fbpx Ugrás a tartalomra

20 mód a termékek népszerűsítésére

Racz Barbara

Racz Barbara

Már vannak termékeid és megnyitottad a webáruházadat? A következő lépés legyen a hatékony hirdetési módszerek megismerése és használata termékek népszerűsítéséhez.

A webáruház elindítása után keress minél több olyan felületet és megoldást, amely segíthet a forgalmad növelésében. Függetlenül attól, hogy volt-e már eladásod vagy sem, hasznos lehet minél több promotálási módot találnod. Alább, a teljesség igénye nélkül, 20 ilyen ötletről olvashatsz.

1. Ajándékötlet-listák

Mit teszel, ha nehézséget jelent egy jó ajándék ötlet kitalálása? Ha olyan vagy, mint oly’ sokan mások, a Google felé veszed az utadat, és olyan szövegeket írsz be a keresőmezőbe, mint „ajándék ötlet munkatársaknak” vagy „egyedi születésnapi ajándék”, ezt követően pedig beleveted magad a listázott eredmények tengerébe.

Miért ne lehetne egy ajánló a te termékeidről is, illetve miért ne bukkanhatnának fel az árucikkeid mások útmutatóiban? Már mindenféle leírással találkozhatunk ágazatra, személyiségtípusra, ünnepre való tekintettel is. Nézd meg, melyek azok, amik az első néhány oldalon jelennek meg találatként a Google-n, és gondold végig, hogy vajon a te termékeid bele illenek-e ezekbe. Az ilyen leírások jelentős forgalmat irányíthatnak a boltodba.

 2. E-mail marketing

Az e-mail a második leghatékonyabb ügyfélszerzési csatorna mind a mai napig. Amíg a keresőmotorok rangsorolása és a természetesen kialakult forgalom rögzülésének folyamata sok ideig eltarthat, az e-mail azonnal eredményes tud lenni. Éppen ezért lehet hasznos az e-boltoknak üzenetekkel is promotálniuk.

Nincs szükség arra egyébként, hogy abból álljanak ki a napjaid, hogy írogatsz, fogalmazol, e-maileket küldesz. Tedd könnyebbé a dolgod azzal, hogy automatikus e-mail „kampányokat” hozol létre, amik majd segítenek az eladási számok növelésében. Milyen módjai vannak ennek? Például üzenetek az új feliratkozóknak, különböző termékajánlatok elküldése időről időre, vagy olyan levél eljuttatása a regisztrált tagoknak, melyben mintegy figyelmezteted őket, hogy a kosarukba bár raktak terméket, de a vásárlás nem történt meg. Ezen kívül, ami manuális megoldás, már meglévő blogbejegyzéseket is megoszthatsz az egykori vásárlókkal, feliratkozókkal, vagy különböző, általad összerakott terméklistákat, ajánlókat is eljuttathatsz nekik.

3. Viszonteladói program

Ha nehézségeid vannak az eladások terén, és nem tudsz marketingszakembert alkalmazni, próbálkozz meg viszonteladói (affiliate) program indításával. Ez azt jelenti, hogy felveszed néhány befolyásos emberrel (például blogger, YouTube-videós, Instagram- vagy Facebook-híresség) a kapcsolatot, és megkéred őket, hogy beszéljenek a termékedről, te pedig cserébe jutalékot adsz. Csak akkor kell fizetned nekik, ha valódi eladás történt általuk.

A viszonteladói folyamatok általában úgy mennek, hogy létrehozol egyedi URL-eket azoknak az embereknek, akik közzé fogják tenni a termékedet. Ezeket a hivatkozásokat ők majd a közösségimédia-felületükön megosztják. A linkek segítségével nyomon tudod követni, hogy érkezett-e látogató, vásárló azoktól a személyektől, akikkel megállapodást kötöttél.

4. Legyél ott a sajtóban

A nyilvánosság megszerzése egy remek módja annak, hogy új potenciális vásárlókat érj el, és hogy minél több emberrel megismertesd a termékedet. Habár, ez nem a legegyszerűbb dolog a világon. A mainstream újságírók elárasztják a médiát a különféle sajtóközleményekkel és a legújabb történésekkel, így talán ésszerűbb lehet a nagyobb bloggereket megcélozni helyettük.

