Számos cikket olvashattál már oldalunkon azzal kapcsolatban, hogy melyek azok a fontos lépések, amelyek elengedhetetlenek, amennyiben online áruházat szeretnél indítani. Azonban szükséged van bizonyos feltételek meglétére a webáruház üzemeltetéséhez, amelyekről ebben a cikkünkben olvashatsz.
Amennyiben úgy döntöttél, hogy egy online áruházat nyitsz, számos fontos információval kell tisztában lenned. A webáruház üzemeltetéséhez számos papírra és bejelentési kötelezettségre van szükséged. Cikkünk támpontot ad ebben, hogy könnyedén boldogulhass az online webáruházak világában. Fontos, hogy bejegyzésünk mindösszesen tájékoztató jellegű, a webáruházad üzemeltetésével kapcsolatban érdemes lehet egy jogi szakembert megkérdezned, hogy biztosra mehess.
1. Bejelentési kötelezettség
Mielőtt belekezdenél a webáruház üzemeltetésébe, fontos, hogy bejelentsd a helyi önkormányzat jegyzőjéhez, amely eljárási díjjal is jár. Ezután kezdheted el az online áruházad működtetését. Fontos, hogy feltüntesd az internetes kiskereskedelmi tevékenységet, hiszen így adják meg az engedélyt. Az engedélyezés után számítanod kell estleges ellenőrzésekre és próbavásárlásokra egyaránt, így jó ha ezúton is biztosra mész és akkor kezdesz bele a vállalkozásba és a webáruház üzemeltetésébe, mikor úgy érzed valóban készen állsz a feladatra.
2. Jogi kötelezettségek
A webáruház üzemeltetéséhez szükséges dokumentumok a következők: Adatkezelési tájékoztató, Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és az Elállási nyilatkozat. Az Adatkezelési tájékoztató magába foglalja, hogy mire is használja fel pontosan az oldalad a vásárlók által megadott adatokat és kinek adod tovább ezeket. Fontos, hogy a vásárlóid tájékozódjanak ezzel kapcsolatban, hiszen így nem érheti sem őket sem téged meglepetés. Az Általános Szerződési Feltételek leírják a fizetési és szállítási módokat, az üzemeltető adatait és a webáruház használatát. Az Elállási nyilatkozat pedig ahogyan már a neve alapján is sejthető, egy olyan dokumentum, amelynek a segítségével a vásárló elállhat a vásárlástól és visszaküldheti számodra a terméket.
Érdemes az ÁSZF-ben kihangsúlyozni, hogy pontosan mire is vonatkozik az elállás folyamata és hogyan zajlik mindez, hogy amennyiben ilyen probléma merülne fel ne kelljen a vásárlóidnak mindig üzeneteket küldözgetni, és könnyen megtalálhassák ennek menetét.
3. Kötelező adatok és információk
A weboldaladon számos adatot közzé kell tenned: elérhetőségek (e-mail cím, telefonszám), a cég neve, a kapcsolattartó neve, vállalkozói igazolvány szám és adószám/cégjegyzékszám, Adatvédelmi Tájékoztató és Általános Szerződési Feltételek. Fontos továbbá, hogy az oldaladon megjelenő termékadatok pontosak legyenek és megfelelő tájékoztatást nyújtsanak a vásárlóid számára. Ennek tartalmaznia kell az összes rendeléssel kapcsolatos információt, a rendelés menetétől kezdve a fizetés és szállítás pillanatáig. Online áruházad kezdése előtt fontos végiggondolnod, hogy pontosan hogyan is tervezed a fizetés és a szállítás pontjait. Amennyiben nem rendelkezel saját szállítmányozási céggel, fontos belekalkulálnod egy általad választott szállító céggel való szerződés létrejöttét, ugyanis enélkül nehezen juttatod el a vásárlóid számára a megrendelt termékeket.
A szállításon kívül azonban még a raktározásra és a leltárra is gondolnod kell. Meg tudod oldani, hogy tárolod a termékeket, vagy inkább belevágnál egy dropshipping vállalkozásba? Teljesen mindegy melyiket választod, az a lényeg, hogy felkészülten állj a feladathoz és ne legyen semmilyen probléma a webáruház üzemeltetésével.
4. Fenntartás és webáruház üzemeltetés
Fontos, hogy a webáruház üzemeltetése során szem előtt tartsd a vásárlóidat és azt, hogy Te hogyan szoktál különböző online áruházakban vásárolni. Amennyiben végiggondolod az egyes online vásárlásaid könnyen lehet, hogy számos ötletet gyűjthetsz, hiszen már jól működő online cégek használják az adott módszert. Ahhoz, hogy pontosan megismerhesd a vásárlóid igényeit nyugodtan készíthetsz számukra egy rövid kérdőívet, hiszen így bizonyosságot szerezhetsz egyrészt arról, hogy jó irányba halad a céged üzemeltetése, a vásárlók könnyen megtalálják a már meglévő termékeket és minden probléma nélkül tudnak vásárolni oldaladról, másrészt pedig felmérheted, hogy milyen változtatásokat szeretnének, amelyek jobbá tennék a webáruházad üzemeltetését.
5. Közösségi média és a marketing
Manapság már rengeteg lehetőséged van arra, hogy eljuttasd az üzeneted vásárlóidhoz és a közösségi felületek remek lehetőséget adnak minderre. Számos stratégiát alkalmazhatsz ezeken a platformokon. Itt is készíthetsz különböző felméréseket, küldhetsz célzott üzeneteket vagy hirdetéseket vagy megkérhetsz influenszereket, hogy támogassák a márkádat úgy, hogy saját oldalukon hirdetik azokat. Ezek a lehetőségek közelebb visznek a jelenlegi és leendő vásárlóidhoz, hiszen ezeken a platformokon sokkal könnyeben kapcsolódhatsz hozzájuk. A marketing pedig egy nagyon fontos építőeleme a webáruházad üzemeltetésének, hiszen így szerzel magadnak újabb és újabb vásárlókat. Ezért nagyon fontos, hogy megfelelően készítsd el az Adatkezelési tájékoztatót, amelyben jelzed, hogy akár célzott reklámokat is kaphatnak vásárlóid a különböző platformokon, amennyiben elfogadják mindezt.
+1 Webáruház motor
Online áruházad megnyitása előtt el kell gondolkoznod azon, hogy milyen motort szeretnél a webáruház üzemeltetéséhez. Teljesen egyedi fejlesztésű webáruházra van szükséged vagy elég egy felhő alapú rendszer? Ezt is érdemes alaposan átgondolni, hiszen sokkal praktikusabb lehet egy felhő alapú szolgáltatás, amit nem neked kell karbantartani, hanem előfizetésedért cserébe mindig egy naprakész, jól működő rendszert kapsz. A Shopify az egyik legelterjedtebb és legmegbízhatóbb felhő alapú webshop motor. Amennyiben havidíjas rendszerben gondolkozol, akkor érdemes a Shopify-t választanod, mert ez a platform rendelkezik minden olyan funkcióval, amire bármilyen webáruház tulajdonosnak szüksége lehet.
Összegzés
Összességében fontos, hogy alaposan utánajárj azoknak a tényezőknek, amelyek által könnyen meg tudod valósítani a webáruház üzemeltetését. Amennyiben bárhol elakadnál keresd csapatunkat, akik segítséget tudnak neked nyújtani Shopify webáruházad indításával kapcsolatba.
További cikket itt olvashatsz a Shopify webáruház készítésével kapcsolatban.