fbpx Ugrás a tartalomra

Mire figyelj a Shopify sablon kiválasztásakor? – 16 ötletet adunk

Sárvári Nelli

Sárvári Nelli

Content Manager
Shopify sablonok kiválasztása

Amennyiben bizonytalan vagy Shopify áruházad elkészítése során a sablonokat illetően, érdemes lehet elolvasnod ezt a cikkünket azzal kapcsolatban, hogy mire kell odafigyelned ezek kiválasztása során.

Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy hol találhatod meg a legjobb Shopify sablonokat, azonban most arra szeretnénk kitérni, hogy mi alapján tudod kiválasztani a lehető legjobb sablonokat Shopify áruházadban, hogy az tökéletesen megfeleljen az igényeidnek.

1. Hány terméked van?

A Shopify sablon kiválasztása során az egyik legfontosabb pont az, hogy hány termékkel rendelkezel, hány terméket fogsz feltölteni online áruházadba. Hiszen nem mindegy, hogy csak pár terméket szeretnél webáruházadba vagy többet, ugyanis nem minden sablon esetében néz ki jól, hogyha csak pár terméket tudsz feltüntetni vásárlóid számára. Éppen ezért érdemes lehet megnézned a sablonok demo kinézetét, hogy körülbelül érdemes lehet-e az adott sablonon gondolkoznod amennyiben adott számú termékkel rendelkezel.

2. Termékvariáns

Amennyiben egy terméked több színnel vagy mérettel rendelkezik érdemes lehet őket ugyanazon az oldalon feltüntetni, hogy a vásárlóid könnyedén kiválaszthassák a számukra megfelelő darabot. Erre a funkcióra sincs lehetőség minden Shopify sablon esetében, így a választás során mindenképp érdemes észben tartani, hogyha szeretnéd ha online áruházad rendelkezne ezzel a funkcióval.

3. Termékképek minősége

Jó minőségű képek a Shopify sablon kiválasztása során

Amennyiben nincsenek jó minőségű termékképeid, érdemes lehet taktikázni ezen a ponton, hiszen vannak olyan sablonok, amelyek lehetőséget nyújtanak erre. Az oldalakon megjelenő termékek nem minden esetben nagy méretűek, így nem látszanak az esetleges problémák a termékkép minőségével. Természetesen mindez nem lehetséges az összes sablon esetében, így érdemes lehet utánanézni, hogy melyik sablonok esetében tudod ezt megvalósítani, hogy a Shopify sablon kiválasztása során ne ütközz problémába és egészen biztosan megtaláld a számodra megfelelőt.

4. Videó a webáruházadba

A Shopify sablon kiválasztása során érdemes lehet megfontolnod azt is, hogy szeretnél-e videót tenni az oldaladra, hiszen sajnos erre nincs mindenhol lehetőség. Egy videó gyakran többet mond a képeknél, sokkal több mindent be tudsz mutatni általa. Éppen ezért lehet fontos, hogy csak olyan sablonokat nézegess, ahol ez a terved megvalósítható, hiszen később már lehet, hogy nem is tudsz változtatni.

5. 3D termékképek

A videókhoz hasonlóan a 3D termékképek is nagyszerűen bemutathatják az adott produktumot. Azonban erre sincs minden esetben lehetőséged és a Shopify sablon kiválasztása során ezt is szem előtt kel tartanod, ugyanis nem biztos, hogy a későbbiek során lesz lehetőséged ezt hozzáadnod.

6. Mega menü

A mega menü kifejezetten hasznos lehet abban az esetben hogyha a lenyíló fülekben szeretnél a kategóriák mellett egy kis érdekességet is becsempészni a már ott megjelenő termékképekkel és egyéb további lehetőségekkel. Ez azért is lehet hasznos számodra, mert így biztos, hogy fel tudod kelteni a vásárlóid érdeklődését és egy összeszedett és átlátható weboldal képét nyújthatod számukra.

7. Lenyíló kosár

A kosár sok esetben lehet a kényes kérdések egyike, hiszen több lehetőséged is van ezen a téren (is). Választhatsz olyan sablont, ahol a kosárra való kattintás után automatikusan a fizetéshez visz el. Arra is van lehetőséged, hogy a kosár beússzon az oldaladra, vagy lenyíljon az oldalad tetején. Ezt is érdemes átgondolni a Shopify sablon kiválasztása előtt, hiszen megint csak nem mindegyik esetében tudod beállítani az általad kiválasztott funkciót.

8. Gyors nézet

Gyors nézet az oldaladnak

A gyors nézet abban az esetben lehet hasznos, hogyha szeretnéd, hogy vásárlóid úgy tájékozódjanak a termékekről, hogy ne kelljen átlépniük egy másik oldalra emiatt. A gyors nézet lehetőséget nyújt arra, hogy akár már a termékleírást is megismerhessék és ugyanúgy tudják folytatni a termékek közötti böngészést ahelyett, hogy vissza kellene lépniük a megnyitott termékoldalról.

