Egyre többen gondolkoznak azon, hogy dropshipping vállalkozásba kezdenek, habár sokak számára ez egy teljesen ismeretlen fogalmat takar. Ebben a cikkben szeretnénk eloszlatni minden kételyt ezzel kapcsolatban azok számára, akik bizonytalanok abban, hogy hogyan is lépjenek be a dropshipping világába.
Először is nézzük meg mit jelent a dropshipping fogalma. Ez a módszer nagy vonalakban azt jelenti, hogy a kiskerekedőnek nem szükséges pénzt fektetni a termékek tárolásába, illetve a leltárazásba sem. Virtuális módon működnek az előbb említettek. Léteznek már olyan marketplace-ek, megbízható, amolyan “gyűjtőoldalak”, ahol milliónyi termék közül választhatnak a viszonteladók, hogy aztán néhány kattintás után a saját felületükön láthassák a választott árucikkeket. Emellett arra is lehetőség van, hogy különböző beszállítók adatait termékadatfájl segítségével kezelhessék, automatikusan egy megfelelő alkalmazás segítségével.
Hogyan működik a dropshipping?
A dropshippig folyamata három fél közreműködésével jön létre. Szükség van egy vásárlóra, egy beszállítóra és egy online kiskereskedőre. A vásárló megrendeli a terméket a kiskereskedőtől, akinek nincs valódi terméke készleten. Ezután a kiskereskedő megrendeli a terméket a beszállítótól. A pénz először a vásárló és a kisker, majd a kisker és a beszállító között mozog. A beszállítók pedig rögtön a vásárlóhoz szállítják a megrendelt terméket.
Tekintve, hogy a kiskereskedőknek nincsen termékük készleten, nem kell előre fizetni az esetleges felesleges árukért és a tárolásért. Ennek eredményeként az online áruház tulajdonosa nem is látja, és nem is kezeli a termékeket, azonban a minőséget sem ellenőrizheti le. Nincs szükség arra, hogy a vállalkozók túl sok pénzt fektessenek az üzletbe, és a választék is nagyon széleskörű lehet.
A hagyományos értelemben vett dropshipping esetén a beszállítók földrajzilag általában messze helyezkednek el, így a vásárlóknak sokat kell várniuk a termékek megérkezéséig. Amennyiben több terméket rendelnek tőled a vásárlók előfordulhat, hogy minden termék más beszállítótól érkezik, más időpontokban.
Korábban nagyon elterjedt volt, de még ma is sokan azzal teszik egyenlővé a dropshippinget, hogy a viszonteladók a termékeket olyan nagy kelet-ázsiai marketplace-ekről szerzik be, mint az AliExpress vagy eBay. Ebben az esetben a termékek minősége silány, a szállítási idő hosszú. Holott, egyre inkább jellemző az, hogy a viszonteladók rájönnek arra, hogy ebben a formában a dropshipping nehezen tud jövedelmező és hosszútávon fenntartható maradni.
Azt javasoljuk, hogy válaszd inkább a helyi beszállítókat és ragaszkodj továbbra is a virtuális tároláshoz. Ezt a módszert remote warehousingnak nevezzük, amely a dropshipping egy újabb formája. Ebben az esetben a termékek hozzád érkeznek meg, nem egyből a vásárlóidhoz. Ennek az az előnye, hogy le tudod ellenőrizni a termékek minőségét. Továbbá, ha több beszállítótól rendelnek több terméket a vásárlóid, könnyedén bevárhatod mindet és egy dobozba csomagolhatod, amint megérkeztek.
Milyen lépéseket kell tenned?
Tippjeink segítséget nyújtanak, hogy könnyedén elkezdhesd a dropshipping módszer alkalmazását online áruházad tulajdonosaként. Összegyűjtöttünk minden fontos pontot, hogy lásd, nem is olyan bonyolult a dropshipping folymata, mindösszesen időbe telik ennek kiépítése.
A legfontosabb teendők
Amennyiben komolyan gondolod a dropshipping vállalkozásod elindítását, végig kell gondolod a pénzügyi és üzleti lépéseket, illetve az adókat is. Tekintve, hogy nem vagyunk sem ügyvédek, sem pénzügyi tanácsadók, nem tudunk teljeskörű legális tanácsadást nyújtani, azonban néhány fontos pontot említünk ezzel kapcsolatban is.
Készítened kell egy adószámot és további fiókokat a vállalkozásod számára. Továbbá, gondolkoznod kell azon, hogy melyik üzleti struktúra lenne a legmegfelelőbb számodra. Konzultálj ez ügyben egy könyvelővel és/vagy ügyvéddel, aki széleskörű tájékoztatást nyújthat neked azzal kapcsolatban, hogy melyek azok a lépések, amelyek elvezetnek ahhoz, hogy megnyithasd online áruházadat, hiszen minden országban másképp működik ez a procedúra.
