fbpx Skip to content

3D modellek a Shopify-on

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Versenybiciklire, kávégépre, energiaitalra, étkezőasztalra, kemping főzőszettre, gyémánt gyűrűre, Hot Wheels játékautóra lenne szükséged? Ezek a termékek mind megtalálhatók a Shopify-áruházakban és az újabb fejlesztéseknek hála mindezt már 3D modellek formájában is láthatod a laptopod képernyőjén. Ez még mindig nem lenne elég? Az iPhone illetve Android készülékeken még a saját otthonodban is könnyedén elképzelheted, hiszen készíthetsz úgy képet, hogy a lakásod kellős közepén fotózod le a tárgyat az AR segítségével. Üdvözlünk 2020-ban!

Az e-kereskedelem jövője a 3D

Hogyan lehetséges mindez? A termékek 3D-s modelljeivel. A gyártók, kiskereskedők és még a dropshipperek is használják ezt a funkciót, hogy nagymértékben növeljék a képi megjelenítés általi vásárlások számát.

Képzeld el, hogy a Shopify-áruházadban 3D modellekkel mutathatod be a termékeidet, amíg más platformok üzletei csak fotókkal tudják megtenni ugyanezt. A vásárlóid minden szögből meg tudják nézni az áhított termékeket, forgathatják, nagyíthatnak rajta, sőt a valóságban is könnyedén elképzelhetik azzal, hogy megnyitják a telefonjuk kameráját. Egy varázslatos élményben lesz részük, hiszen a semmiből hirtelen ott terem a nappalijukban vagy a dolgozószobájuk asztalán a választott termék a kamerájukon keresztül. Az elkészült képen minden pontosan ugyanakkora, ugyanolyan színű és formájú mint a valóságban, így a modern okostelefonok segítségével a vásárlók azonnal el tudják képzelni, hogy a szobájuk dísze lesz az adott termék.

Azon kívül, hogy a modellek 3D-sek és fantasztikus látvánnyal rendelkeznek, a vásárlók meg tudják figyelni a termék minden egyes részletét, ezáltal magabiztosabbak lesznek a termék megvásárlásával kapcsolatban, illetve csökkentik a termékek visszaküldésének mértékét. 2020-ban a 3D a a leghatékonyabb látványstratégia ahhoz, hogy az online vállalkozásod különlegessé tedd a vásárlóid számára.

Bag

Ezen a demo oldalon megtekinthetők, hogy hogyan is néznek ki ezek a 3D modellek.

A modellek minden Shopify-áruházzal kompatibilisek

Az új témákkal rendelkező Shopify-áruházak már automatikusan támogatják a 3D modelleket, a régebbi témákat pedig egy egyszerű Google Model-Viewer kódrészlet segítségével használhatod.

Itt található egy lista arról, hogy melyek azok az új témák, amelyek támogatják a 3D modelleket.

3D

Előrébb kerülhetsz a Google keresések során

A 3D-s és AR-modellek segítségével a Shopify-áruházad előrébb fog kerülni a Google keresések során, akár a kereső első oldalán is megjelenhet. A Google folyamatosan keresi az AR-ral kapcsolatos tartalmakat, így amennyiben egy olyan oldalt talál, amelyen 3D-s modellekket lát, jobb SEO értékelést ad rá és előrébb kerülsz a keresési találatok között.

Csak fotókra lesz szükséged

Ahhoz, hogy elkészítsd a 3D modelleket, érdemes egy modellező szakértőt felbérelned. Valószínűleg már rendelkezel 4-5 jó minőségű képpel a termékről és a termék leírásánál már megjelölted a termék magasságát, szélességét és hosszúságát. Ezek azok a referencia értékek, amelyekre szüksége van a 3D szakértőknek, ahhoz, hogy le tudja modellezni a termékeidet.

És, hogy miért van szükség ezekre a méretekre? Azért, hogy a 3D modelled teljes mértékben akkora legyen, mint a valóságban és milliméter pontosan elképzelhető legyen a vásárlóid számára.

Legyél óvatos a fotogrammetriával!

