fbpx Skip to content

5 vásárlási szokás, amely megmarad a pandémia után is

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Mennyi minden marad meg az “új normálisból” az elkövetkezőkben? A Shopify felmérése alapján a vásárlási szokások – akárcsak az élet más területei – jelentősen megváltoztak az emberek körében a pandémia hatására talán örökre.

Az utóbbi néhány hónapban rengetegen vásárolták meg a mindennapokhoz szükséges alapanyagokat online, még azok is, akik előtte sohasem rendeltek még ilyen módon.

Júniusban a Shopify készített egy felmérést, amelyben a kanadai és amerikai lakosságot kérdezték meg azzal kapcsolatban, hogy mennyire változtak meg az emberek vásárlási szokásai a koronavírus elterjedése óta. A résztvevők megosztották, hogy hogyan változtak meg ezek az elmúlt hónapok során. Az észak-amerikai vásárlók körében végzett felmérés során kiderült, hogy 53%-uk számára nagy változásokat okozott a pandémia.

Mit is jelent ez azok számára, akik online áruházzal rendelkeznek? Cikkünkben megvizsgáljuk az adatokat öt pontban, hogy segítséget nyújtsunk, ezáltal alkalmazkodni tudj az új trendekhez.

vásárlási szokás

1. Növekedés az online vásárlásban

A lezárások és a karantén hatására rengeteg üzlet állt le teljesen, egy rövidebb vagy akár meghatározatlan időre. Rengetegen álltak át az online értékesítésre és mindehhez a vásárlóknak is alkalmazkodniuk kellett. A megkérdezettek több mint fele a vásárlásait főként online végezte ebben az időszakban. Néhány vásárló számára a legbiztonságosabb és legjobban előnyben részesített forma az online vásárlás lett még azután is, hogy az áruházak újra kinyitottak.

Mit mutatnak az adatok?

  • Összességében a felmérésben résztvevők 83%-a mondta azt, hogy legalább 1 online vásárlás részese volt a pandémia első három hónapjában.
  • 60%-uk jelentette ki, hogy többet vásároltak online mint az év elején és 6%-uk még sosem vásárolt online ezelőtt.
  • A 18 és 34 évesek körében nőtt meg legjobban ez a szám. A korosztályon belül 68% jelentette ki, hogy sokkal többet vásároltak online ebben az időszakban, és 9%-uknak volt ez a módszer újdonság

Következtetések

A vásárlók 81 százaléka tervezi, hogy 2020 végéig online fog vásárolni, nagyjából ugyanaz a százalék, akik online vásároltak a pandémia idején. Annak ellenére, hogy számos üzlet már újra kinyitott és folyamatosan nyitnak ki, az online vásárlási szokás továbbra is előnyben részesül. Tekintve, hogy a szállítás és az átvevésre alkalmas lehetőségek egyre fejlődnek, ez a legkényelmesebb módja is a vásárlásnak.

Annak ellenére, hogy csak ideiglenesen nyitottál online áruházat, fontos lehet, hogy stratégiai lépésként továbbra is meghagyd. Vigaszt nyújthat a tény, hogy a krízis időszaka tökéletes lehetőséget biztosít arra, hogy kikísérletezd milyen módon szeretnéd eladni a termékeidet és megtudd, hogy melyik szállítási lehetőség válik be számodra és a vásárlóid számára leginkább.

Az online vásárlók 40%-a jelezte, hogy egy könnyen navigálható oldal teljes mértékben pozitívvá tette a vásárlásukat. Ezek az adatok azért lehetnek fontosak, mert egy új online áruházként mindenképp fontos a már meglévő vásárlói elvárások tanulmányozása.

Local shops

2. A helyi vállalkozások támogatása

Amennyiben a világjárvány bármilyen pozitívumot eredményezett, az mindenképp az összetartás érzése. A különböző csoportok és közösségek együttes erővel támogatni kezdték azokat, akik a legjobban rászorultak.

Egy másik fontos jelenség volt az, hogy a kisebb, helyi vállalkozások nagyon mélyen érintettek a lezárások. A megkérdezettek 79%-a jelezte, hogy csak azért vásárolt a helyi üzletekben, hogy megmentse a vállakozókat attól, hogy elveszítsék a munkájukat.

Mit mutat a felmérés?

  • az amerikai és kanadai vásárlók 46%-a állította, hogy vásárolt helyi üzletekben a pandémia kezdete óta
  • ebből a csoportból 34% többet vásárol ezekben az üzletekben, mint a világjárvány előtt
  • 57%-uk állította, hogy tudatosan keresik a helyi vállalkozásokat és támogatják őket
  • demográfiailag főként az iskoláskorúak szülei (64%) keresik a kisebb vállalkozásokat

Milyen következtetéseket vonhatunk le?

