fbpx Skip to content

Hogyan szerezz új termékeket a Shopify-áruházadba?

Racz Barbara

Racz Barbara

Többféleképpen szerezhetsz új termékeket az online Shopify-áruházadba, mi segítünk az eligazodásban!                                                     

A Shopify-webáruházad létrehozásakor a legelső dolog, amit meg kell határoznod, az az, hogy ki a célközönséged és mit szeretnél árulni. Ha drop shipping módszerrel kezdesz dolgozni, három szereplővel kell foglalkoznod, a vásárlókkal, a beszállítókkal és persze saját magaddal, emellett pedig választanod kell, hogy ennek az e-kereskedelmi technikának melyik formájában fogod működtetni a vállalkozásodat. Ha jól sejtjük, hosszú távon szeretnél sikeres lenni, és az is előnyödre válna, ha kis tőkebefektetéssel dolgozhatnál már a kezdetektől. Ha a drop shipping valódi és stabil formáját szeretnéd használni, akkor a legjobb, amit ajánlani tudunk, hogy valódi nagykereskedőkkel/beszállítókkal működj együtt, és az ő termékeiket áruld a vásárlóidnak. Másik módszert is választhatsz, neked kell eldöntened, hogy mi a legelőnyösebb számodra. Egy másik tényező pedig, ami meglehet, kisebb problémákat vethet fel pedig az, hogy beszállítókat találj a kiskereskedésedhez – ebben szintén tudunk segítséget nyújtani.

Ha már tudod, hogy mit szeretnél árulni, de nem tudod, honnan szerezd be a termékeket – illetve ha az utóbbiról már döntöttél, de nem tudod, hogyan juss hozzá az áruk adataihoz – olvass tovább.

Technikák, amiket használhatsz

Négy főbb módszere van annak, hogy termékekhez juss hozzá a Shopify-webáruházad számára. Ezek a típusok meglehetősen különböznek egymástól, mindegyik jár előnyökkel és hátrányokkal is, de van egy technika, amit mindenképpen tudunk ajánlani, ha alacsony rizikófaktorral szeretnél dolgozni a vállalkozásod munkájának egészét figyelembe véve. Fontos, hogy a számodra legbiztonságosabb és legkényelesebb módszert használd.

Lássuk a technikákat!

Manuális

Manuálisan dolgozva neked kell egyesével feltöltened a termékeket a Shopify-webáruházadba. Ez akkor lehet jó választás, ha csak néhány terméked van, hiszen ekkor nem kell sok mindenre odafigyelned, viszont, ha nagy adattömeged van, például több száz vagy több ezer áru tulajdonságai, akkor szinte képtelenség lesz mindennel érdemileg foglalkozni anélkül, hogy ne adódna számos probléma menet közben, és ne menne el feleslegesen sok időd. A manuális technika alkalmazása akkor lehet jó, ha a vállalkozásod elején jársz még, és csak kis adatmennyiséged van, amit frissíteni is egyszerűbb. A határvonalat körülbelül 50 terméknél húzhatjuk meg a kényelmi szempontokat figyelembe véve. Ez leginkább saját termékeknél használatos, vagy akkor, ha van egy kisebb más forrásból kapott, kért listád, amit manuálisan szeretnél a Shopify-boltodba feltölteni, ott viszontlátni.

Product Sourcing Tools

Termékbeszerzési eszközök vagy product sourcing tools (PST). Ezzel a módszerrel könnyedén beszerezheted a beszállítóktól a termékeket a Shopify-webáruházad számára. Ebben az esetben egyesével kell kiválasztanod azokat az árucikkeket, amelyeket árulni szeretnél. Ezekhez előre meghatározott helyekről juthatsz hozzá, beszállítók/nagykereskedők honlapjaról, amely felületeken egyébként pontos útmutatót találhatsz arról, hogy mit és hogyan kell tenned a kapcsolat létrehozása érdekében, a folyamat végén pedig letöltheted az eredményt – a szükséges adatállományt (data feedet). Egyrészt, ez egy jó módszer, hiszen minden a szemed előtt történik, mindent láthatsz, csak azoknak a termékeknek kapod meg az adatait, amelyeket szeretnél, és nem kell bonyolult informatikai trükköket sem alkalmaznod. Ezek mellett a beszállítók után sem kell kutatnod, hogy vajon van-e data feedjük, amit el tudnak küldeni neked vagy nincs. Másrészt azonban, ez nem a legjobb módja annak, hogy termékeket és adatokat szerezz be a használt drop shipping módszer pénzügyi eredményeinek tekintetében, és meglehet, ez túl kötött forma. A termékbeszerzési eszközök két típusáról beszélhetünk:

