Tavasszal vált elérhetővé a Google Ads új kampánytípusa, a Performance Max, ami alaposan megbolygatta a Google Ads ökoszisztémáját. Ha webáruházzal rendelkezel, akkor biztos téged is érdekel, hogy milyen hatással van ez az eddig jól bevált, termékeket hirdető kampányaidra, például a Shopping kampányokra. Ezért ebben a cikkben összegyűjtöttük, hogy mit is érdemes tudni a Google Ads Performance Max kampányról, és hogy a webáruházak hogyan tudják kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket.
Mi az a Google Ads Performance Max kampány?
A Performance Max (Maximális teljesítmény) kampány egy teljesen új kampánytípus a Google Adsen belül, aminek segítségével egy kampányon belül lehet az összes Google-felületen (YouTube, Display, Keresés, Discover, Gmail, Térkép, Cégprofil) hirdetést megjeleníteni úgy, hogy közben a maximális teljesítmény elérésére törekszik a Google a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, valamint prediktív modellek segítségével. Ennek a kampánytípusnak a különlegessége, hogy jóval kevesebb beállítást kell eszközölni a kampány indítását megelőzően, hiszen a lényeg, hogy a cél meghatározásával és néhány fontos alapbeállítással a Google fogja optimalizálni a megjelenést és a leghatékonyabban elkölteni a rendelkezésre álló összeget, úgy, hogy a lehető legtöbb célteljesülés valósuljon meg. Tehát, egy teljesen automatizált kampánytípusról van szó.
Ezen sorok olvasása közben nem csoda, hogy ha benned is a szkepticizmus jelenik meg a teljes automatizált beállításokkal kapcsolatban. Mindig adódnak olyan esetek, amiket nem lehet teljesen automatikus beállításokkal megoldani. Ezért a szakemberek az esetek többségében a manuális beállításokra törekednek egy-egy Google-kampány esetén, és manuálisan is optimalizálják a futó kampányokat. Igaz, nem ez az első automatizált kampánytípus a Google Adsen belül, a Smart kampányok is már automatizált kampányok. A Smart Shopping kampányok pedig az esetek jelentős többségében jobban szoktak teljesíteni, mint a hagyományos Shopping kampányok. Ezért a Google Ads Performance Max kampány is bizakodásra adhat okot azoknak, akik előszeretettel futtatnak teljesítményalapú kampányokat.
Hogyan működik a Google Ads Performance Max kampány?
Egy Performance Max kampány indításakor a cél meghatározására és egy-két “segítő” információ megadására van szüksége a Google Adsnek a hatékony kampány futtatáshoz. Tehát, például a vásárlás cél meghatározása után még meg kell adni a nyelvet, földrajzi adatokat, végső URL-t és az ajánlattételi stratégiát. Más beállításokra gyakorlatilag nincs is lehetőség, a célközönséget is a Google fogja meghatározni, mi csak, ahogy a Google nevezi, Közönségjeleket adhatunk még meg, amikkel segíthetjük őt abban, hogy meghatározza az ideális célközönséget, amivel a csúcsra járathatja a kampányunkat.
Mivel teljesítményalapú kampányról van szó, az ajánlattételi stratégia is csak Konverzióra és Konverzió értékére korlátozódik. Viszont, a Hirdetésbővítmények itt is használhatók, mint például egy Keresési kampánynál, amiket érdemes is használni, ha azt szeretnénk, hogy minél jobb eredményeket produkáljon a Google Ads Performance Max kampány. Az egész annyira automatizálva van, hogy a végső URL megadásánál a Végső URL kibontása opcióval beállítható, hogy ne csak egy landoló oldalra vezessen a hirdetés, hanem olyanokra is, amiket a Google optimálisnak gondol. Például, ha mi egy termékkategóriát szeretnénk hirdetni és a termékkategória URL-jét adtuk meg, akkor azt a Google simán lecserélheti például a webáruház blogjára mutató linkre, ha azt ő jobbnak gondolja bizonyos esetekben.