Ahelyett, hogy saját sajtóközleményt küldenél ki ezeknek a bloggereknek, írj nekik személyes üzenetet e-mailben, és kérdezd meg, hogy küldhetsz-e nekik mintát, próbaterméket. Az iparágadhoz kapcsolódó bloggereket, véleményvezéreket a közösségi médiában is megcélozhatod, illetve termékközpontú weboldalakat is felkereshetsz. Ezmind beletartozik a média, s így a sajtó fogalomkörébe.

5. Élő adás

Számos olyan cég van, amely online élő adásokat is beépített a marketingtevékenységébe. Ezáltal közvetlen kapcsolatot lehet teremteni az emberekkel. Hol van erre lehetőség? Ma már szinte minden felületen, például a Facebookon és a YouTube-on is, valamint olyan kisebb szereplőknél, mint a Periscope.

6. Pinterest

A Pinterest egy olyan online felület, ahol hasznos lehet jelen lenned, ha termékeket szeretnél online vásárolni vagy eladni. Sokan használják arra az oldalt, hogy egy-egy vásárlásukat megtervezzék. Nem meglepő az sem, hogy számos olyan ember van, aki kívánságlistákat hoz létre a Pinteresten. Éppen ezért, ez egy kiváló hely a termékek promotálására – főleg azok lesznek népszerűek, melyekről minőségi, jól megkomponált fényképek készültek.

Még jobb, hogy a rögzített képek sok ideig fenn maradnak. Nem ritka az sem, hogy ezek a képek még hónapokkal a posztolás után is jelentős megtekintési arányt élveznek. A bejegyzések közzétételét próbáld a nap azon szakaszára időzíteni, amikor a legtöbb ember online, és használj megfelelő kulcsszavakat, illetve olyan tartalmat, ami első pillanatban megfogja a tekintetet.

7. Vásárlás és Pinterest

Csak röviden beszélünk erről, mert ez a funkció azoknak a Shopify-bolttulajdonosoknak áll rendelkezésére, akik az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykednek. A Pinterest-marketinget egy következő szintre lehet emelni azáltal, hogy összekapcsolod a két felületedet (Pinterest, webshop). Ezáltal a Pinterest-felhasználóknak egyszerűbb lesz a termékeidet megvásárolni. Amint engedélyezed ezt a funkciót, bármelyik, a webáruházadban szereplő termékedet ha megosztják ezen a közösségimédia-felületen, meg fog jelenni a posztnál egy vásárlás gomb.

8. Célzott közönség Facebookon

Sok millió ember használja a Facebookot, ahol lehetőség van arra, hogy jól célzott fizetett hirdetéseket tegyél közzé. Az egyik opció a Facebook Custom Audience, amivel a weboldalad látogatóinak és az e-mailes feliratkozóidnak tudsz hirdetést eljuttatni. Ezek a reklámok általában hatékonyak, mert sokkal jobban ismered a célközönségedet, úgymond rájuk szabhatod a tartalmat.

9. Bolt a Facebookon

A Facebookos marketingedet fellendítheted, ha a Bolt szekciót beizzítod az oldaladon. Ez a megoldás könnyebbé teszi a vásárlást azok számára, akik itt fedezték fel a termékeidet.

Ha van Shopify-áruházad, használd a Facebookot értékesítési csatornaként. Lehetőséged van tehát a Facebook-oldaladon a saját Bolt részlegedet létrehozni, ahol a rajongók megismerhetik az árucikkeidet, megnézegethetik a képeket, és a vásárlás gombra kattinthatnak.

10. Vásárlás a Twitteren

A forgatókönyv a korábbiakhoz hasonló. A vásárlás gomb a Twitteren egyszerűbbé teszi a felhasználók számára, hogy megvegyék azokat a termékeidet ezen a felületen, amit konkrétan itt találtak meg. Amint engedélyezed ezt a funkciót, bármelyik, a webáruházadban szereplő termékedet ha megosztják a Twitteren, meg fog jelenni a posztnál egy vásárlás gomb. Ez a lehetőség sajnos nem érhető el világszerte.

11. Uncrate

Az Uncrate egy nagy követőtáborral rendelkező, termékekkel foglalkozó oldal. Sokan vannak olyanok, akik nem csupán nézelődés végett látogatják meg az oldalt, hanem azért, mert vásárolni szeretnének, és itt tudnak nézelődni. Ha a terméked megjelenik az Uncrate-en, akkor megnövekedett eladási számra számíthatsz, és más online felületeken is megoszthatják az adott árucikkedet.

