Versenybiciklire, kávégépre, energiaitalra, étkezőasztalra, kemping főzőszettre, gyémánt gyűrűre, Hot Wheels játékautóra lenne szükséged? Ezek a termékek mind megtalálhatók a Shopify-áruházakban és az újabb fejlesztéseknek hála mindezt már 3D modellek formájában is láthatod a laptopod képernyőjén. Ez még mindig nem lenne elég? Az iPhone illetve Android készülékeken még a saját otthonodban is könnyedén elképzelheted, hiszen készíthetsz úgy képet, hogy a lakásod kellős közepén fotózod le a tárgyat az AR segítségével. Üdvözlünk 2020-ban!
Az e-kereskedelem jövője a 3D
Hogyan lehetséges mindez? A termékek 3D-s modelljeivel. A gyártók, kiskereskedők és még a dropshipperek is használják ezt a funkciót, hogy nagymértékben növeljék a képi megjelenítés általi vásárlások számát.
Képzeld el, hogy a Shopify-áruházadban 3D modellekkel mutathatod be a termékeidet, amíg más platformok üzletei csak fotókkal tudják megtenni ugyanezt. A vásárlóid minden szögből meg tudják nézni az áhított termékeket, forgathatják, nagyíthatnak rajta, sőt a valóságban is könnyedén elképzelhetik azzal, hogy megnyitják a telefonjuk kameráját. Egy varázslatos élményben lesz részük, hiszen a semmiből hirtelen ott terem a nappalijukban vagy a dolgozószobájuk asztalán a választott termék a kamerájukon keresztül. Az elkészült képen minden pontosan ugyanakkora, ugyanolyan színű és formájú mint a valóságban, így a modern okostelefonok segítségével a vásárlók azonnal el tudják képzelni, hogy a szobájuk dísze lesz az adott termék.
Azon kívül, hogy a modellek 3D-sek és fantasztikus látvánnyal rendelkeznek, a vásárlók meg tudják figyelni a termék minden egyes részletét, ezáltal magabiztosabbak lesznek a termék megvásárlásával kapcsolatban, illetve csökkentik a termékek visszaküldésének mértékét. 2020-ban a 3D a a leghatékonyabb látványstratégia ahhoz, hogy az online vállalkozásod különlegessé tedd a vásárlóid számára.
Ezen a demo oldalon megtekinthetők, hogy hogyan is néznek ki ezek a 3D modellek.
A modellek minden Shopify-áruházzal kompatibilisek
Az új témákkal rendelkező Shopify-áruházak már automatikusan támogatják a 3D modelleket, a régebbi témákat pedig egy egyszerű Google Model-Viewer kódrészlet segítségével használhatod.
Itt található egy lista arról, hogy melyek azok az új témák, amelyek támogatják a 3D modelleket.
Előrébb kerülhetsz a Google keresések során
A 3D-s és AR-modellek segítségével a Shopify-áruházad előrébb fog kerülni a Google keresések során, akár a kereső első oldalán is megjelenhet. A Google folyamatosan keresi az AR-ral kapcsolatos tartalmakat, így amennyiben egy olyan oldalt talál, amelyen 3D-s modellekket lát, jobb SEO értékelést ad rá és előrébb kerülsz a keresési találatok között.
Csak fotókra lesz szükséged
Ahhoz, hogy elkészítsd a 3D modelleket, érdemes egy modellező szakértőt felbérelned. Valószínűleg már rendelkezel 4-5 jó minőségű képpel a termékről és a termék leírásánál már megjelölted a termék magasságát, szélességét és hosszúságát. Ezek azok a referencia értékek, amelyekre szüksége van a 3D szakértőknek, ahhoz, hogy le tudja modellezni a termékeidet.
És, hogy miért van szükség ezekre a méretekre? Azért, hogy a 3D modelled teljes mértékben akkora legyen, mint a valóságban és milliméter pontosan elképzelhető legyen a vásárlóid számára.