A kampány beállításánál talán a legtöbb időt a képek, logók, szövegek, videók feltöltése fogja jelenteni. Mivel az összes hirdetési felületen meg fog jeleni ez a hirdetés, ezért több szövegváltozatra, képre és videóra lesz szükség. Ráadásul, arra is figyelni kell, hogy az egyes felületeken megjelenő kombinációk mindegyike értelmes és összhangban legyen, és egy ütős hirdetést tudjon a Google összerakni ezekből, minden elhelyezési felületen. Ha pedig nem áll rendelkezésre videó, amit feltölts, akkor az általad feltöltött képekből fog videót készíteni a Google Ads.
Mivel a feltöltött anyagokból a Google rakja össze az egyes hirdetési felületeken megjelenő hirdetéseket, ezért a jól megszokott Hirdetéscsoport helyett Elemcsoport kapott helyet a Google Ads Performance Max kampányon belül, és egy Elemcsoportba kell feltölteni az említett képeket, szövegeket, videókat, logókat, amikből majd az egyes hirdetések készülnek automatikusan. Viszont egy Google Ads Performance Max kampányon belül több Elemcsoport is létrehozható.
A fentiekből azt gondolhatod, hogy ez egy olyan kampánytípus, amit mindenki könnyedén beállíthat, hiszen csak néhány dolgot kell megadni és majd a Google elvégez helyetted mindent. A valóság ennél árnyaltabb, igaz, hogy kevés beállítás szükséges, a kampány elindításához, de ezen beállítások nagyon hangsúlyosak. Ha ezek nem megfelelően vannak beállítva, akkor teljesen rossz irányba fog elmenni ez a gépi tanulást alapul vevő automatizált kampány, és eredménytelen lesz.
Természetesen a Google Ads Performance Max kampányokat is lehet, sőt kell is optimalizálni, de csak az olyan hirdetési fiókokban fog igazán jól teljesíteni a Performance Max kampány, amiben korábban rendszeresen voltak konverziók. Illetve, az is fontos, hogy időbe telik, amíg egy ilyen kampány eredményeket fog produkálni. A gépi tanulás miatt érdemes legalább négy hétig futtatni, és ha ez alatt nem hozza a kívánt eredményeket, akkor sem kell kétségbe esni. Persze, nem kizárt, hogy hamarabb is eredményes lesz, de az esetek többségében több hét, mire a kívánt eredményeket hozza majd.
Viszont nagy hátrány az optimalizálással kapcsolatban, hogy kevesebb statisztika tekinthető meg a Google Ads Performance Max kampányokról, mint más Google Ads kampányokról. Például azt se lehet egyértelműen megtudni a mért adatokból, hogy melyik megjelenési felületről érkezett a kattintás. A jó teljesítményhez még azt is érdemes megjegyezni, hogy mivel gépi tanulással optimalizál egy ilyen típusú kampány, fontos, hogy legyenek létrehozott célközönségek, célok és korábban futtatott kampányok. Ugyanis a Google ezeket is alapul veszi a tanulás folyamán, és ezek is nagyban fogják befolyásolni az optimalizálást. Ezért azzal nem is érdemes próbálkozni, hogy egy olyan Google Ads fiókban indítasz Performance Max kampányt, amiben eddig semmilyen kampány nem futott és ez lenne az első éles kampány, amit létrehozol.
A Google Ads Performance Max kampány technikai feltételei
Az alapbeállítások viszonylag egyszerűek, és ha ezek jól is vannak beállítva, akkor is van még néhány fontos dolog, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyen egy Google Ads Performance Max kampány. Ezért a következő dolgokra mindenképp figyelj oda a kampány létrehozása előtt:
- Legyen egy jó weboldalad: felhasználóbarát, mindenféle eszközön gyors, valamint értékes, érdekes, meggyőző tartalommal rendelkezzen.