Azonban nem könnyű felkerülni az oldalra. Nincs rá formális út, de egy dolog biztos: ha a terméked igazán menő, nem lesz a belépéssel gond. Vannak vállatok, amiket az Uncrate fedez fel, de mások csak azután járnak sikerrel, hogy saját maguk veszik fel a kapcsolatot a céggel, és bemutatják az árucikküket, vagy akár mintát is küldenek belőle.

12. Marketing ajánlások által

Ezt a módszert (angolul referral marketing), úgy is mondhatnánk másképp, hogy szóbeliség útján terjedő marketing, ez az egyik legkorábbi technika. Ez arról szól, hogy az embereket rávedd, hogy a termékedről beszéljenek, s ők folyamatosan ajánlják azokat másoknak úgy, hogy az a tudatukba valóban bekerüljön, s az eladásokat ösztönözzék.

Ezt akár úgy is lehet csinálni, hogy a vonaton ülve, mások füle hallatára beszélnek az egyes emberek a márkádról, vagy mondjuk nagyobb baráti társaság körében, ám manapság az internet egy kézenfekvőbb, és meglehet, hatásosabb megoldás erre. Nemcsak, hogy több embert érhetsz el, hanem a megosztások is egyszerűbbek – te pedig jobban nyomon tudsz követni mindent.

13. Bloggerek felkeresése

Egy új vállalat elindításakor az lehet az egyik legnehezebb feladat, hogy a termékeket úgy kezdd népszerűsíteni, hogy még nincs is közönséged. Ha egyelőre ez áll fenn, akkor vagy fizetned kell, hogy forgalmat generálhass, vagy valaki más közönségét kell megszólítanod, így vagy úgy, míg nem lesz sajátod.

A bloggerek felkeresése egy jó módja lehet annak, hogy presztízst szerezz, és több vásárló érdeklődését felkeltsd. Kérj meg már véleményvezérré vált, viszonylag nagyobb nevű bloggereket, hogy mutassák be a termékedet, vagy teszteljék és írjanak róla. Ha a közönsége bízik a blogger szavában, érezhető hatással lehet majd ez az online reklám a forgalmadra.

14. Hirdetések a Redditen

Bár sok vállalkozás nem használ Reddit hirdetéseket, attól még ezek igazán hatékonyan tudnak lenni. Valójában, olykor a legkevésbé használt reklámhálózatok tudnak a leginkább jövedelmezőek lenni, mert alacsony a költségük, és könnyebben ki lehet tűnni a tömegből.

Ha a Redditen szeretnéd hirdetni a termékedet, létre tudsz hozni szponzorált bejegyzést is a subredditekben. Használd a felületet arra, hogy a termékedről beszélj, és kínálj valamilyen kedvezményt. Az a legfontosabb, hogy ne lógj ki a sorból, a bejegyzésed illeszkedjen a közegbe, a többi poszt közé.

termékek népszerűsítése

15. Pop-up bolt

Ha a vállalatodat online működteted, nem kell fizikailag kiskereskedelmi boltot is nyitnod ahhoz, hogy élvezhesd a személyes értékesítés előnyeit. Pop-up boltod is lehet. Mit is jelent ez? Meglehet, van olyan hely a városodban, ahol ideiglenesen, például egy hétig vagy egy hétvégén, úgymond boltot nyithatsz.

E módszer által néhány termékedre nagyobb figyelmet irányíthatsz, a helyi médiába is bekerülhetsz, a szezonális bevásárlások részévé válhatsz, a régi készleteidet eladhatod, illetve személyesen is beszélgethetsz a vásárlóiddal, hogy többet megtudj róluk.

16. Írj blogot!

A blogolás egy jó módszer az online áruházad népszerűsítésére. Ha valaki ezt jól csinálja, jelentős forgalmat generálhat általa. A Hubspot egyik tanulmánya is azt mondja, hogy minél aktívabban blogolsz, annál nagyobb elérése lesz a weboldaladnak.

Necsak más bloggereket kérj meg, hogy promotálják a termékeidet, hanem gyárts te is tartalmat. Ismét, ha jól tudod ezt végezni, a keresőmotorok vonatkozásában is eredményesebb lehetsz, az ügyfeleket vonzani kezdheted, az online média figyelmét is felkeltheted, valamint a nagy bloggerekét is, akik írhatnak majd rólad.

