A Shopify webshop készítése sok esetben fejtörő feladat lehet. Ezért össszegyűjtöttünk Neked kilenc lépést, amelynek segítségével könnyedén megnyithatod a Shopify-áruházadat.
1. Kezdd el a 14 napos ingyenes próbaidőszakot a Shopify-on
Amennyiben még nem kezdted el a Shopify ingyenes próbaidőszakát, kezdj hozzá minél előbb. A 14 napos próbaidőszak nagy segítség lehet ahhoz, hogy megnézd, fel tudod-e építeni azt a Shopify-áruházat, amely készen áll arra, hogy a nagyközönség is láthassa.
A próbaidőszak kezdetekor egészen biztos, hogy szeretnéd beírni az áruházad nevét, így az lesz az alapértelmezett URL címed (pl.: valami.myshopify.com). A későbbiek folyamán ezt nem fogod tudni megváltoztatni, de később vehetsz egy személyes domaint (pl.: valami.com), így nem kell aggódnod ezzel kapcsolatban, amennyiben mégsem az a tökéletes név, amelyet elsőre kiválasztasz.
Néhány kérdés után már bent is vagy a Shopify-fiókodban és hozzá is kezdhetsz a Shopify webshop készítéséhez..
Fontos lépések:
- A vállalkozás ötlete: Tekintve, hogy rengeteg csípős szószt áruló vállakozás próbál felvágni azzal, hogy az ő csípős szószuk a legcsípősebb, így a cikkünkben használt példánkban a Kinda Hot Sauce kevésbé csípős szószokat árul a kevésbé merész embereknek. Amennyiben még nincs ötleted, hogy milyen terméket árulj, nézz szét az ötleteink között itt.
- A vállalkozás neve: A Namechk oldalán megnézheted, hogy milyen domainek és közösségi média profilok érhetők még el, mielőtt kiválasztasz egy olyan nevet, amelyet valaki már használ. Tekintve, hogy nagyon nehéz manapság olyan .com URL-t használni, amely még nem foglalt, a kindahotsauce.shop domaint használjuk példánk során. Nem tudod mi legyen az online áruházad neve? Nézz körül tippekért itt.
- Logó: A logó megálmodásánál érdemes lehet egy dizájner segítségét kérned, aki segíthet megálmodni a tökéletest. Javasoljuk, hogy egy .png fájlként mentsd el az elkészült képet, hiszen így bármikor változtathatsz a kép nagyságán anélkül, hogy romlana a minőség.
- Fotók: Egy jól elkészült, minőségi fotó nagyot dobhat az üzleteden. Amennyiben nem akarsz sokat költeni a kép elkészítésére, egy okostelefon segítségével is elkészítheted a képet, vagy használhatsz ingyenes stock photo-kat, amíg nem tudod lefotózni termékedet a számodra megfelelő módon.
2. Add hozzá a termékeidet
Mégis milyen egy online áruház termékek nélkül? Fontos, hogy a termékek hozzáadása az egyik első dolog legyen a Shopify webshop készítés lépései közül, hiszen ezek köré fogod felépíteni az oldalad dizájnját.
Az új Shopify-áruházadnál menj a “Products” opcióra és válaszd az “Add product” fület.
Írd le a terméked nevét és ismertetőjét
Egy Shopify webshop készítésénél a termékoldad elkészítésé kiemelt fontosságú, a vásárlók itt tudják meg nézni, hogy meg akarják-e venni az adott terméket, így nagyon fontos minden egyes részlet. A terméked címének egyértelműen jeleznie kell, hogy mit is árulsz, hiszen ez lesz az első dolog, amelyet a vásárlóid meglátnak. Figyelj a színekre és a dizájnra, hiszen nagyon sokszor az is hozzájárul terméked sikerességéhez. Fontos továbbá, hogy egyértelműen fogalmazd meg a termékeid leírását.
- Tudd, hogy kinek írod, ki a célközönség, ki látogatja a Shopify-áruházat. Gondolkozz el azon, hogy mit kell tudniuk a vásárlóidnak ahhoz, hogy teljes bizonyossággal meg tudják venni az adott terméket.
- Emeld ki a plusz ösztönző pontokat. Ingyenes visszaszállítást, cserét vagy ingyenes szállítást kinálsz? Öko-barát termékeket árulsz? Gondold végig, hogy melyek azok a funkciók és előnyök, amelyek valóban számítanak a vásárlóid számára. Számos áruház használ szövegeket és ikonokat, hogy könnyen láthatóvá tegye ezeket a lehetőségeket az oldalukon.
