az egészet; később meglátod, egyszerűbb lesz a mérlegelés a termékekben rejlő potenciálról.

1. Kezdj azzal, amid már megvan

Mielőtt belevetnéd magad az internet mélységeibe azért, hogy termék- és niche-ötleteket szerezz, a legjobb, ha azokkal az ötletekkel kezdesz foglalkozni először, amik már adottak. Tekints vissza az időben, lehet hogy egy-egy gondolat már régóta mozgatja a fantáziádat, csak fel kell (újra) ismerned. Az is lehet, hogy a számítógépeden egy mappa rejti a választ. Egykor bár nem tűnt végül jó felvetésnek, felfrissítheted az emlékét, mert lehet, hogy előre visz. Amikor eszedbe jutott, akkor az adott pillanatban láttál benne valamit, nem igaz?

Néhány kérdés, amiről gondolkodj el a lista készítésekor:

  • Milyen termékek, niche vagy iparág iránt érdeklődsz a leginkább/szenvedéllyel?
  • Milyen termékek, niche vagy iparág iránt érdeklődnek a barátaid leginkább?
  • Milyen „fájdalmas pontok” vannak a saját életedben?

Példa: Maxnek nagy gondot jelentett, hogy reggelente kócos és rakoncátlan a haja. Ébredés után mindig zuhanyt kellett vennie, s úgy megmosnia a haját, csak hogy jól betudja lőni azt, normális frizurája legyen. Ezt a „fájdalmas pontot” az életében azzal küszöbölte ki, hogy létrehozott egy terméket, a Morning Headet. A Morning Head egy olyan zuhanysapka, aminek nedvszívó hatása van: meg kell tölteni vízzel, a fejre helyezni és bedörzsölni vele a hajat, egy perc után pedig az már formázásra is kész.

2. Helyi közösség

Néha, mondhatni egyáltalán nincs is szükséged új ötletekre. Például, a hagyományos tégla- és habarcs-vállalkozások jóval hosszabb ideig álltak fenn, mint az e-kereskedelmi partnereik. Figyelembe véve a tégla- és habarcs-kiskereskedelmeket övező trendeket, és átültetve azokat az internetes kereskedelem világába, elegendő lehet ahhoz, hogy egyedi és nyereséges vállalkozást indíts el. Nézz körül a közösségedben, és jegyezd meg, milyen új vagy érdekes kiskereskedelmi koncepciókról, szereplőkről beszélnek az emberek. A helyi újságok szintén jó forrásai lehetnek az újdonságoknak e tekintetben is.

Példa: A Yummy Tummy Soup Company egy tökéletes példa lehet egy olyan szereplőre, aki lehetőséget látott a tégla és habarcs koncepciójában, és online felületre vitte azt. A Yummy Tummy Soup Company egészséges, házi készítésű levest, tortát és pékárut küld gondos csomagolásban azoknak, akiket szeretsz, hogy mikor ők betegeskednek, te a segítségükre lehess. Minden nap sütnek, főznek, s hőálló tárolókban szállítják az ételt.

3. Online kiadványok fogyasztói trendekről

A termékötletekről való kutatást hasznos lehet fogyasztói trendekről, szokásokról szóló online kiadványokkal kezdeni. Az ezeket megosztó felületek követésével megismerheted, hogy a fogyasztási cikkek szférája milyen irányba mozdul el, és azt is, hogy miket dobnak a piacra a vállalkozók. Ezeken kívül pedig olyan új termékkategóriákról, iparágakról szerezhetsz tudomást, melyeket korábban nem ismertél. A kiadványok követése segíthet abban, hogy új termékeket, szolgáltatásokat és élményeket álmodj meg az online üzleted részére.

Néhány ilyen trendekről szóló felület:

  • Trend Watching – Ez egy független cég, ami az egész világban figyeli a fogyasztói trendeket és az újdonságokat. A Trend Watchingnál egy 30 fős szakmai csapat dolgozik olyan városokban, mint London, New York, São Paulo, Singapore, Sydney és Lagos, csak hogy be tudjanak számolni a trendekről.
  • Trend Hunter – Ez a világ legnagyobb és legnépszerűbb „trendközössége”. Körülbelül 137.000 fő dolgozik a globális hálózatban és körülbelül 3.000.000 követőjük van. A Trend Hunter egy jó inspirációforrás a törekvő, és az elégedetlen, kíváncsi vállalkozók számára is.
  • Springwise – Számtalan olyan üzleti modellel, ötlettel dolgoznak a világon, amit saját, egyedi stílus és piac jellemez. Az azonban nem mindig lehetséges, hogy beutazzuk a világot ezek felmérése és új ötletek után. Itt jön a képbe a Springwise is. Az ilyen források helyetted utazzák be a világot, szerzik be az új vállalkozói ötleteket, trendeket, történeteket. A Springwise napi és heti hírlevelet szokott küldeni, amire ingyenesen iratkozhatsz fel.