9. Kívánságlista

Amennyiben szeretnél kívánságlistát a webáruházadba, érdemes lehet ezt észben tartani a Shopify sablon kiválasztása során, hiszen erre sincs lehetőséged minden egyes téma esetében. A kívánságlista jó lehetőséget biztosít arra, hogy vásárlóid el tudják menteni a termékeket és később majd meg tudják vásárolni mindenféle kötelezettség nélkül.

10. Többnyelvűség

A Shopify sablon kiválasztása során érdemes lehet azt is megfigyelned, hogy az adott téma biztosítja-e számodra a többnyelvűséget. Ez természetesen abban az esetben lehet fontos, hogyha több országban is szeretnéd árulni termékeidet, és fontos lenne, hogy könnyedén le tudd fordítani több nyelvre is. Erre sincs minden sablon esetében lehetőség, így alaposan utána kell nézned, hogy az általad választottban van-e erre lehetőség. Azt is érdemes lehet megnézned, hogy az adott téma támogatja-e az RTL (right-to-left) nyelveket (pl.:arab), amennyiben ezen nyelvterületeken is szeretnél termékeket árusítani.

11. Upselling és cross-selling

Az upselling és a cross-selling fontos terminusok az online értékesítések világában. Az upselling azt jelenti, hogy egy adott termékből a drágábbat próbálod eladni a vásárlóid számára azáltal, hogy felajánlod nekik azok jobb tulajdonságait. A cross-selling pedig azt jelenti, hogy az egyes megvásárolni kívánt termékek mellé további termékeket ajánlasz fel vásárlóid számára, ezáltal is növelve a kosárértéket. Amennyiben szeretnél élni ezekkel a lehetőségekkel érdemes lehet a Shopify sablon kiválasztása során ennek is utánajárni.

12. Lookbook

A lookbook hasznos lehet abban az esetben, hogyha több terméket árulsz és azokat egy képen belül tudod megjeleníteni, azonban szeretnéd, hogyha mindegyik esetében látszódnának a termékek nevei és az árak. Erre példa, hogyha ruházati termékeket árulsz és egy képen szerepel egy nadrág, felső, cipő és kiegészítő. A lookbook funkciójával könnyedén feliratozhatod az egyes termékeket, azonban erre sincs minden sablon esetében lehetőség.

13. Instagram feed a témában

Gourmania felületén található Instafeed
Forrás: Gourmania

Néhány sablon lehetőséget nyújt arra, hogy az oldaladon láthatók legyenek az Instagramra kiposztolt termékfotók, illetve egyéb információk is. Erre példa a Gourmania oldalán található Instagarm feed. Amennyiben számodra fontos, hogy ez megjelenjen online áruházadban, érdemes lehet a Shopify sablon kiválasztása során ezen is elgondolkozni.

14. Aloldalak

Néhány sablon esetében nincs lehetőség az aloldalak elkészítésére, ami egy elég fontos funkció a legtöbb webáruház esetében. Éppen ezért fontos lehet a Shopify sablon kiválasztása során, hogy kellőképpen utánajárj, amennyiben az rendelkezik a számodra megfelelő funkciókkal, ebben az esetben az aloldalak lehetőségével.

15. Egyedi igények

Egyedi igények

Amennyiben úgy gondolod, hogy személyes igénnyel rendelkezel a webáruházad elkészítése során, érdemes olyan sablont választanod, ahol van lehetőséged arra, hogy a későbbiek folyamán is személyre tudd szabni. Számos sablon esetében figyelhető meg, hogy az előre megszabott elrendezés nem változtatható meg később. Ez abban az esetben hasznos lehet, amennyiben tetszik az adott téma nyújtotta lehetőség, hiszen ebben az esetben nehéz elrontani azt, egyfajta segítséget és támpontot ad a webáruház elkészítése során. Azonban nem lesz túl kreatív az oldalad és akár akadályokba is ütközhetsz amennyiben mégis szeretnél valamilyen apróbb változtatást véghez vinni.

16. Ingyenes vagy fizetős

Azt is érdemes lehet megfontolni, hogy az adott sablon ingyenes vagy fizetős, hiszen nem mindegy, hogy még pluszba kell fizetned a sablonért is vagy sem. A fizetős sablonoknak pont ez az előnye, hogy nem sok mindenki szeret pluszba fizetni, így sokkal egyedibbé tudod tenni a webáruházad, ahelyett, hogy a mások által is használt ingyenes sablonokat használnád te is. Természetesen nem muszáj beruháznod egy fizetős verzióba, azonban érdemes észben tartani ennek a lehetőségét is a Shopify sablon kiválasztása során.

Összegzés

A Shopify sablon kiválasztása során tehát sokféle kérdést kell feltenned magadnak azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit is szeretnél megvalósítani online áruházadban. Amennyiben elakadnál, vagy nem tudod pontosan mit is keress és mire figyelj oda online áruházad megnyitásánál Shopify Expert csapatunk segítségedre lehet, hogy a lehető legtöbbet tudd kihozni az általad kiválasztott sablonból.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A legismertebb e-kereskedelmi üzleti modellek

Amikor online áruházat szeretnél nyitni, rengeteg opció közül választhatsz. Azon kívül, hogy kiválasztod milyen termékeket szeretnél árulni, azt is fontos eldönteni, hogy milyen e-kereskedelmi üzleti

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!