fbpx Ugrás a tartalomra

Mit áruljak a webáruházamban? 12 tipp online vállalkozóknak

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Az eladásra szánt tökéletes termék ötlete gyakran olyankor juthat az eszedbe, amikor nem is számítasz rá. A legtöbbször azonban érdemes tudatosan keresgélni, hiszen az internet számos tipp és lehetőség otthona, amelyet érdemes kihasználni. Ha nyitott szemmel jársz az online térben akkor könnyen választ kaphatsz arra a gyakori kérdésre, hogy mit áruljak webshopomban?

A céltalan keresgélés nem visz semerre, ezért összeállítottunk Neked egy listát, amelyről kedvedre válogathatsz, hogy könnyedén elkezdhesd az általad választott termékek forgalmazását.

folder

1. Kezdj az alapokkal

Mielőtt belevetnéd magad az internet bugyraiba, fontos, hogy végiggondold a már meglévő ötlete(i)det. Lehet, hogy már évekkel ezelőtt megálmodtad, csak elkeveredett egy elhagyatott mappában a gépeden. Bármennyire is úgy érzed, hogy az az ötlet már nem játszik, érdemes lehet egy friss pillantást vetned rá, hiszen egyszer valamikor, valamiért jó ötletnek találtad.

Néhány tipp a kérdésekkel kapcsolatban, amelyeket érdemes feltenned, mielőtt listát kezdesz az ötletekről:

  • Milyen termékek, piaci rések vagy iparágak érdekelnek Téged?
  • Milyen termékek, piaci rések vagy iparágak érdeklik a családodat, barátaidat?
  • Milyen fő kérdésekkel találkozol az életedben?
Vizsgáld meg a kihívásokat

Amennyiben valamilyen problémával találkozol mindennapjaid során, érdemes megoldanod. Gondolkozz el azon, hogy melyek azok a kihívások, amelyekkel nap mint nap szembesülsz, akár Te, vagy a családod és barátaid. Az Active Hound cég például meg akarta oldani azt a problémát, hogy a kutyajátékok nagyon hamar tönkremennek és könnyen szétrághatók. A kutyatulajdonosok frusztráltak voltak, hiszen nem találtak sehol sem megbízható és hosszan tartó termékeket kedvenceiknek. A cég tehát erre a felmerülő problémára építkezett, és ebben rejlik az ő sikerük.

2. Nézz körül a környéken

Néha nincs is szükség új ötletre. Az építészet mint vállakozás már régóta létezik, mégsincs online webáruházuk. Amennyiben odafigyelsz az ilyen lehetőségekre és úgy döntesz, hogy megoldod a vállalkozások online megvalósítását, nagy sikered lehet a jövőben. A helyi újság is a segítségedre lehet az újonnan megalakult webáruházad hirdetésében.

3. Online trendek

Egy jó tipp lehet, hogyha követsz olyan oldalakat, amelyek különböző fogyasztói trendeket közölnek. Ez azért lehet hasznos, mert így könnyebben ráállhat az agyad arra, hogy milyen irányba haladnak a trendek. Továbbá újabb és újabb termékekkel ismerkedhetsz meg és ezek különböző újabb ötleteket generálhatnak. Néhány ilyen oldal például a TrendWatching, Trend Hunter és a PSFK.

Trending

4. Vezető iparágak

Amennyiben tisztában vagy azzal, hogy melyik az az iparág, amelyikben el szeretnél helyezkedni a termékeiddel, keresgélhetsz influenszereket, akik a segítségedre lehetnek, hiszen azáltal, hogy követed ezeket az embereket a közösségi oldalakon, újabb és újabb ötletekkel inspirálódhatsz. A FollowerWonk és az AllTop két olyan oldal, ahol megtalálhatod a számodra legideálisabb embereket a témádban.

5. Vélemények

A termékekről írt vélemények szintén hasznosak lehetnek számodra. Néhány oldal, amelyen tájékozódhatsz a véleményekről: Uncrate, AHALife és Bless This Stuff.

mit áruljak

6. Nézz a múltba

Egy másik tipp lehet még az, hogyha tanulsz a múlt sikereiből és hibáiból. Nézd végig a régebbi trendeket, lehet, hogy találsz egy olyat, amelyet könnyedén megújíthatsz vagy átgondolhatsz. Manapság például nagy sikere van a ruhaiparban a nosztalgiának, így könnyedén megpróbálhatsz Te is visszahozni valamit, amely ma már nem érhető el az adott iparban, de te úgy gondolod, hogy nagy sikere lehet a fogyasztók körében.

7. Online marketplace

Mi lehetne jobb megoldás, mint szétnézni számos különböző online marketplace-n? Tengernyi termékre találhatunk általuk, azonban vigyázzunk mert egyszerre nagyon megterhelő lehet a sok elénk táruló ötlet, nem is biztos, hogy tudunk vele elsőre bármit is kezdeni, így fontos, hogy tudatosan keressünk és ne vesszünk el az apró részletekben. Ezekre jó példa lehet a Syncee. A termékek keresgélése során jó eséllyel már a beszállítók között is kutatást végzel. Ennek során szintén fontos véggigondolnod, hogy hasznosabb, ha kevesebb beszállítóval rendelkezel, hiszen így könnyebben átláthatod a terméked forgalmazását és nem veszel el a sok forgalmazó között.