- Gondold végig a felmerülő kérdéseket, amelyek miatt a vásárlók úgy dönthetnek, hogy mégsem vásárolják meg a termékeidet. Aggódnak azon, hogy rossz méretet fognak vásárolni? Fontos, hogy tudják a termékeid összetevőit, amennyiben allergiásak lehetnek rá? Fontos, hogy tudják, hogy a termékeid etikusan készültek?
- A leírásodat egyszerűen és érthetően fogalmazd meg. Érdemes rövid bekezdéseket írnod, külön pontokkal, kiemelésekkel, alcímekkel, könnyebbé téve az olvasást vásárlóid számára. Azután vizsgáld meg, hogy mennyire egyszerű leszűrni a lényeget a leírásból.
- A vásárlóid nem tudják megszagolni, megkóstolni, megfogni vagy kipróbálni a termékeidet. Azon kívül, hogy képet készítesz az árudról, felsorolhatod az összetevőket, a méreteket vagy írhatsz egy kis összefoglalót arról, hogy hogyan készültek.
Egy csípős szósz esetében például biztosan érdekli a vásárlókat a hozzávalók, az íz, a mennyiség, mennyire csípős és mivel párosítható.
Töltsd fel a termékeidről készült képeket
A “Media” szekcióban feltölthetsz bármilyen képet a termékedről, vagy megjelölhetsz más oldalakat, ahol bővebb információkhoz juthatnak a vásárlóid. Legyen szó további fotókról, GIF-ekről, videókról vagy 3D modellekról.
Nagyon fontos, hogy hogyan prezentálod a termékedet. Segíts a vevőidnek elképzelni, hogy már a kezükben tartják a termékedet. Néhány pont, amelyre érdemes odafigyened:
- Használj jó minőségű képeket, amely a legjobb színben tünteti fel a termékedet. Kerüld a homályos és rossz minőségű képeket.
- Próbálj azonos méreteket használni a képek esetében. Legyen azonos a magasság és a szélesség, így minden termékedről készült fotó azonos méretben fog megjelenni, ezáltal egy sokkal tisztább és átláthatóbb weboldalt szerkeszthetsz.
- Amennyiben nem tudsz költeni a kép professzionális elkészítésére, egy okostelefon is tökéletesen megteszi. Használhatsz hozzá ingyenes szerkesztő programokat (pl.: remove.bg, amely eltünteti a hátteret)
A csípős szósz esetében csak egy képet fogunk használni, azonban egy ruha vagy ékszer esetében érdemes lehet több képet is feltölteni az adott termékről.
Állítsd be a termék árát
Shopify webshop készítésnél szintén egyik fontos lépés az árak optimális beállítása. Itt az idő, hogy beállítsd a terméked árát. Ez lesz az az összeg, amelyet a vásárlóid kifizetnek a termékeidért. Adott esetben érdemes kiválasztani a “Compare at price” opciót, hogy összevethesd termékedet más hasonló termékek áraival, amely abban az esetben nagyon hasznos lehet, amennyiben leárazást tartasz. Például abban az esetben, hogyha szeretnénk megmutatni, hogy három csípős szósz vásárlása esetén könnyedén megtakaríthatunk egy bizonyos összeget, a “Compare at price” résznél megjelölhetjük az eredeti termék árát (tehát, hogy mennyibe kerül egy darab szósz).
A “Cost per item” szintén opcionális, használhatod a haszon megfigyeléséhez az egyes termékek esetében. (Ezt a vásárlók nem fogják látni).
Leltár
Amennyiben droppshipinget vagy print-on demand szolgáltatást használsz, nem kell foglalkoznod ezzel az opcióval. Azonban a Kinda Hot Sauce készíti, árulja és szállítja a termékeit, ez egy fontos pont, amennyiben számon akarod tartani, hogy mennyi maradt az adott termékből, és mennyit kell még készítenünk a rendeléseknek megfelelően.
Amennyiben ez az első alkalom, hogy online vállalkozást nyitsz, – jelen esetben Shopify-áruházat – találkozhatsz néhány ismeretlen rövidítéssel, így szeretnénk segíteni ezek megértésében.
- SKU (Stock keeping unit): A raktári egységek számontartása során követheted és kezelheted a leltáradat az egyes termékekkel kapcsolatban. Készíts egy átlátható rendszert, ahol számokkal vagy betűkkel jelölöd az egyes termékeket, hogy egyből meg tudd állapítani melyikről is van szó pl.: MHS-HEH a medium hot sauce Hot Enough Habanero termék jelölője.