Példa: Egy jó példája annak, hogy valaki egy másik országban fedezett fel egy trendet és vitte azt haza Dan, az Inkkas nevű termékével. Az Inkkas egyedi cipőket értékesít, amiket eredeti dél-amerikai textilből gyártanak. Az ötlet akkor született, amikor Dan Peruban járt, s megismerte ezeket a fajta cipőket. Az, hogy ebből aztán üzletet csinált, jó elhatározás volt, mert az észak-amerikai piacon lett rá kereslet; a Kickstarter-projekt több mint 77.000 előrendelést hozott.

4. Iparág irányítói

Ha ismered azt az ipart vagy területet, piaci rést, amihez csatlakozni szeretnél, számos eszközt használhatsz arra, hogy megtaláld az adott ipar véleményvezéreit. A megfelelő emberek követése a közösségi médiában segíthet inspirációhoz jutnod. Rajtad áll, hogy felfedd a lehetőségeidet.

Két online felület, ahol rábukkanhatsz az ilyen véleményvezérekre:

5. Termék- és trendfelfedezés áttekintő oldalakon

A termékáttekintő és -felfedező oldalak szintén inspirációt nyújthatnak. Az olyan oldalakon, mint az Uncrate (férfi termékek) és az Outblush (női termékek) jól láthatók a terméktrendek, itt naponta töltenek fel friss tartalmat. Mi lehetne jobb mód az ötletszerzésre annál, mint hogy minden nap egy pillantást vetsz a legújabb, legérdekesebb termékekre, melyeket más vállalkozók árulnak?

Néhány népszerű, fogyasztási cikkekkel foglalkozó blog:

Ne csak nézegesd a legnagyobb és legnépszerűbb oldalakat, fedezd fel a niche-áttekintő webhelyeket is. Gondold végig, melyek azok a terméktípusok és piaci részterületek amik téged különösen érdekelnek, és az ezekkel foglalkozó blogokon kutass.

termékek

6. Figyeld a közösségi oldalakat

A Pinterest és más ehhez hasonló képekkel foglalkozó oldalak aranybányák lehetnek az ötletkeresés terén. A legtöbb fotó érdekes, új és felkapott termékeket ábrázol. Azokat az internetes társadalomban fontossá vált jeleket felismerve, amik az ilyen ábrákon láthatók, azonnal meglegyinthet a népszerűség szele. Fontos, hogy a termékeknek vagy a niche-nek legyen piaca.

A legnagyobb, közösséget figyelő oldalak:

  • Pinterest – A Pinterest az egyik leggyorsabban növekvő közösségi háló több mint 50 milliós havi használóval. Ne felejtsd el megnézni a népszerű képeket, követni, hogy mi a legfelkapottabb.
  • Polyvore – A Polyvore egy új mód arra, hogy felfedezd és megvásárold azokat a dolgokat, melyeket szeretsz. A Polyvore globális közössége több mint 80 millió kollázsszerű szettet foglal már magába, amiket megosztottak a weben.
  • Fancy – A Fancy magát boltként, magazinként és egyfajta kívánságlistaként írja le. Használd a Fancy-t hogy minden alkalomra találhass ajándékot, és oszt meg a kedvenc felfedezéseidet a barátaiddal
  • Wanelo – A Wanelo (Want – Need – Love) azt mondja magáról, hogy ők egy olyan közösség, amely egybe fogja a világon történő összes vásárlást, összehoz termékeket és boltokat egy Pinteresthez hasonló formátumban. A használatát akár azzal is kezdheted, hogy a felkapott tartalom között böngészel.

7. B2B nagykereskedelmi marketplace-ek

Termékötlelteket, inspirációt közvetlenül a termék forrásától is szerezhetsz. Ez sokáig népszerű opció volt az e-kereskedelmi vállalkozások körében, így ez a lista sem készülhet el nélküle. Az olyan nagykereskedelmi és gyártói forrásoldalak, mint az Alibaba több ezer potenciális áruötlettel tudnak szolgálni. Könnyen meg lehet csömörleni ettől a sok terméktől, légy mértékletes!

