fbpx Skip to content

Útmutató webáruház blog indításához

Debreczeni Attila

Debreczeni Attila

webáruház blog indítása

Manapság egyre nagyobb teret hódítanak maguknak az audiovizuális tartalmak a különböző online felületeken, ezért sokan azt gondolják, hogy egy üzleti blog üzemeltetése egy webshop esetében már nem éri meg a befektetett energiát. Több szempontból is komoly létjogosultsága van azonban egy blognak még napjainkban is. Ebben a cikkben arról olvashatsz, hogy miért éri meg még ma is egy webáruház blog indításával foglalkozni, és hogy hogyan érdemes ebbe belevágni.

Miért van szüksége webáruházadnak üzleti blogra?

Egy webáruház készítésénél/üzemeltetésénél sokan elkövetik azt a bakit, hogy az online marketinggel nem foglalkoznak, annak ellenére, hogy webshopjukat gondosan előkészítették, mind a termékleírásokat, képeket, mind pedig az árucikkek eladhatóságát illetően – találtak egy megfelelő piaci rést. Sok kezdő webáruház-tulajdonos csak várja, hogy rátaláljanak az ő online üzletére, de tenni nem tesz érte. A forgalom nem terelődik magától semmilyen webshopra. Ha pedig az emberek nem tudnak a weboldal létezéséről, hogyan is keresnék fel azt közvetlenül, önszántukból. Forgalmat sokféle módon lehet szerezni, például online hirdetések által, de erre nem minden esetben van szükség, esetleg büdzsé sincs rá. Ilyenkor jön jól a webáruház blog indítása, hiszen ezzel könnyebben megtalálható lesz a webshopod.

Bármilyen iparágról, termékről, szolgáltatásról van szó, az emberek ezekkel kapcsolatban folyamatosan keresnek a Google-ön. Nem feltétlenül magára a termékre, hanem azzal kapcsolatos információra, érdekességekre, hírekre. Ezért, ha a webáruházadban megtalálható blogon te rendszeresen ilyen hasznos tartalmakat teszel közzé, akkor potenciális vásárlókat terelhetsz oda egy-egy Google keresés során.

A felhasználó lehet, hogy nem is hallott még a webáruházadról, de ha belebotlik egy olyan cikkbe, amiben rátalál arra a keresett információra, amire épp szüksége van egy termékkel kapcsolatban, akkor nagyon hálás lesz neked, és még lehet, hogy el is köteleződik feléd. Nemcsak, hogy a blogodra fog visszatérni és fogyasztani az ott közzétett tartalmakat, de akár egy értékes vásárló is lehet belőle, aki, mivel a szakmai írásaidat megbízhatónak találta, a termékeidet, webáruházadat is annak fogja találni. Ahhoz, hogy ilyen fokú elköteleződést érj el, igazán hasznos, érdekes, minőségi tartalmat kell előállítanod.

belstilo blog

A minőségi tartalom nemcsak a felhasználónak fontos, hanem a Google-nek is. Amit ő fontosnak talál, azoknak fog nagyobb SEO értéket tulajdonítani. A Google a felhasználók “agyával” gondolkozik, vagyis, ami nekik fontos, az lesz számára is fontos, és annak ad prioritást. Ezért elengedhetetlen egy webáruház blog indítása, és ezért nem lehet csakis kizárólag videós tartalmakra alapozni egy online marketing stratégiát. A Google egész egyszerűen belekényszeríti a webáruház-, weboldal-tulajdonosokat, hogy jól összeállított szöveges tartalmakkal rendszeresen kommunikáljanak, hiszen ekkor lesznek megtalálhatóak egy-egy Google keresés során.

Hogyan kezdj hozzá egy webáruház blog indításához?

Egy webáruház blog indításánál először döntsd el a blog formátumát. Fontos, hogy meghatározd, miről is lesz szó rendszeresen. Nem mindegy, hogy szakmai cikkeket vagy esetleg az iparágadhoz kapcsolódó híreket teszel majd közzé. Ezek alapján a blog elnevezése is változhat, lehet például “Magazin”, de akár “Hírek” is.

