Hazánkban is egyre többen gondolkoznak webáruház indításán, hiszen sokan látják a lehetőséget egy online üzletben, de nem mernek neki kezdeni vagy nem tudják hogyan is vágjanak bele. Így sokszor egy-egy vállalkozás ötlete csak álom marad. Ezért a bizonytalan, vacilláló személyek számára összegyűjtöttük azokat az érveket, amik a mellett szólnak, hogy miért érdemes 2022-ben webáruházat nyitni.
1. Virágzik az e-kereskedelem
Nyugati országokhoz képest Magyarország mindig is elmaradott volt az online kereskedelem területén. Ez köszönhető annak, hogy valamiért nagyon sok magyar mai napig bizalmatlan az online vásárlással kapcsolatban. Szerencsére az utóbbi években ez a bizalmatlanság egyre kevésbé jellemző a hazai vásárlóközönségre, és egyre többen vásárolnak különböző internetes portálokon. Évről-évre folyamatos növekedést mutat az e-kereskedelem Magyarországon. Ehhez természetesen az elmúlt két évben a világjárvány okozta mindennapi életben történt változások is hozzájárultak. Sok vállalkozás kénytelen volt nyitni az online értékesítés felé is vagy teljesen átállni arra. De a járvány okozta munkanélküliségben is sokan egy webáruház nyitásban látták a jövőbeni boldogulásukat.
2. Gyors piacra lépés
Sokan azért nem vágnak bele egy online vállalkozásba, mert azt gondolják, időigényes, nehéz azt elindítani. Szerencsére ma már egy webáruház indítása pillanatok alatt megtörténhet. Ez köszönhető az olyan könnyen használható webáruház rendszereknek, mint például a Shopify. Az ilyen platformok havidíjért cserébe szinte az összes, a webáruházad működtetéséhez szükséges szolgáltatást nyújtják neked. Többé-kevésbé neked csak a testreszabással és termékek feltöltésével kell törődnöd. Futárcéget, számlázó programot, fizetési szolgáltatót, beszállító partnert pedig szintén pillanatok alatt találhatsz.
3. Minimális indulóköltség
Egy webáruház indítása nemcsak hogy gyorsan kivitelezhető, hanem viszonylag alacsony indulóköltségből megvalósítható. A bérelhető rendszerek másik nagy előnye, hogy csekély havidíjért cserébe el lehet indítani egy webáruházat. Szintén minimális pénzből lehet template-et/sablont találni a webshophoz, de sokszor ingyenes sablonok is elérhetőek. A manapság egyre népszerűbb dropshipping e-kereskedelmi modellnek köszönhetően pedig már fizikai raktárkészletet sem kell felhalmoznod egy webáruház indításánál, és a kiszállítással sem kell bajlódnod. Ha valamilyen dropshipping alkalmazást használsz, mint például a Syncee, akkor neked csak a termékek kiválasztásával kell törődnöd, hiszen a termékeket nem te fogod raktározni és kiszállítani, hanem az a beszállító cég, akinek a termékeit árulod. Ezzel rengeteg pénzt megspórolsz, hiszen nem kell raktárt vagy üzlethelyiséget bérelned és alkalmazottakat fizetned.
4. Nincsenek földrajzi korlátok
Egy fizikai üzlettel rendelkező vállalkozás hátránya, hogy földrajzilag korlátozva van az elérhető vásárlók száma. Ezzel szemben egy online vállalkozás, vagy olyan vállalkozás, ami a fizikai üzlet mellett online-nal is rendelkezik, már jóval nagyobb vásárlóközönséget képes elérni. Nemcsak hogy országon belül bárhol tudsz értékesíteni, hanem a világ minden táján is. Ez köszönhető a futárcégek kifinomult szolgáltatásainak, manapság szinte bármit el lehet adni bármelyik ország vevőinek. Ha dropshippingen keresztül szerzed be a termékeidet, akkor ez pedig még könnyebben kivitelezhető, ha olyan beszállítót választasz, aki globális szállítási feltételeket kínál.
5. 24 órás nyitvatartás
Webáruház indítása nemcsak a földrajzi korlátok leküzdése miatt hasznos, hanem az állandó nyitvatartás miatt is. Egy webshop a nap 24 órájában a hét minden napján elérhető, így a vevők bármikor tudnak vásárolni. Egy fizikai üzlet éjjel-nappal való üzemeltetése nehéz és költséges. Ezzel szemben egy online áruházban könnyen vásárolhatnak a vásárlók a nap bármely időszakában, bárhonnan.