Ezeken a marketplace-eken számtalan nagykereskedő és gyártó árulja a portékáját, ezért is beszélhetünk B2B modellről (business-to-business). Az Alibaba mellett számos más hasonló oldal létezik, amik mintegy adatbázis működnek. Néhány versenytársa: TradeKey, Global Sources, Made-in-China.

8. Online fogyasztói marketplace-ek

Az ötletek további gazdag forrásai az online fogyasztói marketplace-ek lehetnek. A sok millió termék közötti böngészést itt is bizonyosan azzal fogod kezdeni, hogy megnézed melyek a legnépszerűbb és legfelkapottabb árucikkek, majd mindig abba az irányba, afelé a kategória felé mozdulsz el, ami éppen megfogja a tekintetedet. A következő oldalak ilyenek például:

  • eBay – Az eBay a legnagyobb online fogyasztói aukciós oldal. eBay Market Research: ennek a segítségével megtalálhatod a legnépszerűbb termékkategóriákat a felületen.
  • Amazon – Az Amazon a legnagyobb internetes kiskereskedő. Amazon Bestsellers: az Amazon legnépszerűbb termékei az eladásokon alapulnak. Óránként frissítik. Amazon Movers and Shakers: az Amazon legnyereségesebb kereskedőiről szóló listában az elmúlt 24 óra eredményei olvashatók. Óránként frissítik.
  • Kickstarter – A Kickstarter a legnagyobb tömegfinanszírozású webhely. Kickstarter Discover: böngéssz a projektek között népszerűség, finanszírozás, szerkesztői ajánlat vagy egyéb más szempontok szerint.
  • Etsy – Az Etsy kézzel készített termékek marketplace-e. Etsy Trending Items: nézd meg a jelenleg leginkább felkapott termékeket és listákat az Etsy-n.
  • AliExpress – Az AliExpress egy új fogyasztói, nagykereskedelmi marketplace az Alibabáról, amely lehetővé teszi a kis mennyiségekben történő rendelést. AliExpress Popular: itt a legnépszerűbb AliExpress-es termékeket láthatod.

9. Fórumok

A Reddit a legnagyobb hírgyűjtő közösségi média, önmagát nagy befolyással bírónak írja le, s az „internet címlapjának”. A Redditen több ezer „subreddit” van már, ezek amolyan alszakaszok, niche-ek, s irányítanak a különböző topikok között. Ezek között a subredditek között számos inspirációt találhasz a következő termék- vagy üzletötletedhez.

Ha van már ötleted egy kifejezett iparágra, piaci résre vagy termékkategóriára, megéri utána keresni annak, hogy van-e rá vonatkozó subreddit-közösség.

Szintén számos termékközpontú subreddit létezik, amelyek telis-tele vannak ötletekkel.

Néhány példa:

Szintén számos subreddit létezik konkrétan az Amazonra vonatkozóan:

10. Instagram

Az Instagram nem csak ételes és kutyás fotókat jelent, hanem egyebek mellett meglehetősen inspirációdússá is válhatsz a különféle csatornák által. Mivel képalapú, könnyen végig tudod futtatni a tekinteted a tartalmon.

Néhány módja annak, hogy hogyan kereshetsz termék- és niche-ötletek után az Instagramon:

  • Hashtag – Ha már van egy konkrét érdeklődési területed a termékkategóriák és iparág tekintetében, megfelelő hashtagekkel utánuk is kereshetsz. Egy másik jó mód lehet, ha olyasmit írsz a keresőbe, hogy #want, #buy, ezek a vásárlók vágyait, szándékait sugallják.
  • Termékekről szóló profilok – Számos olyan felhasználó található Instagramon, amik különböző, válogatott termékeket osztanak meg. Te is bizonyára az általad keresett termékekhez és lehetséges piaci réshez kapcsolódó tartalmat, profilokat szeretnél találni. Erre egy példa lehet mondjuk a Shopify csatornája is.

Az eddig elhangzott források remélhetőleg a segítségedre lesznek a későbbiekben a számodra legmegfelelőbb termékek megtalálásához. Bízunk benne, az elején említett listát is sikerült elkezdened, s a rajta szereplő tételek/ötletek száma növekedni fog, míg meg nem találod a legjobb választást.

Ha tudni szeretnéd, hogyan találhatsz új beszállítókat, kattints, s tudj meg a témáról többet itt, a digiloopon!

via Shopify Blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!