fbpx Skip to content

Hogyan adj nevet a webáruházadnak?

Racz Barbara

Racz Barbara

Webáruházat szeretnél létrehozni, de nem tudod, mi lenne a legideálisabb név neki? Íme, néhány tanács!

Már ott tartasz, hogy eldöntötted, milyen termékeket fogsz árulni az online boltodban, és már készen állsz arra, hogy létrehozd a saját felületedet a Shopify-on, de még valami hiányzik. Milyen nevet kellene adnod az áruházadnak, és hogyan válassz Shopify domainnevet?

A megfelelő boltnév kiválasztása rendkívül fontos, főleg az interneten. Naponta átlagosan 50.000-100.000 új domaint regisztrálnak, a Webhosting.info adatai szerint, így nem egyszerű feladat eredeti és még elérhető névvel előállni. Az oldalad domainneve a bejárati ajtód, a rajta szereplő üdvözlő szöveg annak a többezer potenciális vásárlónak, akikkel számolhatsz. Nagyon lényeges, hogy már elsőre jó nevet válassz, mert a későbbi változtatás időpocsékló lehet, és bevételesést is kiválthat.

Mi az a domainnév?

A domain az a cím, amit a webhely azonosítására használnak. Például, mi a digiloop vagyunk, a www.digiloop.hu pedig a domain nevünk. A domainnek olyannak kell lennie, ami azonos a boltod nevével, vagy nagyon hasonló hozzá.

Legyen a webáruház neve egyszerű

A boltnév legyen könnyen megjegyezhető, ne bonyolítsd túl a dolgot. Ugyanez vonatkozik a Shopify domainre is. Általában, ami először eszedbe jut a boltodról, az fog a vásárlónak is.

A domain 1-67 karakter hosszú lehet, de a rövidebb nem jelenti a szükségszerűen jobbat is. Válassz olyan domainnevet, ami illik a márkádhoz, és azt szeretnéd, hogy a vásárló megjegyezze, valamint tartsa már a név alapján is színvonalasnak az áruházadat. Minden bizonnyal azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod sokáig fennálljon, és azt, hogy a vásárlók komolyan vegyenek, úgyhogy kétszer gondold meg, ha valami vicces vagy cuki elnevezés mellett terveztél elköteleződni.

Különleges karaktereket nem tudsz egyébként használni a domainnévben, kivéve a kötőjelet.

Legyen könnyen betűzhetű és kimondható

Ha valaki meghallja a márkád nevét egy ismerősétől, vagy egy hirtedésbe belefut, a nevednek könnyen megjegyezhetőnek és egyszerűen leírhatónak kell lennie. Az emberek feledékenyek, és egy-két sikertelen Google keresés után lehet, hogy valamelyik versenytársad oldalát látogatják meg a te felületed helyett.

Három módon találhatják meg a vásárlók a weboldaladat:

  • ha konkrét termékeket keresnek,
  • ha más oldalon lévő, a te boltodra mutató hivatkozásra kattintottak,
  • ha beírják az URL-t.

Általában maximum kettő vagy három szó használata ajánlott, számok és kötőjel nélkül, ha lehetséges.

Keress kulcsszavakat

Egy ideális mód arra, hogy megtaláld a megfelelő bolt- és domainnevet, az lehet, hogy a termékeid és a kulcsszavak után kutatsz egy kicsit. Milyen kérdéseket tesznek fel a potenciális vevők a termékeidről? Mik azok a szavak, amelyek szorosan kapcsolódnak az árucikkeidhez?

Ezt a keresést akár az AdWords-ön belül a Google Keyword Plannerében is elkezdheted.

Ha felteszed magadnak a most említett, vagy hasonló kérdéseket, akkor meglehet, hogy gyorsabban eszedbe jut egy-egy nyilvánvaló és jól megjegyezhető név. Mindez jó mód arra, hogy könnyebben megértsd azt a nyelvezetet, amelyet a termékeidre való kereséskor használ a közönség. Nyilván nem szeretnéd azt sem, hogy az emberek össze legyenek zavarodva azzal kapcsolatban, amit árulsz, így ha a legfőbb terméked vagy kulcsszavad egyben a boltod neve is, nem lesz félreértés.

Azt azért ne felejtsd el, hogy nincsenek tiszta szabályszerűségek. Volt, hogy a pontos kulcsszavak a domainnévben nagy szerepet játszottak a Google rangsorolásában, de a keresőmotorok már megváltoztak, és a pontos találatok a kulcsszavakra nincsenek legelől. Ha van kulcsszó a domainedben, az továbbra is előnyös, de előfordulhat, hogy nagyobb vizsgálatnak lesz úgymond alávetve, és mint elhangzott, a keresőmotorok hátrébb rangsorolhatják. Legyél odafigyelő, és találd meg az egyensúlyt a kulcsszó és a frappáns márkázás között.

Legyél következetes a közösségi médiában

A közösségi média az egyik olyan kulcseszköz, amit minden e-bolt használ a közönséggel való kapcsolattartásban és az eladások serkentéséhez. Fontos, hogy a webáruházad neve és a Shopify domainneved alkalmas legyen Facebookra, YouTube-ra, Tumblrre, Pinterestre, Twitterre, Google+-ra és nem utolsó sorban Instagramra is.

Ellenőrizd, hogy a márkaneved elérhető-e ezeken a közösségimédia-felületeken. Minél hamarabb célszerű regisztrálnod a boltodat ezeken a helyeken, még akkor is, ha nem tervezed őket azonnal használni.

webáruház

Hogyan válassz nevet a webáruházadnak?

Ha még mindig gondban vagy, számos olyan – általában ingyenes – szolgáltatás közül választhatsz, amik segítségedre lehetnek az elérhető domainek generálásában. Csak üss be néhány fontos kulcsszót, és elő fog jönni néhány jó ötlet. Egy konkrét hely, ahol regisztrálni tudod a domainnevedet például a brit 123-Reg.

Shopify cég- és domainnév generátor

Az egyik legjobb ingyenes ajánlat a Shopify saját cég- és domainnév generátora lehet, itt gyorsan és könnyen regisztrálhatod a kiválasztott nevet. Annyit kell tenned, hogy beírsz egy kulcsszót, és a Shopify adni fog neked választási lehetőségeket megfelelő, ténylegesen elérhető domainnevekből, amiket már meg is vásárolhatsz.

Itt van néhány további opció, ha tesztelni szeretnél néhány nevet:

  • Name Mesh – ez lehetővé teszi, hogy kombinálj kulcsszavakat, és hogy keress közös, új, rövid, frappáns és hasonló domainneveket sok-sok különböző végződésssel, mint a .co, a .io stb.
  • Impossibility! – ez jó lehet, ha már van egy konkrét kulcsszó a fejedben, de még keresel egy megfelelő, leíró szót a domain elejére vagy végére. Ez a szolgáltatás elég gyorsan működik, ugyanis több szervert használ az elérhető nevek megtalálásához.

Mindezt végigolvasva készen kell állnod arra, hogy megtedd az első lépéseket a sikeres webáruház működtetése felé.

Ha igazán bele szeretnél ugrani az e-kereskedelem világába, és minél több előnyét szeretnéd annak élvezni, olvasd el a drop shipping üzleti modellről szóló cikkünket itt, a digiloopon!

via Eastside Co

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!