- Bar code (Vonalkód): A vonalkódok a legtöbb esetben akkor használatosak, amennyiben viszonteladó vagy, vagy szeretnéd könnyebbé tenni a leltáradat. Ez a mező üresen is hagyható, tekintve, hogy pl. a csípős szószok esetében saját magunk készítjük és áruljuk a termékeket.
- Quantity (Mennyiség): Ez a mező jelöli, hogy az adott termékből hány darabod van.
Szállítás:
A szállítás részlegnél megadhatsz olyan adatokat, amelyek automatikusan kiszámolják a szállítási díjakat és kinyomtatják a megfelelő szállítási cimkét.
A Kinda Hot Sauce áruház esetében kipipáljuk, hogy “This is a physical product”, azaz ez egy kézzelfogható termék és utána beírjuk a “Weight” rubrikába, hogy 0,5 lbs., hiszen ennyit nyom egy üveg csípős szósz, továbbá a “Customs information” mezőknél kitöltjük, hogy hova fogjuk szállítani a terméket.
Különböző változatok
Tekintve, hogy a Kinda Hot Sauce nem rendelkezik más méretekkel, nem fogunk beállítani más változatot. Azonban sok Shopify-üzlet tulajdonos számára hasznos lehet ez a rész, így kitérünk rá.
Amennyiben a terméked különböző opciókkal rendelkezik, például más méretekben vagy színekben is árulod, ahelyett, hogy egyesével töltögetnéd fel a termékeket, egyszerűen megjelölheted őket különböző változatokként. Mindegyik változatnak lehet külön képe, ára, leltára és különböző beállításai.
Elhelyezés és a termék elérhetőségei
Az “Organization” szekcióban elrendezheted a termékeidet összecsoportosítva, hogy könnyeben lehessen kezelni, illetve, hogy a vásárlók is könnyeben megtalálhassák. Nézzük melyik felirat mit jelent:
- Product availability (termék láthatósága): többféle sales channel (Facebook Shops, Amazon) közül választhatsz, ahol szintén megjelenítheted a termékeidet.
- Product type (termék típusa): egy olyan kategória, amelyben több terméket is belepakolhatsz pl.: póló, Hot Sauce.
- Vendor: ez a gyártó, a harmadik fél, akitől beszerzed a termékeket. A csípős szósz esetében mi magunk vagyunk a gyártók, így a Kinda Hot Sauce lesz megjelölve ennél a pontnál.
- Tags: a tagek olyan kulcsszavak, amelyek segítségével könnyen rákereshetsz a termékeidre. Többféle taget is adhatsz az egyes termékekhez, hogy könnyebbé tedd a vásárlók számára a megtalálás folyamatát.
- Collections: különböző kollekciókat készíthetsz, egybe csoportosíthatod az azonos termékeket pl.: egy ruházati áruháznál külön lehetnek termékek férfiaknak, nőknek, gyerekeknek stb.
3. Kulcsfontosságú oldalak létrehozása
Eddig főként az egyes termékekre fókuszáltunk. Azonban a Shopify-áruházat nagyobb tudással kell ellátni ahhoz, hogy termékeket árulj és adj el. Fontos, hogy meg tudd értetni a vásárlóiddal, hogy mit is képvisel a vállalkozásod és miért bízzanak meg benned, továbbá adj különböző belső információkat, amellyel még könnyebbé teheted a bizalom kialakulását.
Ezeket főként az “Online Store”> “Pages” oldalon tudod megvalósítani.
Nem szükséges, hogy mindent kitölts ahhoz, hogy elindíthasd az online vállalkozásodat, azonban a legfontosabbak az alábbiak:
- Contact page (Elérhetőségek): Ezen az oldalon találhatják meg a vásárlók azokat az információkat, amelyek segítségével megtudhatják, hol tájékozódhatnak amennyiben bármilyen kérdésük akadna.
- About page (Rólunk): Egy ‘Rólunk’ oldal nagyon hasznos, hiszen ezáltal kapcsolódhatsz a vásárlóidhoz a leginkább. Itt elmagyarázhatod, hogy mit képvisel a vállalkozásod, illetve elmesélheted, miért kezdted el az egészet.
- FAQ page (Kérdések és válaszok): Egy gyakran feltett kérdések oldal segítséget nyújthat a leendő vásárlóidnak, illetve te is jobban kapcsolatba kerülhetsz a jelenlegiekkel, hiszen segítesz nekik is.
- Policy pages: Számos oldal segíthet megőrizni az áruházad biztonságát, ahhoz hogy ezt be tudd állítani, menj a “Settings” fülre és ott a “Legal” opcióra.
4. Szabd személyre az online áruházadat!
Miután már ellátunk néhány termékkel a Shopify-áruházat, a kövekező lépés a Shopify webshop készítésénél, hogy beállítsuk az áruházunk dizájnját az “Online Store>Themes” fülek segítségével.