17. Instagram

Az Instagramnak több mint 500 millió aktív használója van, és a benne „rejlő” vizuális fókusz ideális a termékek népszerűsítésére. Mivel a felhasználók körülbelül fele minden nap látogatja az Instagramot, bármely márka számára előnyös lehet, ha megosztja itt a termékét.

Több módon hirdetheted az áruházadat ezen a felületen. Megoszthatsz jól megkomponált termékfotókat, stop-motion videókat arról, hogy milyen, mikor az árucikked használatban van, versenyeket indíthatsz, vagy befolyásos Instagram-felhasználókat is megkereshetsz, s megkérheted őket, hogy osszák meg az általad kért tartalmat, terméket.

18. YouTube

A YouTube az egyik legnépszerűbb, ha mondhatjuk, keresőmotorrá vált az elmúlt években. Sőt, az itt megtalálható videók a Google találatai között is megjelennek, tehát más keresőben is megjelenik a videómegosztó tartalma. Ezzel nagyobb forgalom elérésére van lehetőség.

Nem kell viral (vírusszerűen terjedő) videót gyártanod ahhoz, hogy eredményes legyél a YouTube-on. A termékedet érdekes, segítséget nyújtó videók elkészítésével is promotálhatod. Lesznek emberek, akik konkrétan a te termékeid vagy márkád után keresnek majd itt. Ha létrehozol egy saját csatornát, saját videókkal, akkor te irányíthatod, és ellenőrizheted a narratívát.

19. Indíts versenyt

A versenyek indítása egy egyszerű és megfizethető mód arra, hogy az emberek figyelmét felkeltsd. Ezzel azokhoz az emberekhez juthatsz el, akik a leginkább számítanak, a potenciális vevőkhöz.

Azonban, sok olyan verseny van, ami nem zárul sikerrel. Van néhány alapvető hiba, amit számos cég elkövet, de te próbáld ezeket elkerülni. Amire figyelj: legyen megfelelő a felület (például Instagram), az időzítés, az üzenetek stílusa, illetve legyen egyértelműen elmondva az embereknek minden lépés arról, hogy hogyan tudnak részt venni a versenyen.

20. SEO

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, magyarul keresőoptimalizálásnak hívjuk. Ennek segítségével a keresőmotorokban való megjelenéseden tudsz javítani (előrébb rangsorol a Google, vagy többször lesz ott az oldalad címe a találati listában), és nem kell fizetned érte. Szinte bármilyen terméket, szolgáltatást, tartalmat SEO-zhatsz, és ez számos területet megcélozhat, például a képkeresést, videókeresést is. Ez a technika a keresőmotorok működését veszi figyelembe, és a keresési szavaknak, kulcsszavaknak van itt a legnagyobb szerepe. Az adott oldaladon lévő tartalomra, szövegre kell odafigyelned, a HTML-kódra akár, a címkékre, hogy minél relevánsabb lehessen a kiválasztott kulcsszavad.

Már különböző bővítmények is léteznek, amik segíthetnek téged a SEO-zásban, hogy minél optimálisabb helyre kerülhess a keresőkben.

A termékek nem adják el magukat, és mint láthatod, számos módon segíthetsz az eladásokon. A fenti lista persze a teljesség igényen nélkül készült, nincs benne a létező összes módszer, amit alkalmazhatsz, és nincs is minden messzemenőkig részletezve, azonban reméljük, sikerült elindítanunk az úton, és hasznosnak találtad a cikk valamely pontját!

Tudni szeretnéd, hogy hogyan tarthatod meg e-mailek segítségével a vásárlóidat? Ha igen, kattints, és olvass a témáról többet itt, a digiloopon!

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Elállási jog

14 napos elállási jog online vásárlás után

Az online vásárlás után könnyen felmerülhet az a probléma, hogy valamiért még sincs szükség az adott termékre. Előfordulhat, hogy élőben már nem tetszik a termék,

Webdesign tervezés

Webdesign tervezés 13 lépésben

A tökéletes webdesign megalkotása során számos olyan kérdést kell megvitatnod, amely nagyban befolyásolja azt, hogy milyen kinézettel is fog rendelkezni a felhasználók számára is elérhető

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!