fbpx Ugrás a tartalomra

Hogyan adj nevet a webáruházadnak?

Racz Barbara

Racz Barbara

Webáruházat szeretnél létrehozni, de nem tudod, mi lenne a legideálisabb név neki? Íme, néhány tanács!

Már ott tartasz, hogy eldöntötted, milyen termékeket fogsz árulni az online boltodban, és már készen állsz arra, hogy létrehozd a saját felületedet a Shopify-on, de még valami hiányzik. Milyen nevet kellene adnod az áruházadnak, és hogyan válassz Shopify domainnevet?

A megfelelő boltnév kiválasztása rendkívül fontos, főleg az interneten. Naponta átlagosan 50.000-100.000 új domaint regisztrálnak, a Webhosting.info adatai szerint, így nem egyszerű feladat eredeti és még elérhető névvel előállni. Az oldalad domainneve a bejárati ajtód, a rajta szereplő üdvözlő szöveg annak a többezer potenciális vásárlónak, akikkel számolhatsz. Nagyon lényeges, hogy már elsőre jó nevet válassz, mert a későbbi változtatás időpocsékló lehet, és bevételesést is kiválthat.

Mi az a domainnév?

A domain az a cím, amit a webhely azonosítására használnak. Például, mi a digiloop vagyunk, a www.digiloop.hu pedig a domain nevünk. A domainnek olyannak kell lennie, ami azonos a boltod nevével, vagy nagyon hasonló hozzá.

Legyen a webáruház neve egyszerű

A boltnév legyen könnyen megjegyezhető, ne bonyolítsd túl a dolgot. Ugyanez vonatkozik a Shopify domainre is. Általában, ami először eszedbe jut a boltodról, az fog a vásárlónak is.

A domain 1-67 karakter hosszú lehet, de a rövidebb nem jelenti a szükségszerűen jobbat is. Válassz olyan domainnevet, ami illik a márkádhoz, és azt szeretnéd, hogy a vásárló megjegyezze, valamint tartsa már a név alapján is színvonalasnak az áruházadat. Minden bizonnyal azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod sokáig fennálljon, és azt, hogy a vásárlók komolyan vegyenek, úgyhogy kétszer gondold meg, ha valami vicces vagy cuki elnevezés mellett terveztél elköteleződni.

Különleges karaktereket nem tudsz egyébként használni a domainnévben, kivéve a kötőjelet.

Legyen könnyen betűzhetű és kimondható

Ha valaki meghallja a márkád nevét egy ismerősétől, vagy egy hirtedésbe belefut, a nevednek könnyen megjegyezhetőnek és egyszerűen leírhatónak kell lennie. Az emberek feledékenyek, és egy-két sikertelen Google keresés után lehet, hogy valamelyik versenytársad oldalát látogatják meg a te felületed helyett.

Három módon találhatják meg a vásárlók a weboldaladat:

  • ha konkrét termékeket keresnek,
  • ha más oldalon lévő, a te boltodra mutató hivatkozásra kattintottak,
  • ha beírják az URL-t.

Általában maximum kettő vagy három szó használata ajánlott, számok és kötőjel nélkül, ha lehetséges.

Keress kulcsszavakat

Egy ideális mód arra, hogy megtaláld a megfelelő bolt- és domainnevet, az lehet, hogy a termékeid és a kulcsszavak után kutatsz egy kicsit. Milyen kérdéseket tesznek fel a potenciális vevők a termékeidről? Mik azok a szavak, amelyek szorosan kapcsolódnak az árucikkeidhez?

Ezt a keresést akár az AdWords-ön belül a Google Keyword Plannerében is elkezdheted.