- Válaszd ki a témát! Az első lépés, hogy kiválaszd azt a sablont, amelyet jónak találsz az oldalad számára. A Shopify Theme Store számos ingyenes és fizetős témával rendelkezik.
- Szerkeszd meg a weboldalad homepage felületét! Minden téma különböző szekciókból épül fel, amelyeket bármikor változtathatsz.
- Szabd testre a menüpontokat! Fontos, hogy átlátható és egyszerűen követhető legyen, hiszen ezek azok a pontok, amelyek közül a vásárlóid választani fognak keresésük során.
- Válaszd ki az oldald színeit, a betűtípust és egyéb beállításokat! Ezek a beallítások mondhatni a legfontosabbak, hiszen ez lesz az ami szintén képviseli az oldaladat és a vállalkozásodat, és ez alapján fognak megítélni a vásárlók.
- Állítsd be az ellenőrző átvizsgálás kinézetét! Ezt a beállítást a “Setting>Checkout” menüpontok alatt állíthatod be.
- Kérj visszajelzést! A visszajelzés nagyon fontos, amennyiben sok időt töltesz az online áruházad tökéletesítésével, és már nem tudod külső szemlélőként nézni a Shopify-áruházat.
5. Állítsd be a szállítással kapcsolatos információkat
A szállítás lehet az egyik legkomplexebb eleme egy adott e-kereskedelmi vállalkozásnak. Szerencsére ebben is tudunk segíteni, hogy jobban átlásd a lehetőségeidet.
- Ajánlj ingyenes szállítást! Az ingyenes szállítás nagyon meggyőző lehet a vásárlóid körében akkor is hogyha egy bizonyos összeghatár felett élhetnek csak ezzel a lehetőséggel. Azonban tartsd észben, hogy esetleg a termékek árát kell növelned ahhoz, hogy az ingyenes szállítás megvalósulhasson.
- Tölts fel valós idejű szolgáltatói díjakat! A Shopify számos szállítóval áll kapcsolatban folyamatosan (pl.: USPS, Canada Post), így pontos adatot adhatsz meg vásárlóidnak, akik könnyedén választhatnak az árlista alapján.
- Számolj fel átalánydíjat! Ez főként akkor működhet, amennyiben a termékeid kb. egy méretűek és súlyúak, hiszen így könnyebben megjósolhatod a fizetendő összeget.
- Ajánld fel a helyi áruházadban az ingyenes átvétel lehetőségét!
6. Állíts be különböző adókat!
Egy vállalkozásnak, amely termékeket vagy szolgáltatásokat árul, adóznia kell a kormánynak minden egyes vásárlás után.
A Shopify segít neked ebben is, hiszen automatikusan kiszámolja a fizetendő adókat. Ennek ellenére érdemes lehet beszélni egy szakértővel, aki meg tudja állapítani, hogy a megfelelő adókat vonod-e le a termékek után. Az adókkal kapcsolatos beállításokat a “Setting>Taxes” oldalon állíthatod be az országodnak megfelelően.
7. Fizetési módok
Shopify webshop készítésénél az utolsó lépések egyike, hogy kiválaszd milyen módon fizethetnek a vásárlóid, és te milyen módon kapod meg a pénzt a termékért. Menj a “Settings>Payments” menüpontokhoz, hogy megadhasd a fizetés módját. A Shopify megkönyíti a fizetéssel kapcsolatos munkálatokat, hiszen könnyedén aktiválhatod a több mint száz fizetési módot amennyiben tagja vagy a támogatott országok listájának és a vállalkozásod is engedélyezett. Magyarországon általában a Simplepay vagy a Paypal alkalmazást használjuk.
8. Készítsd elő az üzeletedet a startra!
Minden eddigi munkálat kivitelezése után készen állsz arra, hogy elindítsd az elkészült Shopify-áruházat. Már csak néhány utolsó feladat maradt hátra a Shopify webshop készítéséből, és indulhat is az áruház!
- Készíts egy személyre szabott domaint
- Installáld a megfelelő sales channel-öket
- Szabd személyre az e-mail és SMS értesítéseket (opcionális)
9. Kezd el az online vállalkozásod!
Gratulálunk! Végre elkezdheted a termékeid forgalmazását!
A Shopify webshop készítés nem egyszerű feladat, és számos kérdésed lehet sok mindennel kapcsolatban. A Digiloop csapata bármikor a segítségedre lehet, akár a teljes áruházad megnyitásával, akár az apró kérdésekkel kapcsolatban.