A vásárlók 61%-a jelentette ki, hogy továbbra is helyi vállalkozásoktól szeretne vásárolni 2020 végéig.

Curbside pickup

3. Átvételi pontok

Az átvételi pontok rengeteg vállalkozás számára hasznosak már évek óta. Rengeteg előnyt nyújt a vásárlók számára. Nagyon kényelmes, hiszen akár már aznap megkapják a rendelt termékeket, anélkül, hogy el kellene menniük bármelyik üzlebe is és személyesen bevásárolniuk. Ez csak néhánya azoknak az előnyöknek, amelyek miatt a vásárlók 40%-a ezt a módszert választotta a pandémia alatti vásárlási szokásnak.

Milyen következtetéseket vonhatunk le?

A felmérés során egyértelműen kirajzolódott, hogy az átvételi pontok valószínűleg megmaradnak 2020 végéig. A világjárvány során ezt a módszert használó emberek körében (40%) 38% a pandémia után is szívesen használná ezt a módszert vásárlásai lebonyolításához.

Mi fejlesztené az átvételi pontokat a vevők szerint?

  • 29% gondolja úgy, hogy a rendelés átvételének időpontjáról küldött üzenet erősítené a pozitív hozzáállást.
  • 29% nyilatkozott úgy, hogy több átvételi időpont növelné az élményt.
  • 28% részesítette előnyben azt, hogy a rendelés és az átvétel között eltelt idő rövidebb legyen.
Local delivery

4. Házhozszállítás

Az átvételi pontokhoz hasonlóan növekedett a házhozszállítás a vásárlók körében a koronavírus miatt elrendelt karantén során. Rengeteg vállalkozás döntött úgy, hogy kezükbe veszik az ügyet és házhozszállítási lehetőséget biztosítanak a vevők részére a pandémia idején. Ez kifejezetten fontos lehet az olyan termékeket illetően, amelyek romlandók.

Milyen következtetéseket vonhatunk le mindebből?

A házhozszállítás nagy valószínűséggel nem fog eltűnni. A nagy szállítmányozó cégek jelzik, hogy esetleges csúszásokkal érkezhetnek meg a termékek a megnövekedett rendelésszám miatt. Számos területen még mindig veszélyes lehet a személyes vásárlás. A felmérésünk során a vásárlók 33%-a jósolta azt, hogy továbbra is marad a helyi házhozszállítás mellett az év végéig.

Virtual future

5. Váltás a virtuális élményekre

A lezárások és a szociális távolságtartás egyértelműen a kiszolgáló egységeket érintették a leginkább. Az edzőtermeknek, szalonoknak és művészstúdióknak új stratégia után kellett néznük, azaz növelniük kellett az online térben való jelenlétüket. A jógaoktatók és a főzőiskolák például kreatív módon videókat készítettek, hogy az online térben közvetítsék az éppen soron lévő órákat. Egy olasz nagymama például az online térre költözött főzőiskolájával miután a falujában lévő turizmus megszűnt a pandémia eredményeként.

Más vállalkozások, amelyek esetében szintén fontos a face-to-face találkozás szintén digitális módokon próbáltak közelebb kerülni az ügyfelekhez, online konzultációk és különböző események segítségével.

Milyen következtetéseket vonhatunk le?

Tekintve, hogy a vásárlók még nem szívesen térnek vissza a megszokott kerékvágásba (még úgy sem, hogy különböző üzletek és szolgáltatások újra nyitnak), fontos észrevenni, hogy a virtuális tér iránt egyre többen érdeklődnek, ami nagy valószínűséggel megmarad 2020 végéig. A vevők 14 százaléka állítja azt, hogy továbbra is használni fogja a virtuális teret a vásárlások lebonyolítására.

Pulling the future forward

Összegzés

Egyikünk sem jósolta volna meg, hogy mit hoz a 2020-as év. Habár a pandémia érkezése kiszámíthatatlan volt, megnövelt olyan vásárlási szokásokat, amelyek már eddig is jelen voltak. Továbbá bebizonyította, hogy mindez hosszútávon maradni fog. A vállakozások, amelyek könnyedén alkalmazkodtak a koronavírus által létrehozott helyzethez azok a vállalkozások, amelyek könnyedén alkalmazkodni tudnak majd minden hirtelen jött változáshoz.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!