Találd meg a termékeket
Miután megismerkedtél a vállalkozás hivatalos részeivel, ideje elkezdeni megtenni az izgalmas lépéseket. Meg kell talánod azokat a termékeket, amelyeket árulni szeretnél. Amennyiben nem a termék ötlete volt az első, amely eszedbe jutott mikor eldöntötted, hogy online vállalkozást nyitsz, ne aggódj. Rengeteg módja van annak, hogy megtaláld a nyerő ötletet. Két fő kritériumnak kell érvényesülnie. Az egyik, hogy találj egy olyan területet, amit nagyon kedvelsz. A másik pedig, hogy jövedelmező legyen számodra és megfeleljen a vásárlóid igényeinek. A legjobb megoldás az lehet, hogyha találsz egy piaci rést, amelyet könnyedén betölthetsz az ötleteddel. Fontos, hogy a termék mindenképp valami olyasmi legyen, amely valamiben kitűnik a tömegből és a vállalkozások közül egyaránt.
Találd meg a beszállítót
Miután eldöntötted, hogy mit szeretnél árulni fontos, hogy megtaláld az ennek megfelelő beszállítót. Nagyon sokféle módon keresheted őket, azonban itt is fontos néhány aspektust figyelembe venni ahhoz, hogy a legjobb döntést hozhasd meg.
Megkérdezhetsz másokat ebben a kérdésben vagy különböző fórumokon, Facebook-csoportokban próbálhatsz tájékozódni. Egy másik jó ötlet lehet, hogyha rendelsz a versenytársaidtól és megpróbálod megtudni, hogy ők honnan rendelik a termékeiket. Egy további ötlet lehet, hogy szétnézel a Syncee dropshipper beszállítóinak listáján.
Amennyiben nem a listáról választasz, el kell kérned a fájladatokat a beszállítótól, akit máshol találtál, illetve meg kell kérdezned, hogy működik-e náluk a dropshipping módszer. Amennyiben remote warehousingot szeretnél, jelezheted a beszállítónak, hogy Te mindig ugyanarra a címre szeretnéd kérni a megrendelt termékeket.
A domain neved megalkotása
A következő lépés az, hogy kitalálj egy olyan nevet az áruházadnak, amely tetszik az embereknek és magába foglalja a céged lényegét is. Miután eldöntötted a nevet fontos, hogy beállítsd az oldalad domainjét, amely tükrözi az áruházad nevét.
Csatlakozz a Shopify-hoz
Itt az idő, hogy elkészítsd online áruházadat. Mindezt megteheted a Shopify hivatalos oldalán, ahol könnyedén elkezdheted a 14 napos ingyenes próbaidőszakot. A különböző csomagokról és költségekről már egy korábbi cikkünkben írtunk.
Töltsd le a Syncee applikációt
Hasznos lehet, hogyha rendelkezel egy olyan alkalmazással, amely menedzselni tudja a virtuális termékeid listáját és automatikusan frissíti a Shopify üzletedben lévő termékadatokat. Ez egy opcionális, azonban javasolt lépés, ugyanis a Syncee segítségével könnyedén megtalálhatod a megfelelő beszállítókat. A termékeid pedig mindig naprakészek lesznek online áruházadban, továbbá időt és pénzt spórolhatsz, semmit sem kell manuálisan működtetned ezek után és sokkal több terméked lehet a webáruházadban ezután, mint eddig.
Tervezd meg a szállítási módszereket
A dropshipping esetében fontos, hogy végiggondold, hogy hozzád vagy a vásárlókhoz érkezzenek a megrendelt termékek. Számos futárszolgálat közül választhatsz a világ minden pontján, mindösszesen utána kell járnod, hogy melyik lenne a legmegfelelőbb számodra.
Marketing stratégia
Nagyon fontos, hogy egy jó marketing stratégiát üzemeltess, hiszen láthatónak kell lenned. Amennyiben részt veszel a közösségimédia-platformokon, könnyebben elérheted a céljaidat az online Shopify áruházadban.
Milyen közösségimédia-platformokat választhatsz? Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Pinterest, Tumblr.
Milyen további reklámmegoldást alkalmazhatsz? Facebook Ad, Instagram Ad, Google Ads, hírlevelek, blog és egyéb Shopify marketing alkalmazások.
Ne feledkezz meg arról, hogy egy jó dizájn szintén nagy hatással lehet a vásárlóidra.
Összegzés
A dropshipping tehát egy nagyon hasznos módszer, amennyiben úgy szeretnél részt venni az online áruházak világában, hogy ne kelljen külön fizetned a termékek tárolásáért és leltárjáért.