Legyél óvatos a fotogrammetriával!
A fotogrammetria egy automatikus folyamat, ahol a szoftver kiszámolja a mértékeket és egy 3D-s modellt készít több fotó segítségével. Azonban a fotogrammetria segítségével nem biztos, hogy a megfelelő minőségű modellt tudod elkészíteni.
Gyakran rengeteg képet kell készítened hozzá, nagyon sok szögből és a végeredmény egy kicsit összetákolt érzést kelthet. Ez a probléma fokozódik abban az esetben, hogyha metált, üveget, barázdált és bármilyen csillogós felületet szeretnél 3D-ben modellezni.
A fotogrammetria hasznos lehet, amennyiben csak egy vázlatot szeretnél csinálni a modelledről, azonban semmiképp se legyen ez a végleges produktum.
Hogyan modellezd a ruhákat?
A ruházati termékek kihívást jelentenek a sima felületű termékekhez képest, ugyanis az anyag gyűródik és ráncosodik, illetve nehéz teljesíteni a virtuális ruhapróbát.
Jelenleg csak az lehetséges, hogy egy próbababán jelenik meg a ruha és így nézheted meg 3D-ben vagy AR-ban.
A jövőben viszont lehetősség lesz majd arra, hogy Te lehess a modell és a kamera szoftverével minden részletét el tudod képzelni a ruhának, a gyűrődésekkel és ráncokkal együtt, nem csak egy helyhez kötött modellre photoshoppolva.
Különböző színek és anyagok
Amenniyben a termékeid többféle színben és színárnyalatban elérhetők, nagyon könnyen váltogathatod, amennyiben van egy alapmodelled, hiszen ebben az esetben az alak ugyanaz, csak a színek változnak.
Kis méretű fájlok
Nagyon fontos, hogy az elkészült 3D modellek ne legyenek túl nagy fájlok, különben lassabban töltenek be. Amennyiben a fájlok túl kicsik, a részletek könnyen elveszhetnek és a modellek úgy nézhetnek ki mint egy clip art.
Fontos tehát észben tartani, hogy a vásárlóidnak könnyedén át kell tudni váltaniuk a fotók nézegetése után a 3D-s modellek megtekintéséhez.
Két kritikus fájltípus: GLB és USDZ
A GLB és USDZ fájlok szállíthatók, az AR-hoz megfelelők, a 3D formátum is könnyen megtekinhető rajta. A GLB-fájlok a weben vagy az Androidos telefonokon lehet megtekinteni, míg az USDZ-fájlok az Apple termékek (iPhone, iPad) esetében használhatók. Ezért mindkét fájltípusra szükséged van ahhoz, hogy egy sima AR- tapasztalatban részesíthesd a vásárlóidat.
A Shopify támogatja a GLB-modelleket és automatikusan elkészíti az USDZ-modelleket számodra.
Hasznos eszközök, hogy a modelledet egy magasabb szintre emelhesd
- Adobe Dimension: Ez egy nagy teljesítményű eszköz a modellek elkészítéséhez, amelyet aztán nagy felbontásban és hihetetlen funkciókkal élvezhetsz.
- Vectary Photon: Az Adobe Dimension web alapú alternatívája, amely lehetővé teszi a nagy felbontás megjelenítését és az egyedi modell létrehozását.
- Google Model-Viewer: A 3D modellek nézéséhez ez a logjobb webes felület, hiszen lehetővé teszi a modellek világításának, kamerájának és animációinak irányítását.
Összességében azonban a Shopify ezen funkciója biztosan sok embernek fog tetszeni és ha izgalmassá és érdekessé szeretnéd tenni az oldaladat, mindenképp érdemes elkészítened a termékeidről a 3D-s változatot, hiszen ezáltal valami olyat tudsz nyújtani a vásárlóidnak, amelyre még nem volt példa korábban.