fbpx Skip to content

Miért hasznos a SEO, azaz keresőoptimalizálás?

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

A SEO (Search Engine Optimization), avagy keresőoptimalizálás nagyon hasznos eszköz, amennyiben több látogatót szeretnél az oldaladra csábítani. A keresőoptimalizálás segítségével elsőként jelenhetsz meg a Google találatai között, ezáltal számos új vásárlót szerezhetsz webshopod számára. Ebben a cikkben megismerheted a SEO előnyeit, és hogy hogyan tudod növelni az online áruházad minőségét a használata által.

Hogyan működik?

Sokan úgy használják a különböző keresőfelületeket pl. Google, Bing, Ecosia stb. hogy egy kérdést tesznek fel és arra várják a választ. Nos, majdnem ilyen módon működnek ezek a platformok.

A keresőmotoroknak van egy olyan funkciójuk, amelyek a keresés során egy mutatót készítenek az adatokról. Nagyobb eséllyel kerülnek azok az oldalak előre, ahol a keresőoptimalizáció megfelelően van beállítva. Az optimalizáció segíti a keresőmotorokat, hogy a lehető legmegfelelőbb találatokat dobja ki a keresés eredményeként. Ezért fontos, hogy fejleszd a SEO-t oldaladon, hogy minél közelebb kerülhessen az első találathoz. Mindehhez semmit sem kell fizetned, hiszen a keresőmotorokat nem a pénz hajtja.

Google

Hogyan fejleszd az oldalad SEO-ját?

Az oldalad SEO-fejlesztése nagyon hasznos lehet az online áruházad számára, ezért érdemes vele foglalkoznod. A tippjeink segítséget nyújthatnak abban, hogy fellendíthesd az online áruházad termékleírásait és blogposztjait (amennyiben rendelkezel ezzel is áruházadban).

Az online áruházad neve

Az áruházadnak érdemes egy különlegesebb nevet adnod, ezáltal az emberek könnyebben fognak rád emlékezni és nem kevernek össze egy másik webshoppal sem.

A termékeid, cikkeid és menüpontjaid nevei

Érdemes mindig egy hangzatos címet adnod mind a termékeidnek, a cikkeidnek és a menüpontjaidnak egyaránt. Hiszen ennek hatására fognak rákattintani a weboldaladra. Nagyon fontos, hogy egy olyan címet alkoss meg, amely tartalmazza a kijelölt kulcsszavakat, mert ez könnyebbé teszi a keresőmotorok számára, hogy meg tudják határozni a termékeid, illetve cikkeid fő célját, hiszen ezek a kulcsszavak máshol is meg fognak jelenni a leírásaidban és a szövegeid tartalmában is.

Meta leírás

A meta leírás egy rövid összefogalalása az adott terméknek vagy cikknek, amely megjelenik a a keresési találatok leírásánál. Ennek szintén figyelemfelkeltőnek kell lennie, akárcsak a címednek, hiszen ez is meghatározza azt, hogy a vásárlóid és olvasóid rá fognak-e kattintani a termékedre vagy a cikkedre. Fontos továbbá, hogy a kulcsszó is megjelenjen a meta leírásban, mert ez is megkönnyíti a keresőmotorok munkáját. Ahogyan a példában is látható, a Shopify kisokos, avagy mi is az a Shopify? című cikkünk meta leirása ilyen módon jelenik meg a keresés során.

seo
A szöveg

A leírásoknak és a blogposztoknak szintén fontos aspektusokat kell tartalmazniuk.

Először is fontos, hogy megválaszold a feltett kérdést vagy a cím alapján pontosan arról szóljon a termékleírásod vagy a cikked, amire a címed utal. Ez a kulcsa annak, hogy vásárlóid a keresésük során azonnal és könnyedén megértsék a témát.

Mitöbb, a Google azt is ellenőrzni tudja, hogy mennyi ideig maradnak a látogatók az oldaladon, ezáltal felmérve azt, hogy mennyire adsz hasznos információkat számukra. Illetve, hogy nem használsz feleslegesen kulcsszavakat csak azért, hogy odavonzd a látogatókat mindenféle hasznos információ nélkül.

Ezért nagyon fontos, hogy minőségi szövegeket készíts, hiszen ezáltal tudod bemutatni, hogy mennyire megbízható a céged. És, hogy mindezt hogyan tudod kivitelezni? Nézzünk néhány tippet:

  • Folyamatosan koncentrálj arra, hogy tudd miről írsz.
  • Használd a kulcsszavakat, hogy könnyen érthetővé tedd a terméket vagy a témádat.
  • Ne írj felesleges dolgokról. Az emberek könnyen megunhatják, ha valami másról írsz és elhagyhatják az oldaladat.
  • Olvasd át a szövegeket miután elkészítetted őket. Egy másik ember nézőpontja nagy segítséget nyújthat ebben az esetben, hiszen észrevehet olyan hibákat, amelyeket te már nem veszel észre, viszont egy külső szemlélő igen.
Kép attribútomok

Ez az aspektus akkor fontos, hogyha nem töltődnének be a képeid valamilyen oknál fogva, például nehezen lehet csatlakozni valamiért az oldaladhoz, vagy a képet eltávolították. A keresőmotor akkor is tisztában lesz azzal kapcsolatban, hogy miről is szól a szöveged és a képed, hogyha azok épp nem elérhetők. Érdemes teljes mértékben leírnod, hogy mi is zajlik a képen, hiszen a kulcsszavak itt nem lesznek a segítségedre. Amennyiben minden képhez odaírod a kulcsszavakat, a Google keresőmotorja nem igazán fog kedvelni téged ezért a lépésért.

Pictures
URL-cím

Az URL-címed legyen logikus és könnyen követhető. Nem szükséges megváltoztatnod az eredeti URL-címedet csak azért mert néhány díszes kulcsszót szeretnél beilleszteni.

Külső és belső linkek

A külső és belső linkek egyaránt nagy hatást gyakorolhatnak a blogodra, amennyiben rendelkezel eggyel a webáruházadban. A külső linkek, amelyek egy másik megbízható oldalra vezetnek, növelhetik a saját oldalad megbízhatóságát, hiszen a keresőmotorok észreveszik, hogy használtad az adott oldalt. A belső linkek, amelyek a saját termékeidhez vagy posztjaidhoz vezetnek, szintén bebizonyítják, hogy jó munkát végzel.

Összegzés

Mindent egybevetve a keresőoptimalizáció nagyon fontos, mert így könnyebben megtalálhatják a termékeidet és a cikkeidet a vásárlóid, ezen felül új látogatókat is nyerhetsz online áruházadba!

via Syncee Blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!