- A konverziómérés legyen helyesen beállítva, mérje az igazi eredményeket. Ha van rá mód, akkor értékkövetéssel, vagyis válassz valamilyen haladóbb attribúciós modellt.
- A remarketing beállítások is működjenek, címkézd a korábbi látogatókat, lehetőleg termékszinten testre szabva, amennyiben ez releváns a webáruházad esetében.
- Ha webshopod van, akkor legyen egy termékekkel feltöltött, hibamentes, automatikusan frissülő Google Merchant Center feeded.
Kiknek érdemes Google Ads Performance Max kampányokat használni?
- Akiknek nincs nagy költségkerete, de szeretnének minél több Google Ads hirdetési felületen megjelenni.
- Azok számára is hasznos lehet, akik új piacokat szeretnének felfedezni.
- Azoknak, akik gyakorlatilag korlátlan menyiségű büdzsével rendelkeznek és szeretnék az eddig “rejtve” maradt ügyfélszegmenst elérni, vagyis már nem tudják hova optimalizálni a többi kampányukat.
Google Ads Performance Max kampányok webáruházak esetében
Webshopok esetében is érdemes a Google Ads Performance Max kampány futtatása. Jobb eredmények érhetők el vele, mint a Smart Shopping kampányokkal. De azért is érdemes a Google Ads Performance Max kampány használatával foglalkozni termékek hirdetésének esetében, mert 2022 szeptemberétől megszűnnek a Smart Shopping kampányok és akkor csak a Performance Max kampány fog maradni, aminek segítségével lehet majd automatizált termékeket hirdető kampányokat létrehozni.
Viszont, a többi kampánytípusról is érdemes szót ejteni. Előfordulhat, hogy a Shopping kampányok mellett másmilyen kampányokat is futtatsz és ekkor joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy azokat is érdemes-e leállítanod, mivel a Performance Max kampánnyal minden megjelenési felületen megjelenhetsz, és még a teljesítményt is maximalizálja ez a kampánytípus. A helyzet az, hogy nem minden esetben érdemes leállítani például a Keresési kampányokat. Továbbra is van létjogosultsága a többi kampánynak és ezek továbbra is szép eredményeket hozhatnak. Ezért, ha például vannak jól bejáratott, optimalizált Keresési kampányaid, akkor azokat továbbra is érdemes futtatni a hatékonyan működő Performance Max kampányaid mellett. Ugyanis a Performance Max kampány nem fogja helyettesíteni a többi kampánytípust, ezzel inkább csak kiszélesíteni tudod a potenciális célközönséget.
Standard Shopping vagy Performance Max?
Webáruházak esetében fontos kérdés még, hogy a jövőben a Standard Shopping kampányok futtatása lenne célszerűbb vagy a Performance Max kampányoké. A Smart Shopping kampányok megszűnésével a Performance Maxra való átállást javasolja a Google (2022. július 1-től már automatikusan elkezdte átkonvertálni azokat), hiszen az automatizált teljesítmény ezentúl abban lesz elérhető. Ennek ellenére benned is felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e Standard Shopping kampányokat futtatni? Ha a Smart Shopping kampányaid rendszerint jobban teljesítettek, mint a Standard Shopping kampányaid és te előszeretettel inkább a Smart kampányok futtatására voltál berendezkedve, akkor érdemes a Performance Maxra való átállás, hiszen ebben az esetben is meglesz a Google nyújtotta automatizálás, ráadásul ez még hatékonyabban.
Viszont, ha inkább manuálisan szereted optimalizálni a kampányaidat és teljes kontrollra vágysz a Shopping kampányokat illetően, és neked ez vált be nagyobb eredménnyel és emiatt a Smart Shopping kampányokat nem igazán használtad, akkor érdemes lehet a Standard Shopping kampányoknál maradni továbbra is. Viszont, ha a Smart Shopping kampányok neked eddig nem voltak eredményesek, attól még érdemes néhány teszt Performance Max kampányt futtatni. Mivel ez a kampánytípus jobb eredményt ígér, elképzelhető, hogy a te vállalkozásod esetében is már érdemes lesz az automatizált kampánnyal foglalkozni és kiadni a kezedből az optimalizálást.