Ha felteszed magadnak a most említett, vagy hasonló kérdéseket, akkor meglehet, hogy gyorsabban eszedbe jut egy-egy nyilvánvaló és jól megjegyezhető név. Mindez jó mód arra, hogy könnyebben megértsd azt a nyelvezetet, amelyet a termékeidre való kereséskor használ a közönség. Nyilván nem szeretnéd azt sem, hogy az emberek össze legyenek zavarodva azzal kapcsolatban, amit árulsz, így ha a legfőbb terméked vagy kulcsszavad egyben a boltod neve is, nem lesz félreértés.

Azt azért ne felejtsd el, hogy nincsenek tiszta szabályszerűségek. Volt, hogy a pontos kulcsszavak a domainnévben nagy szerepet játszottak a Google rangsorolásában, de a keresőmotorok már megváltoztak, és a pontos találatok a kulcsszavakra nincsenek legelől. Ha van kulcsszó a domainedben, az továbbra is előnyös, de előfordulhat, hogy nagyobb vizsgálatnak lesz úgymond alávetve, és mint elhangzott, a keresőmotorok hátrébb rangsorolhatják. Legyél odafigyelő, és találd meg az egyensúlyt a kulcsszó és a frappáns márkázás között.

Legyél következetes a közösségi médiában

A közösségi média az egyik olyan kulcseszköz, amit minden e-bolt használ a közönséggel való kapcsolattartásban és az eladások serkentéséhez. Fontos, hogy a webáruházad neve és a Shopify domainneved alkalmas legyen Facebookra, YouTube-ra, Tumblrre, Pinterestre, Twitterre, Google+-ra és nem utolsó sorban Instagramra is.

Ellenőrizd, hogy a márkaneved elérhető-e ezeken a közösségimédia-felületeken. Minél hamarabb célszerű regisztrálnod a boltodat ezeken a helyeken, még akkor is, ha nem tervezed őket azonnal használni.

webáruház

Hogyan válassz nevet a webáruházadnak?

Ha még mindig gondban vagy, számos olyan – általában ingyenes – szolgáltatás közül választhatsz, amik segítségedre lehetnek az elérhető domainek generálásában. Csak üss be néhány fontos kulcsszót, és elő fog jönni néhány jó ötlet. Egy konkrét hely, ahol regisztrálni tudod a domainnevedet például a brit 123-Reg.

Shopify cég- és domainnév generátor

Az egyik legjobb ingyenes ajánlat a Shopify saját cég- és domainnév generátora lehet, itt gyorsan és könnyen regisztrálhatod a kiválasztott nevet. Annyit kell tenned, hogy beírsz egy kulcsszót, és a Shopify adni fog neked választási lehetőségeket megfelelő, ténylegesen elérhető domainnevekből, amiket már meg is vásárolhatsz.

Itt van néhány további opció, ha tesztelni szeretnél néhány nevet:

  • Name Mesh – ez lehetővé teszi, hogy kombinálj kulcsszavakat, és hogy keress közös, új, rövid, frappáns és hasonló domainneveket sok-sok különböző végződésssel, mint a .co, a .io stb.
  • Impossibility! – ez jó lehet, ha már van egy konkrét kulcsszó a fejedben, de még keresel egy megfelelő, leíró szót a domain elejére vagy végére. Ez a szolgáltatás elég gyorsan működik, ugyanis több szervert használ az elérhető nevek megtalálásához.

Mindezt végigolvasva készen kell állnod arra, hogy megtedd az első lépéseket a sikeres webáruház működtetése felé.

Ha igazán bele szeretnél ugrani az e-kereskedelem világába, és minél több előnyét szeretnéd annak élvezni, olvasd el a drop shipping üzleti modellről szóló cikkünket itt, a digiloopon!

via Eastside Co

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Termékadatok exportálása Shopify webáruházakból

Egy webáruház üzemeltetésénél gyakran előforduló igény, hogy az abban megtalálható termékeket egy másik rendszerbe is fel szeretnénk tölteni, például árösszehasonlító oldalak rendszereibe vagy egy másik

Tetszett a cikk?
Olvasd el a többi írásunkat is!