fbpx Ugrás a tartalomra

A megfelelő csomagpont vagy csomagautomata szolgáltató kiválasztása webáruházad számára

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

csomagpont vagy csomagautomata

Online áruházad elkészítése során érdemes gondolnod arra is, hogy a vásárlóid milyen módon tudják majd átvenni a megrendelt termékeket. A csomagpont vagy csomagautomata szolgáltatások kifejezetten jó lehetőséget biztosítanak vásárlóid számára, hiszen akkor tudják átvenni a csomagot amikor szeretnék, illetve idejük engedik és a futárszolgálatnak sem kell bajlódni a termék átadásával, amennyiben a vásárló nem lenne otthon.

Csomagpont vagy csomagautomata

A csomagpont vagy csomagautomata kiválasztásánál számos fontos tényezőt kell figyelembe venned. A csomagpontok és csomagautomaták között számos különbséget fedezhetsz fel.

A csomagpontok esetében a szolgáltató kiválasztása után fontos azt is tisztáznod, hogy az adott szolgáltató milyen csomagpontokkal rendelkezik, honnan tudják átvenni a vásárlók a megrendelt termékeket. Ennek azért is érdemes utánajárni, hiszen számos esetben az egyik szolgáltató több ilyen átvételi lehetőséget biztosít, ami kifejezetten hasznos lehet vásárlóid számára, sokkal több hely közül választhatnak, hogy biztosan megtalálhassák a számukra legmegfelelőbb átvételi pontot. Ez a lehetőség sokkal szimpatikusabbá teszi számukra online áruházad és legközelebb is téged fognak választani, hiszen tudni fogják, hogy biztosítod számukra a lehető legkényelmesebb megoldást.

A csomagautomaták viszonylag korlátozottabb lehetőséget biztosítanak, mint a csomagpontok, hiszen ebben az esetben fix helyeken elrendezett automatákból vehetik át a vásárlók az egyes termékeket. Ebben az esetben lehet, hogy nem olyan kényelmes számukra az átvétel elérése, azonban ez is egy biztos lehetőség arra, hogy a futárszolgálatoktól függetlenül tudják átvenni a csomagokat.

Cikkünkben négy csomagpont vagy csomagautomata szolgáltatást mutatunk be, hogy megtalálhasd webáruházad számára a lehető legjobb megoldást, amely számodra és a vásárlók számára is megfelelő lehetőséget biztosít ezen a téren is.

1. Foxpost

A Foxpost remek lehetőséget biztosít számodra, amennyiben szeretnél élni a csomagautomaták nyújtotta lehetőségek egyikével. Magyarországon 162 csomagautomata található jelenleg, így vásárlóid is könnyedén kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet.

Árak

FoxPost csomagautomata árak
Forrás: Foxpost

A Foxpost árai a fenti ábrán láthatók. Érdemes végiggondolni, hogy egészen pontosan hány csomagot szeretnél feladni napi szinten, hiszen az is lehet, hogy sokkal jobban jársz egy személyes ajánlat lehetőségével. Általánosságban azonban elmondható, hogy a nettó 679 Ft-os csomagküldés kifejezetten jó lehetőség vállalkozásod számára.

Előnyök

  • A Foxpost folyamatosan fejleszti hálózatait, így egyre több csomagautomata kerül kihelyezésre.
  • Számos kültéri csomagautomata ad lehetőséget arra, hogy a vásárlóid bármikor biztonságosan átvehessék a csomagokat, akárcsak bevásárlóközpontok parkolójában, benzinkutakon, boltokban, illetve plázákban.
  • Vásárlóid akár az érintés nélküli átvételt is választhatják, hiszen akár QR kód segítségével is átvehetik csomagjaikat, amelyet SMS-ben és e-mailben is megkapnak.
  • A csomagok akár 24 órában is átvehetők.
  • A vásárlók a rendelés során könnyedén kiválaszthatják a hozzájuk lévő legközelebb csomagautomatát.
  • Könnyen használható, csak egy regisztrációra lesz szükséged ahhoz, hogy használni tudd a felületet.
  • A környezetet is könnyedén védheted ezáltal, hiszen a házhozszállítással szemben a csomagautomaták sokkal zöldebb megoldást nyújtanak.
  • A vásárlók is szívesen választják ezt az opciót.
  • A Foxpost integrálható a Shopify áruházaddal.

Hátrányok

  • A csomag átvételére három nap (72 óra) áll a vásárlóid rendelkezésére, ezután a csomag kikerül az automatából a futár által.
  • Jelenleg még csak nagyvárosokban érhető el ez a lehetőség.
  • Maximum 25 kg-os csomagot adhatsz fel, nagyobb tömegű csomagra nincs lehetőség.

2. GLS CsomagPont

GLS CsomagPont
Forrás: GLS

A GLS CsomagPont kifejezetten jó választás online vállalkozásod számára, hiszen több mint 900 csomagpont áll rendelkezésedre az ország területén.