6. Elkezdheted mellékállásban
Sok munkavállaló álmodozik egy saját vállalkozás indításáról, mert elégedetlenek a jelenlegi munkájukkal vagy egész egyszerűen csak függetlenedni szeretnének. Viszont sokan nem mernek belevágni egy új vállalkozásba egy főállás mellett, mert attól tartanak, nem lesz idejük azzal foglalkozni. Ez gyakran igaz azokra is, akik webáruház indításán gondolkoznak. Szerencsére egy online bolt üzemeltetését mellékállásban is el lehet kezdeni. Kezdetben biztos, nem kell egész napokat töltened egy webáruház napi teendőinek menedzselésével, hiszen idő, amíg az rendszeres odafigyelést, ügyintézést fog igényelni. Ez nem csak azért jó, mert így mellékállásban el tudod kezdeni, hanem lesz időd beletanulni ebbe a munkába, és ha odáig jutsz, hogy feladd főállásodat a webshopod miatt, akkor már gyakorlatias leszel a mindennapi feladatokkal szemben.
7. Több webáruházat is üzemeltethetsz egyszerre
Több vállalkozás egyidejű üzemeltetése olykor kihívásokkal teli és nem egyszerű feladat. De az online térben ez is könnyebben kivitelezhető a bérelhető rendszerek nyújtotta lehetőségeknek köszönhetően. Egyszerre akár több webáruházat is nyithatsz. Például a termékportfóliódat szegmentálhatod és több webáruházon keresztül értékesítheted azokat, eltérő célközönségeknek.
8. Alacsony marketingköltségek
Mint minden vállalkozásnak, egy webshopnak is szüksége van marketingre ahhoz, hogy legyenek eladások. Egy webáruház ezen a téren is előnyökkel indul, hiszen egy jól megtervezett online kampány, jól beállított hirdetésekkel, sokkal alacsonyabb költségvetést igényel, mint egy offline felületeken megjelenített reklám. Például televíziós vagy rádiós reklámok jellemzően jóval több pénzbe kerülnek, mint egy-egy Facebook- vagy Google-hirdetés.
De azért is tudod alacsonyan tartani a marketingköltségeket, mert a bérelhető webáruház rendszerek mindegyike rendelkezik valamilyen marketingfunkcióval, például technikailag keresőoptimalizálva vannak az ilyen oldalak. Ezzel pedig pénzt és időt spórolhatsz meg, hiszen egy ilyen rendszer használatának esetében nem kell fizetned a keresőoptimalizálásért, vagy neked nem kell ezzel bajlódnod.
9. Nem szükséges szakértelem
A webáruház indítása ma már nem igényel komolyabb szakértelmet. Nemcsak hogy nem kell IT tudás egy “webshop elkészítéséhez”, de minden más tevékenységhez sem kell gurunak lenned. A logisztikai folyamatokat kiszervezheted, vagy ha a dropshipping üzleti modellt szeretnéd alkalmazni, akkor automatikusan leesik ez a teher a válladról. Az olyan rendszerek, mint a Shopify bizonyos marketingfunkciókkal rendelkeznek, így a marketing egy részével nem is kell foglalkoznod. Ha pedig ezeken túl más marketingtevékenységeket is folytatnál, például Facebook- vagy Google-hirdetések futtatása, akkor ezeket a munkafolyamatokat szintén kiszervezheted.
De további nagy előnye egy online boltnak, hogy gyakorlatilag minden tudás fellelhető online a webáruház nyitással, marketinggel, logisztikával és minden mással kapcsolatban. Így, ha érzel magadban egy kis önszorgalmat, akkor saját magad sajátíthatsz el minden szükséges tudást, és nem kell a különböző munkafolyamatokat kiszervezned, ezzel pedig rengeteg pénzt fogsz megspórolni.
Összegzés
Tehát egy webáruház indítása manapság viszonylag könnyen és olcsón kivitelezhető egy, az e-kereskedelemben nem jártas személy számára is. Ennek köszönhetően pedig bárkiből válhat e-kereskedő, és bárki sikerre viheti megálmodott webshopját. Ezért, ha te is gondolkozol webáruház indításán, akkor ne habozz, vágj bele mielőbb.