Webáruházad elkészítése során nagy hangsúlyt kell fektetned a tökéletes termékleírás kivitelezésére, hiszen ez is egy nagyon fontos tényezője annak, hogy a vásárlók a vásárlás mellett döntsenek.
Érdemes lehet néhány pontot megfogadnod, mielőtt belevágsz a termékleírások elkészítésébe, hiszen a termékoldalak nagyban meghatározzák, hogy milyen vásárlóközönséget fogsz magadénak tudni.
1. Célcsoport
Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy tisztában légy azzal, hogy ki a célcsoportod. Kiknek szánod az adott termékedet? Idősebbeknek, fiatalabbaknak, nőknek, férfiaknak? Milyen érdeklődési körrel rendelkeznek a vásárlóid? Fontos, hogy meg tudd szólítani őket. Mindenkinek más módon kell átadnod az információkat és fontos, hogy figyelj erre. Az a lényeg, hogy még a termékleírások esetében is add önmagad és azt amit képviselsz, hiszen ez mindenképp szimpatikus lesz a vásárlóid számára.
Amennyiben univerzálisabb termékeket árulsz, amely esetében a fiatalabbak és idősebbek is egyaránt örömüket lelik, érdemes lehet kihangsúlyoznod azt, hogy mindenki számára élmény lehet a termék használata, hiszen mindenki megtalálhatja benne a számításait.
A célcsoportok esetében érdemes azt is észben tartani, hogy nem csak a korosztály számít, hanem az is, hogy milyen szakszavakat kell használnod, és vajon azt megért-e a célcsoportod. Fel kell mérned, hogy a termékeid mennyire igénylik azt, hogy a szakszavak segítségével tedd teljessé az egyes leírásokat. Bármilyen jól próbálod megfogalmazni a leírást, a szakkifejezések hiánya azt eredményezheti, hogy veszítesz a tekintélyedből, azonban sokszor el is rettentheti a vásárlókat a nagy mennyiségű szakszó használata. Éppen ezért érdemes alaposan végiggondolnod ezt a lépést, segítséget is kérhetsz ismerősöktől, barátoktól, hogy megtudd mennyire okoz számukra nehézséget a leírások értelmezése.
Továbbá az is fontos, hogy milyen árkategóriában árulod a termékeidet, hiszen ez is befolyásolhatja a célcsoportodat olyan módon, hogy a megfizethetőbb, illetve a prémium kategória más vásárlói közönséget vonzhat magához. Ezért érdemes ezt is átgondolni a célcsoport meghatározása során.
2. Termékismeret és a termékek előnyei
A termék szakértőjeként részletes leírást kell készítened a termékedről. A tökéletes termékleírás lényegretörő és informatív. Ragadd meg a lényegi információkat és írj róluk. Nem kell több oldalon keresztül ecsetelned a termék tulajdonságait, válaszd ki a legfontosabbakat, azokat, amelyek biztosan érdeklik a vásárlókat. Ebben az esetben mindig képzeld magad a helyükbe, hogy te milyen információra lennél kíváncsi a termékekkel kapcsolatban. Érdemes lehet az online áruház elindítása előtt megmutatnod a termékleírásokat egy családtagnak vagy barátnak. Kérd meg őket, hogy próbálják meg objektív módon átnézni az oldalad, hogy számukra érthető-e minden, éreznek-e valamilyen hiányosságot.
A termékek előnyeiről szintén érdemes írnod, hiszen ezáltal kihangsúlyozhatod azokat a pozitívumokat, amelyekkel azok rendelkeznek. Nem érdemes hosszan hangsúlyoznod az egyes előnyöket, hiszen ezáltal úgy tűnhet mintha erősködnél. Egy letisztult, célratörő fogalmazásmód itt is hasznosabb lehet, így törekedj erre.