Árak

A rendszeres csomagfeladás esetében árajánlatot kell kérned, hiszen minden csomag esetében más és más összeget kell fizetned. A házhosszállítási díjak és a csomagpontos díjak körülbelül azonosak, azonban a vásárlóid számára határozottan szimpatikus lehetőség a csomagponti átvétel megléte, hiszen nem kell a futárszolgálathoz igazodniuk

Előnyök

  • Mindenhol van lehetőség utánvételre, a legtöbb esetben kártyás fizetésre is van lehetőség.
  • A csomagpontok forgalmas üzletekben helyezkednek el, így vásárlóid könnyedén és kényelmesen vehetik át a csomagjaikat: élelmiszerboltokban, könyvesboltokban, GSM üzletekben, internetkávézókban, szoláriumszalonokban, papírírószerekben, kerékpárboltokban, stb.
  • A csomag átvételére 5 munkanap áll rendelkezésre.
  • A vásárlóid SMS-ben vagy e-mailben kapnak értesítést a kiszállítással kapcsolatban.
  • Akár hétvégi csomagátvételre is van lehetőség több helyen is.
  • Előre megnézheted, hogy hol találhatók GLS csomagpontok az országban.
  • Európába legtöbb országába is szállíthatod a termékeidet.
  • Belföldön maximum 40 kg-os csomagot adhatsz fel.
  • A GLS CsomagPont integrálható a Shopify áruházaddal.

Hátrányok

  • Nem mindenhol van lehetőség bankkártyás utánvételre.
  • A csomagpontos szállítás árai megegyeznek a házhozszállítással, így nem tudsz spórolni ezzel.
  • A csomagok csak kora reggeltől késő estig vehetők át, nem 24 órában.

3. Pick Pack Pont

A Pick Pack Pont a GLS CsomagPonthoz hasonlóan szintén csomagpontos termékátvételre nyújt lehetőséget. Több száz jól frekventált helyszínen tudják átvenni a vásárlóid a rendelt terméket.

Árak

A Pick Pack Pont esetében is érdemes árajánlatot kérned, hiszen 8-10 csomag felett egyedi ajánlatot kaphatsz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a csomagpontos lehetőségből is.

Előnyök

  • Akár hétvégén is átvehetők a termékek.
  • A Pick Pack Pontok tudatosan figyelnek a környezetvédelemre is.
  • A csomagpontok 80%-ában lehetőség van a bankkártyás fizetésre az utánvétel során.
  • A Pick Pack Pontok megtalálhatók bevásárlóközpontokban, hipermarketekben, benzinkutakon, boltokban, plázákban, nagyvárosok sétálóutcáin, vasútállomásokon, reptereken.
  • A csomag átvételére 7 nap áll rendelkezésre.
  • A csomagok akár 24 órában is átvehetők.
  • SMS és e-mail értesítést is kapnak vevőid az átvehetőségről.
  • A Pick Pack Pont integrálható a Shopify áruházaddal.

Hátrányok

  • Főként nagyvárosokban érhető el a Pick Pack Pont.
  • Maximum 20 kg-os csomag adható fel ilyen módon.

4. PostaPont

A PostaPont a Foxposthoz hasonlóan csomagautomatákkal biztosítja vásárlóid számára a termékek kényelmes átvételét a nap 24 órájában.

Árak

PostaPont árak
Forrás: PostaPont

A PostaPont esetében is érdemes élni az árajánlat lehetőségével, hiszen a fent látható árak csak tájékoztató jellegűek, nem minden webáruház esetében azonos a szállítási szolgáltatás ára és a csomagpontok igénybevétele.

Előnyök

  • A csomagok átvétele frekventált helyeken történik, így könnyedén elérhető a vásárlóid számára: bevásárlóközpontok parkolójában, benzinkutakon, boltokban, illetve plázákban is.
  • A csomagpontok országszerte elérhetők.
  • A vásárlók SMS-ben és e-mailben is kapnak tájékoztatást a csomagjaikról.
  • Az automatánál kártyával is fizethetsz az utánvétel során.
  • A csomagok akár 24 órában is átvehetők.
  • A csomag átvételére 5 vagy 10 munkanap áll rendelkezésre.
  • A PostaPont integrálható a Shopify áruházaddal.

Hátrányok

  • A csomagok értéke nem haladhatja meg a 200.000 ft-os összeget.
  • A csomagok maximális mérete 50x31x35 cm lehet.

Összegzés

Összességében tehát érdemes átgondolni, hogy a csomagpont vagy csomagautomata lenne számodra praktikusabb. mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya is. Azt is érdemes észben tartani, hogy vajon a vásárlóid számára melyek azok a lehetőségek, amelyek szimpatikusak lehetnek. Hasznos lehet, hogyha több lehetőséget is megtudsz adni számukra, hogy ki tudják választani a számukra legmegfelelőbbet. Amennyiben bármilyen kérdésed adódna az integrálással kapcsolatban, keresd Shopify Expert csapatunkat!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
e-mail marketing hogyan kezd el

E-mail marketing – Hogyan kezdd el?

Egy kezdő vállalkozás esetében nem könnyű az e-mail marketing gépezetet beindítani, de van egy-két jól bevált módszer, amivel meg lehet ezt könnyíteni. Ebből a cikkből

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!