Online vállalkozásod kezdetekor számos esetben merülhet fel benned néhány gyakran ismételt kérdés Shopify webáruházaddal kapcsolatban, amelyekre sürgősen választ szeretnél kapni, még mielőtt belevágnál a munkába. Szerencsére felesleges aggódnod, hiszen számos kérdésedre azonnal választ tudunk nyújtani az alábbi 15 leggyakoribb kérdés során.
A 15 gyakran ismételt kérdés Shopify webáruházakkal kapcsolatban:
1. Mi is az a Shopify és hogyan is működik?
A Shopify egy olyan platform, ahol könnyedén belevághatsz webáruházad elkészítésének megvalósításába. Az oldalon könnyedén személyre szabhatod online áruházad, mindenféle programozói tudás nélkül. Több helyen is értékesíthetsz, beleértve az internetet, közösségi médiát, online marketplaceket, áruházakat és pop-up áruházakat. Könnyedén szabályozhatod a termékeidet, a fizetési módokat, a szállítást. A platform teljesen felhőalapú, ami azt jelenti, hogy nem szükséges aggódnod a szoftverek és szerverek frissítése vagy karbantartása miatt. Ez nagyban megkönnyíti, hogy gyakorlatilag bárhonnan hozzáférhess online áruházadhoz, amennyiben rendelkezel interneteléréssel.
2. Mennyibe kerülnek a Shopify csomagok?
A Shopify-t 14 napon keresztül ingyenesen kipróbálhatod, utána pedig választhatsz egy számodra megfelelő csomagot. Szerencsére több lehetőséged is van, mindössze attól függ, mennyit tudsz szánni online áruházad elkészítésére. A Shopify csomagok árairól itt tájékozódhatsz.
3. Használhatom a saját domain nevemet a Shopify-nál?
Igen, nagyon könnyedén használhatod a már meglévő domainedet Shopify áruházad készítése során. Mindezt beállíthatod az online áruházad adminjából.
Amennyiben még nem rendelkezel saját domain névvel, a Shopify oldalán egyszerűen megvásárolhatod. A legegyszerűbb domain nevek 11 dollár/év-től kezdődnek, ezután a domain automatikusan beállítódik és a tied marad. A megvásárolt domainek egy évre érvényesek és minden évben meg kell újítanod, hogyha nem szeretnéd megszűntetni a Shopify áruházadat. A domained elkészítésének lépéseiről itt olvashatsz.
4. Szükségem van grafikus vagy fejlesztői tudásra a Shopify használatához?
Nem, szerencsére nem szükséges egyik tudás sem ahhoz, hogy elkezd a Shopify webáruházad. Könnyedén személyre szabhatod a meglévő sablonokkal és témákkal oldaladat anélkül, hogy bármilyen informatikai szaktudással is rendelkeznél. Az applikációk segítségével pedig könnyedén új funkciókat adhatsz webshopodnak mindenféle fejlesztés nélkül.
Ammenyiben mégis kérdésed vagy problémád adódna, nem kell feladnod, könnyen felbérelhetsz egy Shopify Expert-et, hogy segítse a munkádat, és neked mindösszesen csak a megrendelésekkel kelljen foglalkoznod.
5. Mely országokban tudom használni a Shopify alkalmazást?
Szerencsére majdnem minden országon belül lehetőséged van a Shopify használatára. Mindösszesen annyi nehézség merülhet fel, hogy a Shopify Payments nem érhető el minden országban, azonban ez nem akdályoz téged semmiben, nyugodtan használhatod a tervezett fizetési módokat.
6. Milyen nyelveket támogat a Shopify?
A vásárlók számára látható oldalon gyakorlatilag bármilyen nyelvet használhatsz amennyiben támogatja az adott téma, azonban szét kell nézned mielőtt kiválasztod a számodra megfelelőt.
A Shopify admin rész jelenleg az alábbi nyelveken érhető el: angol, kínai, cseh, dán, holland, finn, francia, német, olasz, japán, koreai, norvég, lengyel, portugál, spanyol, svéd, thai és török. Sajnos még nem érhető el magyarul ez a felület, de ne aggódj amennyiben nem tudsz az előbb említett nyelvek egyikén sem, egy Shopify Expert könnyedén a segítségedre siethet a probléma megoldásának érdekében.
7. Mit kell tennem ahhoz, hogy elkezdjem árusítani a termékeimet a Shopify-on?
Ahhoz, hogy árusítani kezd a termékeidet, szükséged van egy tervre és termékekre, amelyeket árusítani tudsz. Kezd azzal, hogy regisztrálsz a Shopify-ra, majd készítsd el az online áruházadat és kezd el feltölteni az egyes termékeidet. Amennyiben nem rendelkezel saját termékekkel, a dropshipping jó ötlet lehet a kezdéshez.
8. Hol árusíthatok Shopify áruházammal?
A Shopify lehetőséget ad arra, hogy szinte bárhol forgalmazhass, amerre csak a vásárlóid tartózkodnak. Választhatsz az online, személyes, online marketplace és közösségi média opciók közül. Bármelyiket is választod, mind lehetőséget nyújt termékeid értékesítésére.