Ahonnan termékeket szerezhetsz be:
  • nagykereskedések: az olyan nagykereskedésektől, mint az AliExpress, Alibaba vagy eBay bármilyen termékhez hozzá juthatsz. Erre nincs lehetőséged bármely beszállító oldalán, csak azokon a helyeken, amelyek engedélyezték, hogy használják náluk a termékbeszerzési eszközöket. Ilyen eszköz például az Oberlo PST – ezt a bővítményt telepítened kell a böngésződbe. Ez a következőnél kevésbé kötöttebb módszer, bármely terméket megszerezheted, csak össze kell ezeket gyűjteni és letölteni az ebből kialakult adathalmazt, amire szükséged van.
  • fix termékeket kínáló helyek: ahogy a neve is mutatja, az ilyen oldalakon fix, előre meghatározott termékek között válogathatsz, ezeknek az adataihoz juthatsz hozzá, tehát nem viheted át a saját webáruházadba az ezeken a helyeken eredetileg szereplő termékek bármelyikét, csak azt, amit a nagykereskedő megenged. Ehhez például a Modalyst PST-t használhatod.

shopify-áruház

Web Scraper

A web scraping technikával bármely nagykereskedő, beszállító oldaláról megszerezheted a termékek adatait. Az a probléma ezzel a módszerrel, hogy meglehetősen bonyolult tud lenni – nem árt, ha valamelyest otthon mozogsz az informatikában – és legalitással kapcsolatos problémákba is ütközhetsz. Miért? Akkor használod ezt a technikát, ha a beszállítód nem adott vagy nem tudott adni data feedet, vagy egyáltalán meg sem kérdezted. Tehát: a beszállító/nagykereskedő oldalán használod ezt a scraping technikát, megmutatod a web scanner-eszköznek a honlapról azokat a helyeket, ahonnan az információt gyűjtse be – például kijelölöd azt a területet, ahol az árak vagy a képek vannak. Ezzel a weblap-feltérképező technikával részletes információt szerezhetsz be bármely oldalról – igazság szerint az e-kereskedelmen túli területekről is. Csak azokat az adatokat tudod innen leszedni, amelyek elérhetők, bárki számára láthatók, szóval két oldala van ennek a dolognak, az egyénre van bízva, hogy ez a tevékenység helyes vagy sem. Ilyen oldalak például a Webscraper.io és az Import.io.

Adatbázis, adatállomány használata

Ez a leggyakrabban használt technikája a termékek beszerzésének, és mi is azt ajánljuk, hogy így juss hozzá azokhoz az árukhoz és adataikhoz, amelyek a Shopify-áruházadban megjelennek majd. Ehhez fel kell venned a kapcsolatot a beszállítókkal, megkérdezni, rendelkeznek-e a szükséges data feeddel, amiket például XML, XLS vagy CSV formátumban tudnak eljuttatni neked, s már dolgozhatsz is. A megfelelő Shopify-alkalmazás használatával nem lehet problémád azzal, hogy feltöltsd ezeket a termékeket a boltodba, bármilyen formátumban is kapod meg az adatokat, van mód azok szinkronizálására a Shopify-rendszer igényeihez mérten. Ha használni kezdesz egy ilyen applikációt, akkor sem a feltöltéssel, sem a frissítéssel, sem pedig az adatbázisok felépítésével nem lesz problémád, nem számít hány darab terméked van, limit nélkül dolgozhatsz velük. Kockázatok nélkül is lehetőség van az áruházad működtetésére!

Ha tudni szeretnéd, hogyan kell használni a Shopify beépített termékimporterért, és hogy mik az előnyei, hátrányai, akkor kattints ide.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!