A fotogrammetria egy automatikus folyamat, ahol a szoftver kiszámolja a mértékeket és egy 3D-s modellt készít több fotó segítségével. Azonban a fotogrammetria segítségével nem biztos, hogy a megfelelő minőségű modellt tudod elkészíteni.

Gyakran rengeteg képet kell készítened hozzá, nagyon sok szögből és a végeredmény egy kicsit összetákolt érzést kelthet. Ez a probléma fokozódik abban az esetben, hogyha metált, üveget, barázdált és bármilyen csillogós felületet szeretnél 3D-ben modellezni.

A fotogrammetria hasznos lehet, amennyiben csak egy vázlatot szeretnél csinálni a modelledről, azonban semmiképp se legyen ez a végleges produktum.

Clothes

Hogyan modellezd a ruhákat?

A ruházati termékek kihívást jelentenek a sima felületű termékekhez képest, ugyanis az anyag gyűródik és ráncosodik, illetve nehéz teljesíteni a virtuális ruhapróbát.

Jelenleg csak az lehetséges, hogy egy próbababán jelenik meg a ruha és így nézheted meg 3D-ben vagy AR-ban.

A jövőben viszont lehetősség lesz majd arra, hogy Te lehess a modell és a kamera szoftverével minden részletét el tudod képzelni a ruhának, a gyűrődésekkel és ráncokkal együtt, nem csak egy helyhez kötött modellre photoshoppolva.

Különböző színek és anyagok

Amenniyben a termékeid többféle színben és színárnyalatban elérhetők, nagyon könnyen váltogathatod, amennyiben van egy alapmodelled, hiszen ebben az esetben az alak ugyanaz, csak a színek változnak.

Kis méretű fájlok

Nagyon fontos, hogy az elkészült 3D modellek ne legyenek túl nagy fájlok, különben lassabban töltenek be. Amennyiben a fájlok túl kicsik, a részletek könnyen elveszhetnek és a modellek úgy nézhetnek ki mint egy clip art.

Fontos tehát észben tartani, hogy a vásárlóidnak könnyedén át kell tudni váltaniuk a fotók nézegetése után a 3D-s modellek megtekintéséhez.

Két kritikus fájltípus: GLB és USDZ

A GLB és USDZ fájlok szállíthatók, az AR-hoz megfelelők, a 3D formátum is könnyen megtekinhető rajta. A GLB-fájlok a weben vagy az Androidos telefonokon lehet megtekinteni, míg az USDZ-fájlok az Apple termékek (iPhone, iPad) esetében használhatók. Ezért mindkét fájltípusra szükséged van ahhoz, hogy egy sima AR- tapasztalatban részesíthesd a vásárlóidat.

A Shopify támogatja a GLB-modelleket és automatikusan elkészíti az USDZ-modelleket számodra.

Hasznos eszközök, hogy a modelledet egy magasabb szintre emelhesd

  • Adobe Dimension: Ez egy nagy teljesítményű eszköz a modellek elkészítéséhez, amelyet aztán nagy felbontásban és hihetetlen funkciókkal élvezhetsz.
  • Vectary Photon: Az Adobe Dimension web alapú alternatívája, amely lehetővé teszi a nagy felbontás megjelenítését és az egyedi modell létrehozását.
  • Google Model-Viewer: A 3D modellek nézéséhez ez a logjobb webes felület, hiszen lehetővé teszi a modellek világításának, kamerájának és animációinak irányítását.

Összességében azonban a Shopify ezen funkciója biztosan sok embernek fog tetszeni és ha izgalmassá és érdekessé szeretnéd tenni az oldaladat, mindenképp érdemes elkészítened a termékeidről a 3D-s változatot, hiszen ezáltal valami olyat tudsz nyújtani a vásárlóidnak, amelyre még nem volt példa korábban.

via Shopify Blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Elállási jog

14 napos elállási jog online vásárlás után

Az online vásárlás után könnyen felmerülhet az a probléma, hogy valamiért még sincs szükség az adott termékre. Előfordulhat, hogy élőben már nem tetszik a termék,

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!