9. Mi az a dropshipping és hogyan tudom alkalmazni Shopify áruházamban?
A dropshipping vállalkozás egy olyan lehetőséget biztosít számodra, hogy a termékek tárolása vagy szállítása nélkül is vállalkozásod vezetője lehetsz. A titok abban rejlik, hogy a vásárlóid tulajdonképpen egy gyártótól vagy áruháztól vásárolják meg a termékeket amikor az oldaladon leadják a rendelésüket és ők szállítják a vásárlóid számára a megrendelt termékeket. A dropshippinget nagyon egyszerűen elkezdheted a Syncee alkalmazás segítségével.
10. Mi történik hogyha kapok egy rendelést?
Attól függően, hogy mit részesítesz előnyben, vagy e-mailt, vagy mobil applikáció értesítést vagy egy RSS értesítést kapsz, így egyből tájékozódhatsz a rendelésről. A Shopify oldalon az ‘Order’ fül alatt megjelenik az új rendelés, a vásárlóid pedig megerősítő e-mailt kapnak azzal kapcsolatban, hogy termékük kiszállításának folyamata elkezdődött és hamarosan a termék boldog tulajdonosai lesznek.
11. Mi is az a harmadik fél általi fizetési rendszer?
A Shopify kétfajta kártyás fizetést támogat, a közvetlent és közvetettet. A közvetlen fizetés esetében a vásárlók az oldaladon fizethetnek anélkül, hogy automatikusan át lennének irányítva egy külső oldalra. A közvetett fizetés esetében azonban egy harmadik fél lép a képbe, egy fizetési lehetőségként, hiszen az oldaladról a vásárlás pillanatában automatikusan átirányítod a vásárlókat a fizetés oldalára, amely az online áruházadon kívül működik, egy másik platformon. Ez nem okoz semmilyen fennakadást, így nyugodtan választhatod ezt a fajta fizetési rendszert is.
12. Milyen valutákat fogad el a Shopify?
A Shopify számos valutát elfogad, amennyiben rendelkezel az adott fizetési lehetőséggel. Itt fontos, hogy milyen harmadik felet vonsz be a vállalkozásodba, aki támogatja az általad választott pénznemet. További információkért érdemes lehet szétnézned az alábbi listán, hogy tájékozódhass a fizetési lehetőségekről.
13. Mi is az a kereskedői számla?
A kereskedői számla az a számla, ahova az egyes vásárlások után megérkezik a megvásárolt termékekből befolyó összeg, miután az túlesett az engedélyezésen és feldolgozáson. Ez egy hosszabb folyamat, így nem egyből kapod meg a termék árát. Érdemes lehet egyeztetned az általad választott fizetési rendszerrel, hogy hogyan működik a kifizetés, és mennyi idő múlva kapod meg a vásárlóid által kifizetett termékek árát.
14. Nekem kell kiszállítanom a termékeimet?
Nem szükséges a kiszállítással foglalkoznod amennyiben igénybe veszel egy harmadik fél általi szállítási lehetőséget, ahol előkészítik a termékeidet és a vásárlóid számára ki is szállítják azokat. Ezen a ponton érdemes lehet elgondolkoznod a dropshipping lehetőségén is, hiszen ebben az esetben abszolút nem kell aggódnod a kiszállítással kapcsolatban, a termékeket nem kell tárolnod és csomagolnod sem. Azonban, ha nem akarsz élni a dropshipping lehetőségével akkor neked kell elintézni, hogy minden rendben legyen a kiszállítással kapcsolatban és vásárlóid megkapják a választott termék(ek)et.
15. Hogyan tudom beállítani a csomagpont lehetőségeket?
A Shopify-on keresztül sajnos ennek beállítására külön csak a Shopify Plus csomagban van lehetőség, azonban ha rendelkezel egy kis programozási tudással könnyen beállíthatod ezeket az alap Shopify csomagban is. Amennyiben elakadnál, egy Shopify Expert a segítségedre siethet ebben az esetben is. Csapatunk már az alap Shopify csomaggal rendelkezők számára is, egyedi kód segítségével készíti el a különböző sablonoknak megfelelően a kosár oldalra a FOXPOST szolgáltatást, amely segítségével vásárlóid könnyedén kiválaszthatják a számukra megfelelő csomagpontot. A FOXPOST-hoz hasonlóan csapatunk a GLS CsomagPont lehetőségét is el tudja készíteni neked.
Egy újabb vásárlóid számára kényelmes csomagátvételi lehetőséget tud számodra nyújtani a Pick Pack Pont és a PostaPont, amelyek szintén tökéletes lehetőséget nyújtanak az alap Shopify csomaggal rendelkező tulajdonosok azon vásárlói számára, akik nem szeretnének élni a házhozszállítás lehetőségével, hanem egy számukra megfelelő csomagponton vennék át a megrendelt termékeket.
Mindezt tehát a kosár oldalra tudja egy programozó integrálni, amennyiben alap Shopify csomaggal rendelkezel. Abban az esetben, hogyha mindezt a pénztár oldalára szeretnéd tenni, érdemes lehet a Shopify Plus csomagot választani.
Összegzés
Számos kérdés merülhet fel benned a Shopify áruházaddal kapcsolatban és fontos is, hogy minél többet, és jobban tájékozódj, hogy magabiztosan és kételyek nélkül vághass bele az online vállalkozásod elindításába.
A kérdések többsége eredeti nyelven a Shopify FAQ oldalán található meg.