Döntsd el a blogon közzétett tartalmak publikálásának gyakoriságát is. Az a legjobb, ha minél gyakrabban teszel közzé új tartalmat, hiszen így gyakran lesz friss az oldalad, amit a Google szeret. Viszont, ahogy már a fentiekben is olvashattad, a minőségi tartalom kiemelt fontosságú a Google számára, ezért nem elég, ha csak egy pár soros, semmitmondó szöveget teszel ki a céges blogra, például hetente kétszer. Egy webáruház blog indításánál fel kell mérned, hogy mennyi cikk elkészítésére van kapacitásod. Ha hetente egyszer tudsz közzétenni egy gondosan megírt cikket, akkor legyen heti rendszerességgel új tartalom. Ha csak havonta egy cikk megírására van kapacitásod, akkor csak annyi legyen. Ez még mindig jobb, mintha minden héten közzétennél valami teljesen értéktelen tartalmat.

A rendszeresség azért is fontos, mert a Google keresőrobotját oda lehet szoktatni a rendszeres, “meghatározott” időközönkénti új tartalmakkal, és így hamarabb fognak indexelődni azok. Illetve, ez olyan szempontból is hasznos, hogy aki rendszeresen követ téged az is tudni fogja, hogy mikor számítson új tartalomra.

Hogyan válaszd ki a megfelelő tartalmat és kulcsszót?

Bármilyen blog üzemeltetése esetén igaz az, hogy gondosan meg kell határozni, hogy milyen témákról és milyen kulcsszavakkal érdemes blogolni. Ehhez érdemes a versenytársaidat megvizsgálnod. Ha egy Google keresés során a találati listában a te webáruházad előtt találod a versenytársaidat, akkor őket kell górcső alá venned, azt megnézned, milyen témákkal és milyen kulcsszavakkal kerültek oda, hiszen ő eléjük akarsz kerülni egy-egy keresés során.

Különböző eszközökkel feltérképezheted őket. A BuzzSumo-val megtudod nézni, hogy a versenytársaid milyen tartalmakkal népszerűek. Egy témával kapcsolatos kulcsszavak után kereshetsz az Ubersuggest vagy a Google Trends segítségével. Ezek mellett pedig a Google Analytics-ben és Search Console-ban látott, a weboldaladat érintő statisztikák alapján is rengeteg hasznos információra tehetsz szert, hogy miről érdemes blogolnod és milyen kulcsszavakkal.

webáruház blog indítása

A kulcsszó kiválasztásánál érdemes a Long Tail elmélet szerint eljárnod, vagyis ne egy kulcsszót válassz, hanem egy kulcskifejezést. A ‘masszázs’ szóra keresve rengeteg találat lesz, a ‘thai masszázs’ kifejezést választva viszont már valamivel kevesebb, de még mindig végeláthatatlanul sok. A keresési kifejezést érdemes minél inkább pontosítani, a ‘thai masszázs debrecen’ szavakkal már elég jól leszűkíted a találatokat. Egy ilyen kulcszó alkalmazása már jó választás egy szolgáltatás számára, hiszen erre keresve viszonylag könnyen rá fognak találni az emberek az adott vállalkozásra, mert jóval kisebb rá a verseny.

SEO ötletek üzleti blogoknak

Nemcsak az a fontos, hogy hasznos információkkal ellátott tartalmakkal állj elő, amiben megtalálhatók a releváns kulcsszavak, hanem az is, hogy milyen arányban fordulnak elő ezek a kulcsszavak az adott cikkben, bejegyzésben. A Google átlagosan 100 szóra vetítve 3%-os kulcsszó mennyiséget fogad el optimálisnak. Ez persze szegmensenként változhat, valamint a szöveg hossza is befolyásolja. Arra is figyelj a szövegek írásánál, hogy ez a kulcszómennyiség ne csak ömlesztve legyen odabiggyesztve, hanem “természetesen”, a szövegbe fogalmazva forduljanak elő. Szintén fontos, hogy a cikk első néhány mondatában foglald össze, miről lesz szó, mert ennek kiemelt jelentőséget tulajdonít a Google.

A kulcsszavak előfordulási aránya mellett az is fontos, hogy milyen értéket tulajdonít a Google egy-egy tartalomnak. Ez a TF/IDF index, ezzel fejezhető ki, hogy az adott tartalom más weboldalak tartalmaihoz képest mennyire hasznos, értékes, informatív. A kulcsszavak túlzott használatának elkerülése érdekében használj szinonimákat. A szinonimák alkalmazása a Google robotjának is segít könnyebben beazonosítani egy-egy tartalmat, ami a TF/IDF index értékének meghatározásakor szintén jól jön.

Szintén fontos, hogy tagold a szöveget bekezdésekre, címekre, alcímekre, és ne használj nagyon hosszú, bonyolult mondatokat. Érdemes “kapcsolódó cikkek” blokkot és komment szekciót beállítanod a cikkekhez, mert ezek növelik az oldal SEO értékét.