A tökéletes termékleíráson kívül érdemes lehet további alpontokat, vagy menüpontokat/füleket létrehozni az online áruházad felületén, hiszen így sokkal jobban átlátható a vásárlóid számára az oldal és sokkal professzionálisabb hatást kelthetsz. Ráadásul a vásárlók azonnal meg tudják keresni a számukra fontos információt, így teljes mértékben elégedettek lesznek a tökéletes termékleírásoddal. Ezeken a menüpontokon keresztül megismerhetik a termék jellemzőit és azt, hogy ez valóban megfelelő-e számukra vagy sem. Erre jó példa a HuppanjBele! oldalán található leírás és a termékekre vonatkozó egyes menüpontok.
3. Az üzenet stílusa
Az üzenet stílusa nagyban kapcsolódik a célcsoporthoz. Fontos, hogy belásd mennyire lehetsz közvetlen és mennyire van szükséged a távolságtartó megfogalmazásra a vásárlóid esetében. Ennél a pontnál is megkérdezhetsz egy ismerőst arról, hogy mit gondol az oldalad stílusáról, hiszen a tanácsok segítségével te is fejlődhetsz és fejleszthetsz online áruházadon. A fontosabb információkat hangsúlyozhatod és kiemelheted a tökéletes termékleírásból, azonban itt is figyelj arra, hogy ne vidd túlzásba az indokolatlan kiemelések számát, hiszen ez a stílus nem biztos, hogy mindenki számára elfogadható vagy szimpatikus.
Továbbá figyelj oda a helyesírásra is. Apró elírások bárkivel megtörténhetnek, így amiatt nem szükséges aggódnod, viszont a súlyosabb hibák szintén a vásárlók elvesztéséhez vezethetnek, mert azt mutatják, hogy nem érdekel téged annyira a termékek eladása, hogy nagyobb hangsúlyt fektess annak bemutatására.
4. Termékképek
A termékleírás mellett nem szabad megfeledkezni a termékek képeiről sem. Nincs is annál rosszabb, hogyha van egy összeszedett termékleírásod, de a képek nem tükrözik ezt az elhivatottságot. Az ellenkezője is probléma lehet amennyiben nagyon jók a képek, viszont a termékleírás nem támasztja alá azokat. Ezért érdemes tehát átgondolni, hogy a tökéletes termékleírás nem csak a jól megfogalmazott információkról, hanem a képekről is szól. Ahhoz, hogy megfelelő képeket készíts nincs szükség különösebb felszerelésre, egy egyszerű okostelefonnal is készíthetsz minőségi képeket.
5. Termékreklám
A termékek reklámja szintén hozzájárulhat a tökéletes termékleíráshoz, hiszen azáltal, hogy vásárlóid számára több helyen is megjeleníted a termékeidet, sokkal többen ismerhetik meg azokat és látogathatnak az oldaladra. Kérj meg ismerősöket, influenszereket, hogy osszák meg az oldaladat és készítsenek videókat vagy írjanak véleményeket arról, hogy mit tapasztaltak a termékek használata során. Te is csinálhatsz különböző nyereményjátékokat a közösségi média felületeken, ezáltal is hangsúlyozva a termékeidet és a tökéletes termékoldalaidat is. Az oldaladra látogatók ezáltal tájékozódhatnak, így mindenképp fektess hangsúlyt a megfelelő termékreklámra, hiszen ez egy felettébb kifizetődő módszer.
Összegzés
A tökéletes termékleírás elkészítése nem lehetetlen, csak észben kell tartanod, hogy mire kell jobban odafigyelned. A legjobb ötlet azonban az lehet, hogyha szem előtt tartod azt, hogy te mi alapján választanál terméket és hogyan tudnak megszólítani. A saját tapasztalataid egyértelműen utat mutathatnak a tökéletes termékleírás elkészítésében.
Amennyiben nem tudod, hogy kezdj bele, vagy elakadtál online áruházad elkészítésében, kérd Shopify Expert csapatunk segítségét!