Google Ads Performance Max kampánybeállítási javaslatok webáruházaknak
Ha Smart Shopping kampányokat futtatsz, amik már a végtelenségig vannak optimalizálva és sok dolgod nincs velük, akkor egész egyszerűen meg kell várnod, amíg a Google automatikusan átkonvertálja azokat Performance Max kampányokká (ha ez eddig még nem történt meg, vagy ha korábban te manuálisan nem konvertáltad még át azokat). Viszont, ha a nulláról indítanál egy Google Ads Performance Max kampányt, akkor valószínűleg neked is jól jön egy kis segítség ezzel kapcsolatban. Ezért most nézzük meg, hogy egy webáruház esetében mire kell odafigyelned egy Performance Max kampány indításakor.
Fentebb már olvashattad, hogy nagyon fontosak a kampánybeállítások a Google Ads Performance Max kampányok esetében is. Azonban, ha webáruházzal rendelkezel és egy ehhez kapcsolódó Performance Max kampányt szeretnél indítani, akkor sincs egyszerű dolgod, hiszen ebben az esetben is több fajta kombináció lehetséges a beállításokat tekintve. Fontos a cél meghatározása ebben az esetben is, ez nem csak vásárlás lehet. Lehet akár hírlevél-feliratkozás, kosárba helyezés, stb. Érdemes minél több releváns célt beállítani. Valamint, a megfelelő Google Merchant Center feedet se felejtsd el kiválasztani a célbeállítását követően.
A kívánt ajánlattételi stratégia és a költségkeret beállítása szintén fontos. Az ajánlattételi stratégia kiválasztásánál rajtad múlik, hogy mi számodra a fontos: a konverziók maximalizálása vagy a legmagasabb konverziós érték elérése. Elképzelhető, hogy automatikusan fog javasolni a Google Ads ROAS vagy CPA célt korábbi kampányadatokra támaszkodva. Érdemes a már meglévő kampányaidnál használt adatokra támaszkodni, ez igaz a költségkeret beállításokra is. Később látni fogod, hogy ezeken milyen mértékben érdemes módosítani, de kezdésnek biztos nem lősz nagyon mellé, ha a korábbi adatokra támaszkodsz.
A Kampánybeállításoknál a Hely- és Nyelvbeállításokon kívül érdemes még a Végső URL kibontása opciót is bekapcsolni, hogy még több konverziót érj el. Ezután töltsd fel az Elemcsoportba a képeket, logót, videókat, szövegeket, és állítsd be a Közönségjeleket. Közönségjeleknél érdemes a bevált egyéni szegmenseket és remarketingre létrehozott szegmenseket beállítani, ugyanis ezek a Google számára hasznos információk az optimalizáláshoz. Valamint, érdemes minél több releváns hirdetésbővítményt használnod ennél a kampánytípusnál is.
Összegzés
Tehát, a Google Ads Performance Max kampány egy jelentős változás a Google-hirdetések világában. Az egyszerű beállítások pedig arra ösztönzik még azokat is, akik nem jártasak a Google-hirdetésekben, hogy próbálják ki. De fontos észben tartani, hogy mint minden Google Ads kampánynál, így ennél is elengedhetetlen a tervezés, a megfontolt beállítás és az optimalizálás, mert csak akkor lesz eredményes ez a kampány is. Webáruházak esetében pedig kiemelten fontos a Performance Max kampánnyal foglalkozni, mert a jól bejáratott Smart Shopping kampányok helyét hamarosan végleg átveszi. Ha pedig nem tudod, hogy milyen költségkerettel vágj bele a Google Ads kampányaid futtatásába akkor olvasd el korábbi cikkünket a hirdetési költségkeret meghatározásáról.