Egy webáruház blog indításánál érdemes a Trackbackre is odafigyelned, a cikkjeidbe helyezz olyan linkeket, amik más weboldal blogjában szereplő bejegyzésekre mutat. A Google ezt automatikus visszahivatkozásnak könyveli el a te tartalmadra. Viszont arra figyelj, hogy ne kattintási célból rakd tele linkekkel a cikkeidet, valamint más weboldalak blogjával ne mutogassatok oda-vissza egymásra csak úgy. A tartalmaknak kapcsolódnia kell egymáshoz, ily’ módon hivatkozzanak egymásra a két weboldal blogjában szereplő bejegyzések.

Milyen tartalmakat fogyasztanak szívesen a látogatók?

A téma meghatározása és a megfelelő kulcsszó választása fontos annak érdekében, hogy nagy elérése legyen egy-egy cikknek, viszont arról is érdemes szót ejteni, hogy melyek azok a jól bevált cikktípusok, amiket gyakran érdemes használni egy webáruház blog indításánál.

Terméktesztek és kicsomagoló cikkek

Manapság rengeteg információt, paramétert adnak a gyártók a termékükkel kapcsolatban, amit a termék adatlapján, a termékleírásban is megjeleníthetsz. A vásárlók azonban nem elégednek meg ennyivel. Akkor fogadják el hitelesnek ezeket az információkat, ha valamilyen szakmai teszttel, véleménnyel alá vannak ezek támasztva, és további adatokra derül még fény a gyártó által közzétetteken kívül. Egy kicsomagoló cikk, amely fotókat is közöl, szintén hasznos, hiszen sok vásárlónak az is fontos, hogy lássa, valójában mit rejt a doboz, milyen tartozékok, kiegészítők tartoznak az adott termékhez. Elektronikai termékekkel foglalkozó online áruház esetében ilyen típusú termékbemutató cikkek írása igazán hasznos, hiszen rengeteg paramétert, adatot használhatsz a cikkben, amiket összehasonlíthatsz, vagy amikkel alátámaszthatod vagy épp megcáfolhatod a hivatalos gyártói adatokat.

neilacare blog

Termékhasználati javaslatok

Hasznos, ha a termék használatával kapcsolatos információkról írsz egy bejegyzésben. Egy ilyen cikkben elmondhatod például, hogyan kell használni az adott terméket, hogy az hosszabb élettartamú legyen. Adhatsz tippeket arra vonatkozóan is, hogy milyen más termékekkel egészítenéd ki a szóban forgó terméket. Például, egy táplálékkiegészítő bemutatása esetében hasznos, ha leírod, hogy ahhoz milyen másik táplálékkiegészítő fogyasztása ajánlott egy jobb teljesítményű edzés elérése érdekében. Ezzel nemcsak, hogy értékes információkhoz juttatod az olvasót, de burkoltan reklámozod a termékeidet is, és újabb vásárlásra buzdítod az olvasót.

Webáruház blog indítása Shopify-on

Egy webáruház blog indítását könnyen elkezdheted Shopify webshopodban. Az admin felületen az Online Store > Blog Posts menüpontban hozzáadhatod a blogot és ugyanitt új bejegyzéseket is adhatsz hozzá. Egy Shopify webáruházban akár több blog is létrehozható, például egy “Terméktesztek” nevű és egy “Hírek” nevű. Tagek használatával pedig a kívánt bloghoz tudod adni az egyes cikkeket.

A Shopify webáruházadban létrehozott blog annak a webáruház template-nek a megjelenését fogja tükrözni, amit választottál. Amit a template kínál, úgy fog kinézni a blogod. Természetesen, egyedi fejlesztéssel bármilyen dizájn készíthető Shopify áruházban található blognak is. Ha a Shopify webáruház blog indításakor az utóbbit szeretnéd megvalósítani, akkor elképzelhető, hogy egy Shopify Expertre lesz szükséged, aki segít neked a tökéletes blogmegjelenés elkészítésében.

Összegzés

Egy webáruház blog indítása hosszú távon kifizetődő, hiszen oldalad könnyebben megtalálható lesz. A szakmai hitelességedet is tudod vele növelni a vásárlók szemében, ami hosszú távon szintén hasznos. Szerencsére Shopify webáruházakban könnyen létrehozható bármilyen blog, ezért ha te is Shopify webshoppal rendelkezel, akkor mindenképp ajánlatos belevágnod a blogolásba.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!