8. Online fogyasztói marketplace

Egy másik fontos tipp még az online fogyasztói webáruház. Először érdemesebb lehet rákeresni népszerűbb termékekre és aztán abból rátalálni érdekes kategóriákra, amelyek megragadják a tekintetedet. Ezekre példa a Shopify, eBay, Amazon.

Social forum

9. Közösségi fórumok

Reddit

A Reddit a legnagyobb közösségi média hírgyűjtő, amely nagy befolyással rendelkezik. A Redditnek több ezer “subreddit”-je van, amelyek különböző csoportokat jelentenek különböző témákban és érdeklődési körökben. A subredditek között találhatsz különböző kérdésköröket, amelyek segítségedre lehetnek a tökéletes termék megtalálásában.

Amennyiben van ötleted az iparágadat illetőleg, érdemes lehet rákeresned az adott subreddit közösségre, csatlakozni és a csoport aktív tagjává válni. Számos termékközpontú subredditet találhatsz, amelyek tele vannak ötletekkel. Néhány példa: Buy It For Life és Shut Up And Take My Money.

Quora

A Quora egy közösségi kérdés-válasz oldal, “a hely ahol információt szerezhetsz és adhatsz” – ahogyan a cég mondja. A felhasználók itt kérdeznek és válaszolnak gyakorlatilag mindenre. Akárcsak a Reddit esetében, itt is érdemes lehet csatlakozni és hozzáadni különböző témákat a saját feededhez. Esetleg érdemes lehet hozzáadnod néhány saját termékedhez kapcsolódó cégek oldalait, hogy inspirálódhass általuk.

Céges fórumok

Attól függően, hogy milyen termékeket árulsz, számos esetben találhatsz a témádhoz kapcsolódó fórumot. A gamerek iparága például elég sok taggal rendelkezik, így egészen biztos, hogy találsz ötleteket példának okáért a GameFAQ vagy a NeoGAF oldalán.

social media

10. Közösségi média

Több módon is kutathatsz a megfelelő termékkel kapcsolatban a közösségi média felületén.

A hashtag hasznos lehet, hogyha egy kifejezett érdeklődési körrel rendelkezel. A hashtagek segítségével könnyedén megtalálhatod akár azt is, hogy melyek azok a termékek, amelyeket az emberek szeretnének megvásárolni.

Az Instagramon számos termékfigyelő fiók is a segítségedre lehet, amennyiben olyan fiókokra keresel rá, ahol az általad érdekesnek tartott termékekre találhatsz.

Amenniyben már rendelkezel korábbról valamilyen vállalkozói oldallal, készíthetsz egy felmérést azzal kapcsolatban, hogy az emberek milyen hobbikkal, érdeklődési körökkel rendelkeznek és gondolkozhatsz, hogy milyen terméket tudnál forgalmazni ennek alapján.

A platformok, amelyek a segítségedre lehetnek: Instagram, Facebook, Pinterest, Snapchat, Twitter.

11. Saját vásárlói vélemények

Korábbról már rendelkezel valamilyen vállalkozással? Készíts felmérést a saját vásárlóid körében és kérdezd meg a véleményüket.

Ha nincs ilyenre lehetőséged, nézegesd meg a véleményeket a hasonló cégek platformjain. Nézd meg, hogy melyek azok a dolgok, amelyek közösek, alaposan megfigyelve a vásárlói panaszokat és gondold végig, hogy a termékeid milyen módon tudnák ezt kezelni. Az Amazon platformja egy tökéletes hely lehet ennek az elkezdéséhez, hiszen ott rengeteg őszinte vásárló véleményével találkozhat az ember.

Working

12. Versenytársak

Tanulj a versenytársaid sikereiből és hibáiból. Melyek azok a termékek, amellyel sikeresek lettek? Miért lettek annyira sikeresek amennyire? Néhány esetben a cégek megosztják ezeket az infromációkat így te is gyarapíthatod tudásodat ezen a téren.

Hasznos tipp, hogy a versenytársak munkálatainak feltérképezése mellett érdemes megnézni a vásárlóikat is. Ki a fő célközönség és miért kedvelik annyira az adott cég termékeit? Vizsgáld meg, hogy mit közvetít a cég a vevőinek, illetve, hogy milyen módon kommunikálnak egymással a felek online. Kutass a piaci rések után, hogy kitölthesd azokat a felületeket, amelyeket versenytársaidnak nem sikerült és már is választ fogsz kapni arra a kérdésre, hogy mit áruljak.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
Elállási jog

14 napos elállási jog online vásárlás után

Az online vásárlás után könnyen felmerülhet az a probléma, hogy valamiért még sincs szükség az adott termékre. Előfordulhat, hogy élőben már nem tetszik a termék,

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!