fbpx Ugrás a tartalomra

Mi legyen a webáruházad neve? Dönts okosan!

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Vállalkozásod kezdetekor fontos, hogy egy ütős nevet találj ki a cégednek, hiszen ez lesz webáruházad neve is és ezzel akár azonnali előnyt is nyerhetsz az online áruházak világában. Ez a feladat fejtörést okozhat, azonban számos lépés segít felülkerekedni a kezdeti tanácstalanságon.

Ahogyan Marty Neumeier a Brand Gap című könyvében említi:

“A megfelelő név a cég legértékesebb tárgya, amely könnyen megkülönböztethető és gond nélkül elfogadható mások által. Egy rossz név akár milliókba is kerülhet, hiszen fedezni kell a megoldás költségeit és a meg nem szerzett bevételt.”

Fontos tehát, hogy megtaláld a megfelelő nevet a cégednek és kitűnhess vele a tömegből. Néhány fontos ponttal szeretném segíteni, hogy Te is megtalálhasd az elképzeléseidhez legjobban passzoló elnevezést.

webáruházad neve

Tippek egy szuper név kiválasztásához:

Legyen rövid és célratörő

Egy rövid és egyszerű elnevezés több okból is a legjobb megoldás lehet. Könnyen megjegyezhető, könnyen kiejthető és erőfeszítések nélkül illik az online áruházad honlapjához.

A kitalálás része viszont nagy kihívást jelenthet. Szinte minden nap újabb és újabb cégek jönnek létre, így nem is kérdés, hogy a számodra szimpatikus név akár másnak is tetszhet és már korábban felhasználhatta azt. Szerencsére a világ elég nagy egy kis kreativitáshoz, így semmi ok az aggodalomra!

Néhány stratégia, amelyeket könnyedén alkalmazhatsz.

  • próbálj különböző szavakat összekombinálni – olyat ami rímel vagy alliterál egymással (pl.: Snack Shack)
  • találj ki nem létező szavakat – a Google, eBay és Skype szavak sem jelentenek semmit, mégis azonnal felismerhetők
  • használj olyan szavakat, amelyek valamilyen személyes dolgot jelentenek számodra – lehet akár egy párod által kitalált becenév, a háziállatod neve (ez egy okos döntés lehet, amennyiben valamilyen állatok számára készült termékekekkel kapcsolatos céget üzemeltetsz), vagy akár a saját neved is. Egy személyes név által könnyebben beazonosítható a céged, azonban vigyázz, mert így lehet, hogy nehezebb lesz eladni a termékeidet.
be unique

Legyél más

Kutass egy kicsit, hogy milyen neveket használnak az e-kereskedelemmel foglalkozó vetélytársaid és találj ki valami merőben újat és mást. A legnagyobb kihívás itt az, hogy valami olyat kell kitalálnod, amely tükrözi az általad árult termékeket anélkül, hogy lemásolnád a riválisokat.

Például amennyiben elektronikai tárgyakat árulsz, találkozhatsz olyan cégekkel, amelyek nevükben az alábbiakat használják: “elektronika”, “technológia”, “jövő”. Próbáld meg elkerülni azt, hogy te is beépíted ezeket a szavakat céged elnevezésébe, különben te is csak egy leszel a sok közül.

online webshop

Vedd figyelembe, hogy online (is) szeretnél hirdetni

Amikor már számos ötlettel rendelkezel, próbáld meg megalkotni a választott domainedet (tarttománynév, amely az IP-cím szöveges megfelelője): valami.com, valami.hu (Magyarországon, magyar webáruházként érdemesebb a .hu domain végződést használni, ugyanis ezt hamarabb megtalálhatják a vásárlók, mint a .com-ot). A .com a világ legnépszerűbb és legrégebbi domainje. Egy személyre szabott domain megalkotása szintén nehéz feladat lehet, fontos ezért, hogy nézz körül a híresebb e-kereskedelmi oldalakon pl. Shopify, Amazon, eBay, Etsy (ezeken az oldalakon Te is hirdethetsz), hogy biztos ne kerülj abba a hibába, hogy a vásárlóid összekevernek egy ugyanolyan, vagy nagyon hasonló vállalkozással.

Legyél eredeti

Menj biztosra, hogy a céged és egyben webáruházad neve legálisan engedélyeztethető-e (esetleg érdemes lehet ez ügyben egy ügyvéddel beszélni), illetve biztosan nincs más, aki hasonló névvel rendelkezik.

inspiration

Inspirálódj!

Amennyiben kevésbé jutnak eszedbe számodra megfelelő cégnevek, próbálj meg a témádról gondolkozni. Nosztalgiával kapcsolatos, vagy inkább a mai trendeknek felel meg? Gondolkodtál már azon, hogy más nyelveket használj fel a céged és webáruházad nevéhez?

Az ihlet bármikor, bárhol megtalálhat – hallgass bele a körülötted lévő beszélgetésekbe, kérdezd meg a környezetedet, illetve gondold végig a saját érzéseidet.

Néhány izgalmas név, amely segíthet az inspirálódáshoz:
  • Death Wish Coffee (‘A Halálvágy Kávéja’) Egy ilyen név csak egy dolgot jelenthet. Ez az egyik legerősebb kávé amit csak megízlelhetsz, és a fogyasztók csak és kizárólag egy módon deríthetik ki, hogy megfelel-e az elvárásaiknak: ha megvásárolják.
  • The Sock Market (‘A Zokni Vásár’) A cég egy sokkal szó szerintibb elnevezést választott, hiszen minden korosztály számára biztosítanak számukra megflelő zoknit és az ‘A’ határozott névelő egyértelműen azt jelzi, hogy ez az egyetlen üzlet, ahova tartanod kell, amennyiben zoknira lenne szükséged Neked, vagy a családod bármely tagjának.
  • Fuego Box (Tüzes Doboz) A fuego szó spanyol jelentése a “tűz”, amely abszolút illik a cégre, hiszen csípős szószokat árulnak, így ez egy tökéletes példa arra, hogy hogyan is lehet játszani más nyelvek szavaival.

A tökéletes cégnév megalkotása tehát nem egy könnyű feladat, néha frusztráló is lehet, azonban nagyon fontos, hogy időt és energiát fektess abba, hogy mi legyen a webáruházad neve. Ez lesz az, amiről a fogyasztók beszélni fognak, és amennyiben egy nehezen megjegyezhető névvel állsz elő eleshetsz attól a lehetőségtől, hogy a vásárlóid beszéljenek rólad, ezzel ingyen reklámot generálva, amely neked egy filléredbe sem kerül.

via Shopify Blog

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!